Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door teamheike01
#3169103
Mijn hond krijgtt op het moment even een lakseermiddel omdat ze te harde ontlasting heeft. Ze eet al een jaar verschillende merken kvv. Dat ging erg goed.
Maar wat zou ik kunnen doen om haar ontlasting iets zachter te krijgen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Ellie
#3169199
Psyllium vezels: maken harde ontlasting zachter (en diarree minder zacht). Het werkt echt!
Door smulpaap
#3169241
Het kan zijn dat het percentage bot in de kvv te hoog is
Heeft ze vaak (te) harde ontlasting ?
Heeft ze echt moeite met poepen ?
Er zijn merken kvv die geen gelijkmatige samenstelling hebben , dat weet je ?
Ik zou dus eerst even nagaan hoe het met de samenstelling zit , van de merken kvv die je voert
Ik weet niet of je er ook groenten bij geeft ? Groenten leveren ook vaak een betere ontlasting op
Door teamheike01
#3169276
Ze kon helemaal niet meer poepen.
Ja ze krijgt 15% groenten. Maakt het ook nog uit welke groente? Ja ik weet dat er kvvs zijn met een gelijkmatige samenstelling.

Als ik een kvv voer met 20% bot gaat het bot persentage toch omlaag als ik zelf groente toevoeg?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door smulpaap
#3169330
Vreemd , dat ze helemaal niet meer kon poepen
Je bent ook niet van merk kvv veranderd  ?
Kan ze een vreemd voorwerp hebben opgegeten ?
Toont ze ziek ?

Over het geven van groenten kan je even op de website kijken
Of middels de zoekfunctie
Door teamheike01
#3169341
Nee geen nieuw merk kvv. Ze had wel voor de eerste keer 100% geit kvv gekregen. Zou daar een oorzaak kunnen zitten.
Tuurlijk zou ze een vreemd voorwerp opgegeten kunnen hebben alleen het lijkt onwarschijnlijk te zijn.
Nee ze is niet ziek. Doet gewoon net als altijd. De da heeft haar goed nagekeken maar kon niks vinden behalve ontlasting


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3169375
Ik zou zelf niet zo blij zijn met een KVV die structureel te harde ontlasting gaf. Dan ging ik van merk wisselen.

Bladgroenten werkt goed laxerend. En wat gedroogde pruimen.
Door smulpaap
#3169387
Ik denk dat het handig is om de merken kvv even te posten
dan kunnen we je verder helpen
Door teamheike01
#3169388
Lizzy ze eet al een jaar kvv en nog niet eerder had ze te harde ontlasting. Ze had eerder vaker diaree.
Malinwas, ze krijgt herby, darf, dogmeat, tamro, naturis


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door teamheike01
#3169399
Ze eet herby, tamro, naturis, dogmeat, darf, alroda, kiezebrink alleen de fazant, lotgering wildmix,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door malinois.
#3169435
Lizzy schreef: Ik zou zelf niet zo blij zijn met een KVV die structureel te harde ontlasting gaf. Dan ging ik van merk wisselen.

Bladgroenten werkt goed laxerend. En wat gedroogde pruimen.
Niet alle varianten dogmeat geven dit iig niet bij mijn honden. Daar heeft alleen de geit  harde ontlasting. Die krijgen ze dus na de pensdag over t algemeen en dan merk je er weinig van.
Door malinois.
#3169436
teamheike01 schreef: Lizzy ze eet al een jaar kvv en nog niet eerder had ze te harde ontlasting. Ze had eerder vaker diaree.
Malinwas, ze krijgt herby, darf, dogmeat, tamro, naturis


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En die geit is van?
Ik ga binnenkort ook eens de kivo geit proberen maar die hadden ze niet de laatste keer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door