Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door winni
#3169218
Nu hoopte ik vorig jaar November eindelijk eens een gezonde pup te krijgen :'(, omdat al mijn vorige honden 'iets' mankeerden waaronder ook 1 met ed (rottweiler). Helaas...vandaag foto's van mijn bijna 1 jarige laten maken en ja hoor. ED aan beide ellebogen. Niet meer operabel. Ze begon 2 maanden geleden te manken na inspanning. Ik kan wel janken want je doet  >:( zo je best door altijd naar de juiste fokkers te gaan die aangesloten zijn bij de Vereniging en je kijkt naar de papieren etc. etc.
Je geeft de juiste voeding. Goed opgelet dat ze alleen bot kreeg van kleine dieren, goed spiervlees, goed orgaanvlees, eitjes, groenteprutje, gemalen nootjes, Omega3, algen.......
En ik had zoveel voor haar in petto....En ze zou mijn laatste hond worden :'( :'( :'(
Over 4 tot 6 maanden moet ik weer foto's laten maken :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door winni op wo 11 nov 2015, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#3169232
Ik kan me voorstellen dat je hier erg verdrietig van wordt  :'(
En al helemaal als dit de laatste pup is
Zoveel leuke plannen , en dan dit
Door Ellie
#3169243
Bah, bah, bah!! Ik ga niet vloeken, maar ik kan me voorstellen dat je hier heel kwaad en verdrietig van wordt! Sterkte
Door Mijati
#3169245
Bah, dat is niet wat je wilt horen.

Heb je ook al contact met de fokker gehad? Om met hem samen na te denken over hoe nu verder.
Gebruikersavatar
Door winni
#3169256
Ik had 't allemaal berekend dat als ze 13 zou worden met deze voeding, zou ik 70 zijn ;) De anderen zijn op brokken niet ouder geworden dan 10 en overleden aan kanker.
Ik heb contact opgenomen met de fokker. Haar teven lijn is helemaal vrij. Zij neemt contact op met de fokker van de reu in Italié maar er hoeft maar 1 opa tussen te zitten die drager is natuurlijk en een aantal jaren terug kwam dit nog niet vaak voor bij dit ras dus was de röntgen nog niet verplicht. Nu wel inmiddels.
Ik kon mijn vorige honden 'inruilen' maar dat doe je natuurlijk niet. Mijn honden kan ik voor geen goud meer missen. Dan kan je er gratis 1 bij krijgen maar dat doe je natuurlijk ook niet ;). Geld terug krijgen is mij ook nog nooit gebeurd, maar vond ik ook nooit nodig omdat mij een nieuwe werd aangeboden.
Door Mijati
#3169284
Fijn dat de fokker mee uitzoekt waar het vandaan gekomen is en zo mogelijk tracht om het te voorkomen in de toekomst.
De financiële kant: wettelijk gezien dient ze jou de hond of de "reparatie"kosten te vergoeden, tot een max. van de waarde van de hond. Mits het binnen een bepaalde termijn na de aankoop ontdekt is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3169333
Wat ontzettend naar! Ik begrijp je gevoel.
Met Nelson heb ik het ook vaak gedacht. Er zijn mensen in mijn omgeving die hebben op MP een labrador pup gekocht voor minder dan de helft dan wat wij voor Nelson hebben betaald.
Maanden bezig geweest met inlezen, uitzoeken, een fokker zoeken, papieren bekijken, vergelijken. Een fokker gezocht die afspeende op vers en bewust omging met ontwormen en enten.

En dan... zit ik met een hond die de ene allergie na de andere krijgt.

Maar weet je? Je koopt een hond en geen fiets. Je krijgt gewoon 0,0 zekerheid bij aanschaf van een levend dier. Het is gewoon niet anders. Balen? Ja. Maar je huiswerk is nog steeds niet voor niets geweest. Jouw hond is geboren uit een teefje dat het goed heeft gehad, bij fokkers die van haar houden en die bewust met een dekking bezig zijn. Niet in 1 of andere donkere schuur. Het is balen. En dat mag je ook best even. Maar daarna ga je gewoon verder, ga je zorgen voor je hond en denk je gewoon 'pech gehad. Had ook een ander kunnen overkomen. Helaas pindakaas'.

Eerlijk gezegd ging ik geen kosten vergoed vragen bij de fokker. Als ze nu bewust dingen verkeerd hadden gedaan, ja, maar daar lijkt het alles behalve op. Voor hun is het ook gewoon pech. Want ook zij krijgen geen enkele garantie.
Door Bosliefje
#3169426
Balen!
Ik ken het gevoel, ook van de andere kant, enkele door mij gefokte honden zijn ondanks al mijn moete niet zo probleemloos gezond als ik het gehoopt had. Gelukkig pas problemen rond het 8e levensjaar.
Maar als een hond al jong aan een erfelijke aandoening lijdt, ondanks de moeite die de fokker ervoor gedaan heeft, blijft de fokker verantwoordelijk voor zijn fokprodukt. Verantwoordelijkheid heeft niks te maken met schuld!
Dus ja, ik kan me toch goed voorstellen dat je zou overleggen over een financiële tegemoetkoming. De nieuwe pup die de fokker aanbiedt vertegenwoordigd ook geld, dus als het in de vorm van een pup kan, kan het ook in de vorm van klinkende munt.
Gebruikersavatar
Door winni
#3169535
In mijn zoektocht naar een pup had ik inderdaad ook Nelson in mijn achterhoofd met de  'allergie vraagjes' ;) Nou, dat is in ieder geval wél gelukt.
Verder geef ik sinds 2 weken glucosamine/chondroïtine in de hoop dat dit nu geen invloed heeft op de extra botgroei die op de verkeerde plaats groeit waarvan ze nu de pijn ondervind omdat dit tegen de tegenoverliggende botten drukt. En hopelijk heeft het ook geen invloed op de verkalking van het beenmerg waar ze nu ook mee kampt. Weet iemand dit? Het zijn kraakbeensupplementen. Die hebben toch niets te maken met botvorming en verkalking?
En vanaf vandaag gaat ze aan de Kurkuma die ik zelf ook gebruik. Maar ze krijgt ook een halve knoflook per maand. En ik weet dat Lizzy ooit eens zei dat dit niet goed is om samen te geven omdat het beiden bloedverdunnend werkt. Zou dat met een halve knoflook p/m ook zo zijn?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3169684
Wat onwijs balen is dit zeg (en dan druk ik me nog zacht uit !!)

Na onze Daan (beide poten LPC) hebben we heel lang getwijfeld om nog wel een labje aan te schaffen, waren ook serieus op zoek naar een ander ras omdat ik gewoon teveel gehoord en gezien had in Labradorland wat mij niet positiever maakte over het hele ED verhaal.
We hadden al een super fokker gevonden voor een ander ras, en waren zo goed als om, maar wisten dat Kay niet van de grote honden is, dus was dat eerlijk ? Een grote hond naast Kay (bijna 9 jaar) te zetten en hem de rest van zijn leven onzeker te laten zijn door het andere ras wat erbij was gekomen ?

En tsja, dan kom je in contact met een super labradorfokker en bespreek je alles tot in den treuren en kwam Sjors op ons pad.
Natuurlijk hebben we door al die gesprekken geen garantie dat Sjors (en inmiddels ook onze 4e lab Rox) gezond zal opgroeien, maar het vertrouwen en de gesprekken met de fokker maakte het voor ons wel weer mogelijk om ervoor te gaan.

Toen er bij Daan LPC geconstateerd werd interesseerde geld me geen ene biet, want fokken is en blijft de natuur en daar kan altijd iets misgaan
Echter is voor ons het belangrijkste dat een fokker er voor je is als er iets met het hondje aan de hand is, en bij deze 2 kanjers heb ik dat vertrouwen volledig vandaar dat we het nog aandurfde

Voor jou is dit extra zuur, al eerder meegemaakt en de laatste hond ....

Pffff als je ooit eens wilt brainstormen, praten of wat dan ook .... PB box staat open  ;)
Door Lizzy
#3169687
winni schreef: In mijn zoektocht naar een pup had ik inderdaad ook Nelson in mijn achterhoofd met de  'allergie vraagjes' ;) Nou, dat is in ieder geval wél gelukt.
Verder geef ik sinds 2 weken glucosamine/chondroïtine in de hoop dat dit nu geen invloed heeft op de extra botgroei die op de verkeerde plaats groeit waarvan ze nu de pijn ondervind omdat dit tegen de tegenoverliggende botten drukt. En hopelijk heeft het ook geen invloed op de verkalking van het beenmerg waar ze nu ook mee kampt. Weet iemand dit? Het zijn kraakbeensupplementen. Die hebben toch niets te maken met botvorming en verkalking?
En vanaf vandaag gaat ze aan de Kurkuma die ik zelf ook gebruik. Maar ze krijgt ook een halve knoflook per maand. En ik weet dat Lizzy ooit eens zei dat dit niet goed is om samen te geven omdat het beiden bloedverdunnend werkt. Zou dat met een halve knoflook p/m ook zo zijn?
Ja, dat zeggen ze op de Turmeric groep. Maar ja, daar mauwen ze dat je sowieso geen knoflook aan je hond moet geven want het is giftig. Dus ja, hoe serieus neem je dat dan nog...? Ik geef ook beide aan mijn honden. Zou je weten dat ze geopereerd moeten worden, dan is het handig om twee weken voor de operatie te stoppen met beide.
Door Lizzy
#3169698
winni schreef: In mijn zoektocht naar een pup had ik inderdaad ook Nelson in mijn achterhoofd met de  'allergie vraagjes' ;) Nou, dat is in ieder geval wél gelukt.
Verder geef ik sinds 2 weken glucosamine/chondroïtine in de hoop dat dit nu geen invloed heeft op de extra botgroei die op de verkeerde plaats groeit waarvan ze nu de pijn ondervind omdat dit tegen de tegenoverliggende botten drukt. En hopelijk heeft het ook geen invloed op de verkalking van het beenmerg waar ze nu ook mee kampt. Weet iemand dit? Het zijn kraakbeensupplementen. Die hebben toch niets te maken met botvorming en verkalking?
En vanaf vandaag gaat ze aan de Kurkuma die ik zelf ook gebruik. Maar ze krijgt ook een halve knoflook per maand. En ik weet dat Lizzy ooit eens zei dat dit niet goed is om samen te geven omdat het beiden bloedverdunnend werkt. Zou dat met een halve knoflook p/m ook zo zijn?
Van glucosamine/chondroitine heb ik niet genoeg verstand. Het wordt afgeraden om aan kinderen te geven maar ik weet niet met welke reden dat is. Ik heb ook niks met dat soort supplementen, omdat ik van mening ben dat je juist naast rauwe verse voeding dit soort onnatuurlijke producten niet nodig hebt.
Gebruikersavatar
Door winni
#3170132
@ Lizzy: Ook stoppen als ze laparascopisch wordt gesteriliseerd? Ze moet over 4 weken. Maar stoppen met de kurkuma wil ik niet want dat is (voor mijn gevoel) nog het enige redmiddel waarmee ik het verloop misschien enigszins kan inperken.
Ik denk dat ik toch maar het risico ga nemen om door te gaan.
Bedankt allemaal.
Door Lizzy
#3170206
winni schreef: @ Lizzy: Ook stoppen als ze laparascopisch wordt gesteriliseerd? Ze moet over 4 weken. Maar stoppen met de kurkuma wil ik niet want dat is (voor mijn gevoel) nog het enige redmiddel waarmee ik het verloop misschien enigszins kan inperken.
Ik denk dat ik toch maar het risico ga nemen om door te gaan.
Bedankt allemaal.
Er wordt aangeraden om 2 weken voor de operatie te stoppen met het innemen van kurkuma.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door