Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Becky
#3168295
Weet iemand hoe lang het kan duren voordat er een allergische reactie plaatsvindt?

Ik ben een halverwege september gestopt met het geven van kip, omdat ik een vermoeden had dat ze er niet zo goed op reageerde.
Ze heeft in de verstreken tijd nog wel een beetje jeuk gehad, maar geen diarree meer.
Afgelopen dinsdagavond heb ik haar kip gegeven en in de nacht van woensdag op donderdag had ze veel diarree met slijm.

De diarree trad dus pas op na 1-1.5 dag, kan dit?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3168332
Ja, dat kan zeker. Geef ik Nelson iets nieuws en kan hij daar niet tegen zie ik het soms pas na drie dagen.

Wat je het beste kan doen, is nog een keer een periode geen kip geven. Gaat het dan weer beter, geef je weer wat kip. Krijgt z dezelfde reactie wet je zeker dat het de kip was.
Gebruikersavatar
Door Becky
#3168406
Oke, goed om te horen dat het kan. Ik zal haar weer een tijd geen kip geven en dan weer 1x om te kijken of ze nogsteeds hetzelfde reageert.
Mag ze nog wel kippeneieren hebben of is het beter om kwarteleitjes te geven?

Ps. Ze krabde zich in de nacht van vrijdag op zaterdag ook helemaal suf (poten, oren, poeperd)
Laatst gewijzigd door Becky op zo 08 nov 2015, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3168413
Becky schreef: Oke, goed om te horen dat het kan. Ik zal haar weer een tijd geen kip geven en dan weer 1x om te kijken of ze nogsteeds hetzelfde reageert.
Mag ze nog wel kippeneieren hebben of is het beter om kwarteleitjes te geven?
Als je aan kwarteleieren kan komen, dan gaf ik dat en liet ik kip helemaal voor wat het was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door