Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3168221
hannabelgje schreef: Waarmee kan dat? Mijn Lowa's zijn er erg aan toe geloof ik.
Dat ligt aan het materiaal waarvan het gemaakt is.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3168225
Je hebt van dat speciale vet, verkrijgbaar bij de winkel die de Lowa's ook verkoopt (meestal) dit zorgt ervoor dat je schoenen soepel en waterafstotend blijven. Kan even zo niet op de naam komen sorry
Door Lil
#3168251
Angelique schreef: Mijn Lowa's zijn suedeachtig, dus die hebben pech, de rest krijgt wel eens een ordinair leervetje.
Daar is ook speciaal spul voor.
Door Anneloog
#3168253
Meindl Wet-proof  is geweldig voor suede schoenen/laarzen.  En ik heb een speciaal borsteltje voor suede/nubuck  om mijn suede schoenen schoon te borstelen en te onderhouden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3168271
Gewoon simpel ledervet.

Goede tip: spoel je schoenen eerst flink af met lauw water en borstel er goed overheen met een niet al te harde borstel. Binnen laten drogen (niet bij de kachel) en pas als ze droog zijn invetten. Anders sluit je het vuil in.
Door smulpaap
#3168369
constance.blokzijl schreef: Je hebt van dat speciale vet, verkrijgbaar bij de winkel die de Lowa's ook verkoopt (meestal) dit zorgt ervoor dat je schoenen soepel en waterafstotend blijven. Kan even zo niet op de naam komen sorry


Klopt , in een buitensportzaak kan je het wel krijgen hoor
Gebruikersavatar
Door doranto
#3168477
Ik smeer mijn lowa's in met vrij dik vet. Eerst had ik dunner vet, maar dat trekt teveel in, zodat de lijm van de zijkanten van de zool los gaat laten. Bij mij zit er ook een stukje suede op, maar dat wordt gewoon mee ingesmeerd. Ik zet ze regelmatig in het vet, omdat ik dagelijks door nat gras loop (en niet van natte voeten hou).
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3168491
smulpaap schreef:

Klopt , in een buitensportzaak kan je het wel krijgen hoor
Bij ons heet de winkel Leerentveld, heel de regio hier kent het eigenlijk wel, dan kom ik dus niet op een fatsoenlijke benaming Afbeelding

En de nikwax is inderdaad wat ik bedoel, stond al niet meer op mijn blikje....
Door zurca
#3168611
Zijn het schoenen met gore-tex? Want die zou ik niet insmeren met een dikke laag ledervet, dan slipt het gore-texmembraan dicht en heb je daar niets meer aan.
Met nixwax kun je de schoenen opnieuw impregneren en om het leer te verzorgen gebruik van meindl sport wax. (dun aanbrengen)

Nixwax; http://www.zwerfkei.nl/schoenonderhoud- ... bBJUAbk.97
Sportwax; https://www.mantjestore.nl/meindl-sportwax-80-gr
Door hannabelgje
#3168622
Het zijn lowa's met bovenop leer en binnenin gore-tex. Kan ik dan bovenop wel vet gebruiken? Straks eens naar de schoonmaker om te vragen of hij iets heeft. Er zit hier verder niks in de buurt wat zulke schoenen verkoopt. Ik heb van nixwax alleen een inpregneermiddeltje staan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door