Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3168288
Donderdag was het zover, na 3 weken konden we de 3de brace halen voor Prudence. Dit keer een kniebrace voor een ingescheurde voorste kruisband. Ben er ook achter gekomen wanneer deze kruisband ingescheurd is, tijdens de epileptische aanval van 17 februari dit jaar. Daarna kon ze geen trap meer lopen. Eerst werd er gedacht dat het neurologische schade was, maar nu wordt alles duidelijk wat er toen al aan de hand was.

Na 3 1/2 uur precisie werk was de brace eindelijk klaar na veel meten, zitten, liggen, en staan te frunniken op tafel :) Prudence liet zich gewillig de brace aanmeten. De meest geduldige sheltie die ik ooit heb gezien.

Kan alleen maar zeggen, Prudence is er Hartstikke blij mee!

Afbeelding

Afbeelding
Prudence heeft haast!

Afbeelding
Ze wil iets laten zien!

Afbeelding
Ze is weer stabiel op haar pootjes en kan nu nog harder rennen

Afbeelding

Afbeelding
Prudence is blij!

Afbeelding
Ze kan weer steunen op beide achterpoten terwijl ze de bal probeert te vangen

Afbeelding
Je kan met de nieuwe kniebrace meer snelheid maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door charmed
#3168365
Daar was ik in het begin ook wel bang voor, maar ze had de brace nog geen half uur om (de voorpoot) en ze ging gelijk al rondstappen, pijnvrij was ze toen al. De eerste tien minuten liep ze een beetje raar omdat ze ze af wilde schudden, voelt natuurlijk wel raar aan je poten. De tweede brace ging eigenlijk net zo, 2 minuten schudden en toen was het goed. Nu de derde was alleen een beetje raar lopen, niet eens meer schudden met de poot. :)

Elke brace weegt ongeveer 150 gram :) Dus we moeten nu 450 gram van haar gewicht aftrekken op de weegschaal :)
Jantina schreef: Ik vind het zo knap dat ze het laat zitten. Zie ik ze hier echt niet accepteren...
Door Lil
#3168420
Zo te zien vind ze het geweldige hulpmiddelen om weer te kunnen rennen.

Draagt ze de braces alleen met wandelen of 24/7?
Door charmed
#3168427
De braces vooraan draagt ze de hele dag, zo lang ze wakker is eigenlijk, van 's morgens totdat ze naar bed gaat. De achterste draagt ze met wandelen en spelen, maar niet in huis, dus voordat we gaan wandelen of spelen krijgt ze ze aan en als ze weer thuis is, dan gaan ze weer uit. Anders kan ze helemaal niet meer lekker liggen ;)
Lil schreef: Zo te zien vind ze het geweldige hulpmiddelen om weer te kunnen rennen.

Draagt ze de braces alleen met wandelen of 24/7?
Gebruikersavatar
Door kira
#3168512
Ze ziet er net zo uit als onze Dame. Hier de knie ook alleen bij wandelen of veel door huis lopen (als ik dus buiten ben), voor eigenlijk bijna de hele dag. Alleen met graven niet want dat werkt volgens Dame niet. Veel plezier ermee!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door