Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Corine Jongennel
#3168218
Hallo,
omdat dit mijn eerste post is, zal ik mij gelijk even voorstellen.
Ik woon in Ridderkerk met mijn man en twee dochters van 17 en 14.
Wij hebben een Wheaten terrier, Floss. Zij is inmiddels twee.
Kortgeleden is zij na, steeds terukerende darmproblemen, onderzocht bij de da en daar kwam uit dat ze ontstekingen heeft aan haar dikke darm (IBS). Zij krijgt Carnibest en het advies van hen is om de kalkoenvariant te geven en dan een probiotica erbij van Solgar. Ik heb de advanced 40+ gekocht, maar hoeveel moet ik haar daarvan geven? Zij weegt 17 kilo.
Door Lizzy
#3168237
Welkom op Barfplaats!
Waarom de kalkoenvariant? Omdat die het minst vet is?
Ik zou beginnen met 1 capsule per dag. En dat zou ik dan een paar dagen geven. Best kans dat ze er een beetje misselijk van wordt, dat is geen ramp dat gaat vanzelf over. Eventueel kun je een paar dagen naar 1/2 capsule per dag. Na een dag of 5 a 7 kun je bij wijze van korte kuur 2 capsules per dag geven voor een maand. En dan weer voorlopig terug op 1 capsule per dag.
Gebruikersavatar
Door Corine Jongennel
#3168263
Bedankt voor je reactie. Klopt. Zij adviseren de kalkoen omdat deze minder vet is dan de eend. Misselijk zou sneu zijn. Daar heeft ze al regelmatig last van. Maar ik ga er mee aan de slag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door