Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3167774
Zimba heeft een droog bekkie... kleeft allemaal nog net niet aan elkaar...
drinkt voldoende, krijgt tussendoor bouillon en wat kefir...
smakt heel veel en klapt dan met zn tanden/kaken hard op elkaar..
wat kan ik aan dat droge bekkie doen?
Door sella
#3167855
Door tramadol kan je een droge mond krijgen, ik weet niet meer of hij dat ook bijkrijgt?
Humaan is advies op iets zuigen om de speeksel klieren weer aan het werk te krijgen.
Voor hem mogelijk iets heel erg lekkers voor zijn neus houden en een pavlov reactie stimuleren?
Door inni
#3167861
Toen mijn grootmoeder in de laatste fase van dementie zat maakte ze te weinig speeksel aan en moesten we de binnenkant van haar mond inwrijven met een gel (tube) die iets een citroensmaak had. Misschien werkt het bij honden ook of bestaat er voor hen ook zoiets. Even naar een da bellen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3167881
hij krijgt id tramadol maar dat is van 3 naar 1 gegaan..
iets voor zn neus houden heeft niet veel nut...vind haast niks meer echt lekker zeg maar.

zal de da een mail sturen of ze zoiets hebben
Door sella
#3167887
Jammer he, dat hij zo weinig nog lekker vindt.
Ik hoop dat de da nog wat heeft voor hem.
Door smulpaap
#3167888
Verse blokjes ananas  , of in een andere vorm die het gemakkelijkst is . Ananas bevat een enzym die de mondholte ook reinigt
Je zou zo,n blokje door zijn bekje kunnen halen ?

Alles waar glycerine inzit droogt de slijmvliezen uit

Toen mijn schoonvader stervende was heb ik ook verse ananas gebruikt voor de verzorging van zijn mond
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3167900
ja id dat weet ik nog van mijn pa.... maar als een hond zn kiezen op elkaar houd met ananas, dat krijg je echt niet in zonder een vinger te missen :-\
want hij weet heel goed wat ie wil en niet wilt
Gebruikersavatar
Door Radja
#3167913
Me and my boys! schreef: oh dat zou ik wel kunnen proberen, morgen perenijsjes halen :)

Deed ik ook met Radja,maar op een gegeven moment wilde ze dat ook niet meer :-\ Ik haalde bij AH die mini vruchtenijsjes en maaktje ook zelf wat van yoghurt met honing.

Ik deed een paar keer per dag een spuitje met water in haar wangzakken om haar bekkie wat minder droog te maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door