Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hylos
#3166628
Ik wil graag dingen gaan drogen voor mezelf.. maar de trays meuren echt naar hondensnacks.  :-X
Van vis tot geelhaar van pens tot bullepees.. alles heeft er in gezeten.
Nu heb ik de trays al een dag in een soda bad gedaan. Een dag in een Dasty bad, een dag in gewoon water. Maar het helpt niet. Het blijft ruiken.
Iemand een tip om die geur er uit te krijgen? Liefst zou ik 8 nieuwe trays kopen maar ik kan ze amper vinden en als ik ze al vind, zijn ze best aan de prijs  :-\
Help!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3166653
Oh ja wel handig te vermelden idd  ::)
Het is een Sedona droger. De trays zijn van plastic denk ik? En ie matjes die je er op kunt doen ook.

Azijn heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik ook eens doen!
Door BlissSpirit
#3166656
Heb ook een sedona, maar als ik ze schoon heb gemaakt, ruiken ze echt niet meer.
Als ze erg vies zijn, dan smeer ik ze in met vloeibare zeep (groene zeep, driehoek) en doe ze in een vuilniszak. Schaaltje ammonia erbij in en dan een nacht laten staan. Volgende dag even afborstelen en schoon zijn ze weer.
Door tt-tjes
#3167895
BlissSpirit schreef: Heb ook een sedona, maar als ik ze schoon heb gemaakt, ruiken ze echt niet meer.
Als ze erg vies zijn, dan smeer ik ze in met vloeibare zeep (groene zeep, driehoek) en doe ze in een vuilniszak. Schaaltje ammonia erbij in en dan een nacht laten staan. Volgende dag even afborstelen en schoon zijn ze weer.
Hé wat een goede tip. Bij mij ruiken de roosters nooit, zelfs niet na pens. Kiep ze gewoon in de afwasbak en ff laten weken en klaar. Maar indien nodig ga ik dit proberen.
Gebruikersavatar
Door winni
#3174412
Alles van mijn Sedona gaat gewoon de vaatwasser in. 'T mag niet maar d'r mag zoveel niet ;). Tot nu toe is alles lekker schoon en fris.
Door BlissSpirit
#3174443
winni schreef: Alles van mijn Sedona gaat gewoon de vaatwasser in. 'T mag niet maar d'r mag zoveel niet ;). Tot nu toe is alles lekker schoon en fris.
Heb dat tot nu toe nog niet aangedurfd. Blijft het goed? Of zie je wel dat het eronder te lijden heeft?
Door Lizzy
#3193248
Ik wilde net gaan schrijven "baking soda" maar zag dat Angelique dit ook al heeft geopperd. Maar wat een geweldig spul is dat! Snap niet dat ik al die jaren zonder heb gekund!
Door BlissSpirit
#3193290
constance.blokzijl schreef:Waar haal je de baking soda? Gewoon in de super?
De jumbo heeft het hier. Maar ook gewoon bij de drogist, daar noemen ze het zuiveringszout, maar is het zelfde

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3193320
BlissSpirit schreef: De jumbo heeft het hier. Maar ook gewoon bij de drogist, daar noemen ze het zuiveringszout, maar is het zelfde

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Dankje ik ga op zoek !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door