Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3167624
Laddy heeft al een paar dagen last van een "prutoogje". In de ooghoek van zijn rechteroog zie je de gele troep zitten. Maak zijn oog regelmatig schoon, even met een make-up-watje in afgekoeld gekookt water. Gisteren wilde Rakker constant likken aan het oog van Laddy. Heb hem net getempt, had hij 37,6 terwijl hij de keer daarvoor 38,7 had (een poosje terug beide heren een keer getempt voor de basale temp)...... Waardoor kan een hond ondertemp krijgen?? Ik kan de vinger er helemaal niet op leggen. Buiten is hij zijn gewone ik, gek doen, hard rennen, snuffelen, maar binnen ligt hij heel veel te slapen, taalt niet naar zijn beer oid waarmee er anders gegooid wordt :-\ Maar als Rakker hem uitdaagt, wil hij wel met Rakker spelen en dat doen ze zo een uur :-\ Ik snap er echt niets van.......
Dat oog zou ik me voor kunnen stellen dat hij dat geïrriteerd heeft met rausen tussen de struiken door, dat doet hij nl erg graag...... Zit een in dubio, moet ik hiermee naar de DA, of kan ik het nog een poosje aanzien? Hij eet gewoon, is alleen erg kieskeurig op een snack (geen pensstaaf, geen gedroogde kippenvoet, geen kippenmaagjes, alleen een reep gedroogde kipfilet)............
Laatst gewijzigd door Dian op vr 06 nov 2015, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3167638
Gele prut bij een oog klinkt als een oogontsteking. Wat is de kleur van het bindvlies? Ik zou beide ogen gaan druppelen met Ogentroost of Similasan en goed schoonhouden inderdaad.
Een keer een wat lagere temperatuur kan voorkomen. Ik zou het 2x per dag checken, maar zolang hij niet echt ziek is en de temperatuur niet verder zakt zou ik nog niet naar de da gaan.
Een ontsteking kost nou eenmaal energie dus vind het niet gek dat hij na het rennen en spelen wat meer rust neemt.

En weet niet hoe het met die van jou zit, maar die van mij kan zich echt goed aanstellen. Hij merkt dat ik me toch iets zorgen maak en haalt dan alles uit de kast om dat lekkerste snackje te krijgen, een massage te krijgen etc.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3167642
pluk schreef: Gele prut bij een oog klinkt als een oogontsteking. Wat is de kleur van het bindvlies? Ik zou beide ogen gaan druppelen met Ogentroost of Similasan en goed schoonhouden inderdaad.
Een keer een wat lagere temperatuur kan voorkomen. Ik zou het 2x per dag checken, maar zolang hij niet echt ziek is en de temperatuur niet verder zakt zou ik nog niet naar de da gaan.
Een ontsteking kost nou eenmaal energie dus vind het niet gek dat hij na het rennen en spelen wat meer rust neemt.

En weet niet hoe het met die van jou zit, maar die van mij kan zich echt goed aanstellen. Hij merkt dat ik me toch iets zorgen maak en haalt dan alles uit de kast om dat lekkerste snackje te krijgen, een massage te krijgen etc.
Meneer krijst al voor ie geslagen wordt bij wijze van. Ik kwam met de thermometer aanzetten, gillen dat meneer deed, zat ik nog niet eens bij zijn anus, watje :P

Het oog ziet er verder niet rood uit ofzo....  Er komt alleen gele prut uit en dat plakt zo lekker alles aan elkaar.......
Door Lizzy
#3167644
De meeste mensen steken de thermometer niet ver genoeg de poepert in en dan krijg je altijd onder temperatuur. Ik zou me hier helemaal niet druk om maken. En bij de volgende keer dat je meet, dat ding er verder in steken.

Ik zou Similasan nr 2 kopen en dat druppelen. Ik zweer er nog steeds bij. En anders Oculoheel van Heel.
#3168179
Lizzy schreef: Ik zou een keer of 3 a 5 per dag druppelen. En dan inderdaad een drup of 2. Ik deed in het gezonde oog trouwens nul druppels.
ik druppel ook alleen het aangedane oog, maar in de bijsluiter staat 1 à 2 x per dag...... voeren het nu maar op dan naar vaker........ Bedankt voor de reactie, ben altijd bang over te doseren........... :-[
#3168383
37.6 is geen ondertemperatuur. 38.7 is ook geen koorts maar wel wat hoger dan normaal. Waarschijnlijk is 37.6 zijn normale temperatuur en dus niets om je zorgen over te maken.

De temperatuur van de honden hier verschillen allemaal en liggen ergens tussen de 37.5 en 38.5.
Laatst gewijzigd door Erna op zo 08 nov 2015, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#3168390
Erna schreef: 37.6 is geen ondertemperatuur. 38.7 is ook geen koorts maar wel wat hoger dan normaal. Waarschijnlijk is 37.6 zijn normale temperatuur en dus niets om je zorgen over te maken.

De temperatuur van de honden hier verschillen allemaal en liggen ergens tussen de 37.5 en 38.5.
Ja, hier ook. Ze zeggen natuurlijk altijd dat een hond tussen 38 en 39 heeft (normale lichaamstemperatuur). En dat is ook meestal zo. Maar hier zitten ze er ook wel eens onder hoor.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 08 nov 2015, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door