Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3167410
Potjandorie. Potverdikkemedorie.

De hoefsmid kwam een tijd geleden met een verhaal dat zijn twee pony's in een groot gat (duidelijk gegraven met een schop) waren gevallen wat was toegedekt met takken en bladeren en wat hij dus niet had gezien. Hij kwam aanrijden met zijn karretje en 1 van zijn pony's schoot met zijn voorbenen een heel eind naar beneden. Het hele span viel om. Als een wonder zijn zowel pony's als mensen ongedeerd gebleven.

Vandaag loop ik met Nelson door het bos. Nelson loopt 7 meter voor me aan de flexlijn te dartelen als ik hem zie vallen. Hij viel in een gat, wat ook was toegedekt met takken en bladeren en duidelijk was gegraven. Onderin het gat lag een hele gore plas water/modder. Ik heb hem er aan zijn tuig uitgetrokken. Hij stond tot zijn staart in de drek en hij kon zich amper bewegen. Het arme beest was uiteraard helemaal over zijn toeren.

Net heb ik hem gewassen. Ik baal nu voor het eerst dat hij niet geënt is voor Weil. Hij stonk een uur (zeg maar gerust een heel etmaal) in de wind. De blubber was pikzwart en heel erg dik. Hij zoog er eigenlijk gewoon in vast.
Ik heb het gat open gelaten en er wat lange takken ingezet. Bij thuiskomst meteen Staatsbosbeheer gebeld en die belden me net terug dat ze het pad hebben afgezet.

Gelukkig loopt Nelson niet kreupel, maar ik weet niet of ik nog in dit bos durf te lopen.
Waarom vinden mensen dit toch leuk?! Voor hetzelfde geldt breekt er iemand een been.
Door Suzanne
#3167412
Hope schreef: Potjandorie. Potverdikkemedorie.

De hoefsmid kwam een tijd geleden met een verhaal dat zijn twee pony's in een groot gat (duidelijk gegraven met een schop) waren gevallen wat was toegedekt met takken en bladeren en wat hij dus niet had gezien. Hij kwam aanrijden met zijn karretje en 1 van zijn pony's schoot met zijn voorbenen een heel eind naar beneden. Het hele span viel om. Als een wonder zijn zowel pony's als mensen ongedeerd gebleven.

Vandaag loop ik met Nelson door het bos. Nelson loopt 7 meter voor me aan de flexlijn te dartelen als ik hem zie vallen. Hij viel in een gat, wat ook was toegedekt met takken en bladeren en duidelijk was gegraven. Onderin het gat lag een hele gore plas water/modder. Ik heb hem er aan zijn tuig uitgetrokken. Hij stond tot zijn staart in de drek en hij kon zich amper bewegen. Het arme beest was uiteraard helemaal over zijn toeren.

Net heb ik hem gewassen. Ik baal nu voor het eerst dat hij niet geënt is voor Weil. Hij stonk een uur (zeg maar gerust een heel etmaal) in de wind. De blubber was pikzwart en heel erg dik. Hij zoog er eigenlijk gewoon in vast.
Ik heb het gat open gelaten en er wat lange takken ingezet. Bij thuiskomst meteen Staatsbosbeheer gebeld en die belden me net terug dat ze het pad hebben afgezet.

Gelukkig loopt Nelson niet kreupel, maar ik weet niet of ik nog in dit bos durf te lopen.
Waarom vinden mensen dit toch leuk?! Voor hetzelfde geldt breekt er iemand een been.
Foto's gemaakt? Ik zou hier toch minimaal melding van maken, zo niet "aangifte".
Zou "poging tot zwaar lichamelijk letsel" stand houden? Als je er zelf in was gekukeld...??

Suzanne
Door Aprilsnow
#3167413
Bluh schrikken zeg  :o. Wat fijn dat er uiteindelijk alleen blubber in zat, je hoort het wel eens erger  :-X
Goed dat je meteen gebeld hebt zodat men actie kon ondernemen. Zo gaat de lol wel van een gezellige wandeling af.

Dikke knuffel voor lieve Nelson  :-*.... en jou natuurlijk  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167414
Suzanne schreef: Foto's gemaakt? Ik zou hier toch minimaal melding van maken, zo niet "aangifte".
Zou "poging tot zwaar lichamelijk letsel" stand houden? Als je er zelf in was gekukeld...??

Suzanne
Tja, op zich heb je daar wel een punt. Ik zal de wijkagent eens vragen wat hij ervan vindt.
Door Lizzy
#3167434
Mijn God, nog goed afgelopen! (de kans dat daar ratten zitten lijkt me overigens heel klein hoor, ik zie ook niet in waarom). Dit zou werk van kinderen kunnen zijn... Ik weet nog goed dat mijn eerste grote echte kinderliefde Roeland ook een valkuil had gegraven in het bos (zij woonde direct aan de rand van het bos, ze hadden een jeugdherberg) en af had gedekt. Hij hoopte daarmee zijn broer te laten vallen, met wie hij ruzie had gehad. Hij had in de kuil brandnetels gegooid. En wat gebeurd er? Hij was het vergeten en viel er zelf in. Een letterlijke "wie een kuil graaft voor een ander". Ik denk dat kinderen er geen idee van hebben wat het gevaar is van dit soort dingen. Zijn broer had er wel in kunnen vallen en zijn nek kunnen breken. Geloof me, geen haar op Roeland's hoofd die daar aan had gedacht.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167436
Lizzy schreef: Mijn God, nog goed afgelopen! (de kans dat daar ratten zitten lijkt me overigens heel klein hoor, ik zie ook niet in waarom). Dit zou werk van kinderen kunnen zijn... Ik weet nog goed dat mijn eerste grote echte kinderliefde Roeland ook een valkuil had gegraven in het bos (zij woonde direct aan de rand van het bos, ze hadden een jeugdherberg) en af had gedekt. Hij hoopte daarmee zijn broer te laten vallen, met wie hij ruzie had gehad. Hij had in de kuil brandnetels gegooid. En wat gebeurd er? Hij was het vergeten en viel er zelf in. Een letterlijke "wie een kuil graaft voor een ander". Ik denk dat kinderen er geen idee van hebben wat het gevaar is van dit soort dingen. Zijn broer had er wel in kunnen vallen en zijn nek kunnen breken. Geloof me, geen haar op Roeland's hoofd die daar aan had gedacht.
Maar die bagger moet toch ergens vandaan zijn gekomen? Maar ja, hij is gewassen en flink verwend en ik maak me maar niet te druk. Maar kinderen, midden in het wandelpad? Waarom dan niet gewoon midden in het bos?
Roeland zal zijn lesje wel geleerd hebben  :biggrin2:
Door Lizzy
#3167438
Hope schreef: Maar die bagger moet toch ergens vandaan zijn gekomen? Maar ja, hij is gewassen en flink verwend en ik maak me maar niet te druk. Maar kinderen, midden in het wandelpad? Waarom dan niet gewoon midden in het bos?
Roeland zal zijn lesje wel geleerd hebben  :biggrin2:
Waarom wel?

En die bagger hebben ze er mmisschien ingegooid zoals Roeland de brandnetels er in heeft gegooid.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167442
Lizzy schreef: Waarom wel?

En die bagger hebben ze er mmisschien ingegooid zoals Roeland de brandnetels er in heeft gegooid.
Nou ja je hebt wel een punt. De kans dat je broer in de kuil valt is natuurlijk niet zo groot als je die midden in het bos graaft  ::)
Door Lizzy
#3167444
Hope schreef: Nou ja je hebt wel een punt. De kans dat je broer in de kuil valt is natuurlijk niet zo groot als je die midden in het bos graaft  ::)
Exact.
Dus als je iemand wil "vangen" dan maak je zo'n kuil op het pad. Zij er niet aan denken dat iemand zijn nek kan breken. Ik vergeet nooit meer dit verhaal (het schijnt zelfs een volksverhaal te zijn): een stel ging trouwen. Vrienden dachten een goeie grap uit te halen door het luik onder de deurmat weg te halen, de mat terug te leggen (vraag me niet hoe) en als man vrouw dan over de drempel zou dragen, zouden ze in de kruipkelder vallen. Hahaha, wat leuk ::). Maar goed, man draagt vrouw over de drempel, ze vallen in de kruipkelder, vrouw breekt nek. Man z'n leven verwoest. Kwestietje van niet nadenken over gevolgen :-X
Door Lil
#3167445
Wat eng! Gelukkig goed afgelopen!!!

Ik zou het wel bij de wijkagent vertellen. Misschien wel handig dat er gewaarschuwd wordt/ ongelukken voorkomen kunnen worden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167453
Lizzy schreef: Exact.
Dus als je iemand wil "vangen" dan maak je zo'n kuil op het pad. Zij er niet aan denken dat iemand zijn nek kan breken. Ik vergeet nooit meer dit verhaal (het schijnt zelfs een volksverhaal te zijn): een stel ging trouwen. Vrienden dachten een goeie grap uit te halen door het luik onder de deurmat weg te halen, de mat terug te leggen (vraag me niet hoe) en als man vrouw dan over de drempel zou dragen, zouden ze in de kruipkelder vallen. Hahaha, wat leuk ::). Maar goed, man draagt vrouw over de drempel, ze vallen in de kruipkelder, vrouw breekt nek. Man z'n leven verwoest. Kwestietje van niet nadenken over gevolgen :-X
Wat vreselijk!
Gelukkig heeft manlief mij uit veiligheidsoverwegingen zelf over de drempel laten lopen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door joel
#3167473
Jee, wat een gebeuren, gelukkig is er niets met Nelson, behalve flinke schrik, ben benieuwd wat SBB ermee doet. Lijkt mij geen kinderwerk, maar ja, tegenwoordig weet je het niet meer........
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door