Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cabus
#3167175
Hey ,

Fluffy mijn vlinderhond van 10 jaar heeft gegeneraliseerde demodex.
Het is een jaar geleden begonnen en gaat met ups en downs maar nu is het echt erg.
Ik weet even niet meer wat ik het beste kan doen. Ik ben een jaar geleden met haar naar de da gegaan en daar heb ik ivermectine meegekregen. Ze werd er misselijk van en kreeg dan ook nog eens vaginitis. Daarvoor heb ik dan bij de da weer iets meegekregen maar ik moest de ivermectine doorgeven. De vaginitis kwam gewoon na een korte tijd terug en dan werd ook de demodex weer erger. Ik ben toen gestopt met de ivermectine (sinds dan ook geen vaginitis meer) en ik ben haar met olie beginnen insmeren. Het is toen een paar maanden goed gegaan maar nu is het terug en weer erger en de olie helpt niet genoeg. Ze had gisteren ook aan de mond een gezwollen wondje waar pus uit kwam. Mijn da blijft nog steeds ivermectine aanraden..
Van voer krijgt ze kvv van dogmeat en af en toe eens barf. Van vis krijgt ze meestal sprot. Ik geef haar ook kokosolie en koudgeslagen honing.
Ik wil morgen nog puur weerstand halen tenzij iemand iets beter weet?
Laatst gewijzigd door Cabus op di 03 nov 2015, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3167233
Hai,

Ik kopieer even mijn eigen reacties op eerdere berichten over demodex. Moraal van het verhaal: ga naar een homeopatisch dierenarts en vraag om iets weerstandsverhogends (ik kreeg destijds NeyImmun mee van de Duitse da) en om schimmelnosode (gaat de demodex te lijf).

Dit schreef ik dus in eerdere topics:

"Ga voor de demodex eens naar een homeopatisch da; demodex heeft met afgenomen weerstand te maken, en gezien het feit dat je hondje medicijnen krijgt, zou het best kunnen dat zijn weerstand is verminderd en dat de demodex daardoor terugkomt. Onze Laika had na een rits antibioticabehandelingen (ivm allergische reactie na wespensteken) ook terugkerende demodex, maar na één bezoekje aan de homeopatisch da, van wie ze een schimmelnosode en 10 druppels NeyImmun kreeg (totaal minder dan 15 euro), waren alle klachten na een paar dagen al weg, en ze heeft sindsdien (= sinds maart dit jaar) nooit meer demodex gehad."

"Laika heeft ook demodex gehad als pup, en Advocate hielp alleen tijdelijk. Ik vond haar vacht er ook niet mooier op worden door dat spul, ze zag er echt dof uit. En na de aanvankelijke verbetering werden de plekjes inderdaad opnieuw kaal.

We woonden toen nog in Spanje, waar de homeopatisch da's niet dikbezaaid zijn, maar eenmaal verhuisd naar Duitsland ben ik naar een homeopatisch da gegaan met 'r, en toen die over de demodex-problemen hoorde, begon ze inderdaad over weerstand. Ze heeft Laika toen een 10 druppeltjes gegeven van iets wat NeyImmun heet (heb het hier op de specificatie van de rekening staan, kosten 2,14 €) en me een flesje Pilznosode (schimmelnosode) van 20 ml meegegeven (11,18 €). Ik heb haar dat een tijdje gegeven, een maand of zo, vrij onregelmatig eerlijk gezegd omdat ik nogal verstrooid ben, maar de demodex was binnen de kortste keren weg en is ook nooit meer teruggekomen, en Laika glanst nog steeds als een ijsbaan in de zonneschijn.

(De da heeft destijds ook nog een flesje PlantaLaurin meegegeven (15€), maar ik weet niet meer waarvoor dat was. Het was iets kokosachtigs, als ik het me goed herinner, en of het geholpen heeft, ben ik nooit te weten gekomen, want Laika had al snel het (plastic) flesje bemachtigd en er net zolang op gekauwd tot ze de inhoud volledig genuttigd had.    Ze heeft er nooit last van gehad, maar ik weet dus niet in hoeverre dat spulletje tegen de demodex geholpen heeft...)

Moraal van het verhaal: een homeopatisch da zou wel eens een betere investering kunnen zijn dan weer een rondje Advocate!"

en tot slot:

"Onze Laika is een rasboxer, en aangezien met demodexgevoelige honden niet gefokt mag of zou mogen worden, ga ik ervan uit dat haar ouders het niet hadden. Ze bleek demodex te hebben nadat ze een aantal AB-kuurtjes achter elkaar had gehad (had de goede gewoonte haar neus in wespennesten te steken, en als ik dan weer bij de da zat met een opgezwollen boxerkoppie, ging er weer een lading AB in). Ik gok dus ook op afweerproblemen als veroorzaker van demodex, niet zozeer erfelijkheid.

Overigens is bij haar de demodex compleet verdwenen nadat we een spulletje van de homeopatisch da hadden gekregen (Pilznosode) dat ze combineerde met een paar druppels NeyImmun om het immuunsysteem een boost te geven. De plekken op Laika's rug waren toen binnen drie dagen verdwenen, terwijl de speciaal voor aandoeningen als demodex ontwikkelde pipetjes van Advocate weinig verbetering brachten."

Ik ben in die tijd, toen Laika demodex had, ook gestart met barfen, en dat zal ook geholpen hebben haar weerstand te verhogen. Ze heeft sindsdien ook nooit meer demodex gehad.

Ik hoop dat je iets vindt dat je vlindertje kan helpen!
Door Cabus
#3167247
ok , dank je . Ik was idd al aan het denken om naar een homeopatische da te gaan.
Ik moet er alleen nog een goede zien te vinden in BE. Maar ik was daarnet al 2 adressen tegen gekomen , met wat geluk kan ik er maandag of dinsdag terecht want ik heb toevallig net verlof  :)
Fluffy heeft er ook nooit eerder last van gehad dus behalve de ivermectine en de olie heb ik ook helemaal geen ervaring met demodex.
En voor weerstand heb je zoveel dingen dat je daar toch niet meteen wijs uit word :p
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door