Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door teamheike01
#3135734
Vorig jaar rond deze tijd had mijn hond giardia en een cleptochilla bacterie. Ze is hier voor behandeld met antibiotica en panne kuur. Ik heb Heike na deze kuren probiotica gegeven. Ze was klachten vrij maar het gedonder begint weer.
Heike is nu elke 3 tot 4 weken steeds 1 keer aan de diaree. Toen ze giardia had vorig jaar was dat toch echt vaker en anders dan nu. Iemand een idee wat ik kan doen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Hydra
#3135770
Hoi!
Heb je de afgelopen tijd nog een ontlastingonderzoek laten doen? Misschien huist er nog iets anders in haar darmen? Verder: hoe is haar ontlasting buiten de diarree om? Heeft ze verder nog klachten?
Wat je ook zou kunnen doen, is Heike laten ontgiften met behulp van groene leem en dan boosteren met probiotica. Dit heb ik bij Owen ook gedaan. Voor zijn darmen heeft het niet geholpen (maar hij bleek ook een e.colivariant in zijn darmen te hebben die je daar niet wilt), maar voor zijn oorproblemen heeft het zeker wel geholpen. :)
Door teamheike01
#3135777
Geen idee of dat er iets mee te maken heeft maar ze had een scalibor om voor de teken. Ik heb dat ding 1,5 week geleden afgedaan omdat ze bleef krabbe in haar nek. Sindsdien hoor ik haar niet meer krabbe.
Nee de laatste keer ontlastingsonderzoek was vorig jaar.
Heike haar ontlasting is buiten de diaree bijna altijd goed.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3135793
Dus eens in de 3 a 4 weken heeft ze diarree? Voor hoelang? Ik bedoel, 1 dag of 1 week? Het is ook niet te relateren aan iets dat je aan voeding geeft?
Door teamheike01
#3135801
Dan heeft ze 2 of 3 keer achter elkaar diaree daarna is het weer goed. Hooguit 1 dag.

Ze eet verschillende merken kvv. Nee ik zie geen verband.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door teamheike01
#3135805
Ze oogt dan ook niet ziek.
Heike is een kruising labrador/golden van 3 jaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door teamheike01
#3144073
Ik heb Heike haar ontlasting laten testen op giardia en wormen en nog veel meer. Daar is niks uit gekomen.

Zo nu en dan is er toch diaree


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Hydra
#3144142
Aan de ene kant fijn dat er niks gevonden is, maar aan de andere kant blijf je nu wel tobben.
Eet Heike wel eens iets tijdens het loslopen? Of kun je de diarree linken aan zwemmen? Zo niet, dan zou ik denk ik gaan ontgiften, bij Owen heeft dit zeker enig resultaat gegeven en sinds vanavond ben ik er weer mee begonnen.
Door sella
#3144157
Hier ook weleens een dagje slappere ontlasting.
De diaree, waterdun of brei?
Door Lizzy
#3144187
Maar hoe erg is dit eigenlijk, deze klacht? Hebben we allemaal wel eens niet een dagje minder goede ontlasting? Bijvoorbeeld na het eten van iets vets (vette vis of eend of geit)? Misschien die dag net uit een slootje gedronken waarvan je kunt denken "mwah, echt schoon is het niet"? Spuit het eruit? Is ze op zo'n dag ziek? Helpt Okugest?
Door teamheike01
#3144193
Het is fijn dat haar ontlasting niks in gevonden is.
Ze zal tijdens het loslopen soms wel wat eten.

Ik vind elke 2 tot 3 weken toch wel iets te vaak. Ze heeft dan echte spuitpoep. Ze lijkt dan ook niet ziek te zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3144203
[quote="teamheike01"]
Het is fijn dat haar ontlasting niks in gevonden is.
Ze zal tijdens het loslopen soms wel wat eten.

Ik vind elke 2 tot 3 weken toch wel iets te vaak. Ze heeft dan echte spuitpoep. Ze lijkt dan ook niet ziek te zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[/quote]

Het is wel gek, dat is zeker! Ik vind het zo raar dat het met een bepaalde regelmaat lijkt te zijn en je het niet met voeding of iets anders kan relateren. Heeft ze de dag ervoor of de dag zelf toevallig iets van stress? Ik bedoel, gaat ze net die dag ervoor uit logeren of naar een bepaalde training of ontmoet ze een bepaalde persoon of dier, iets in die buurt?

Heb je wel eens een groene leem kuur gegeven?
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3144309
Hier ook en zelfs nog wel regelmatiger dan 1x per 4 weken.
Nu moet ik ook zeggen dat ik wel het idee had dat er echt iets was. Geen overduidelijke tekenen, maar ook niet 100% haarzelf zeg maar.

Van kvv naar barf gegaan, geen verschil.
Probiotica deed helaas niets.
Een uitgebreid diarreeprofiel laten doen, kwam niets uit. Röntgenfoto's laten maken, niets te zien.
Toen een eliminatiedieet gestart, na 3,5 week geen verbetering.

Nu geef ik clear Intestine en het lijkt tot nu toe goed te gaan.

Intussen heb ik ook via bioresonantie het eea laten bekijken. Dat kwam ook uit dat ze een disbalans in de stofwisseling heeft.

Dus misschien helpt het bij jullie ook?
Is hij ook niet af en toe wat slomer, tekenen van buikpijn?


Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Door teamheike01
#3144447
Nee ik kan het niet linken aan stress. Ik blijf het raar vinden.

Nee ik heb haar nog geen groene leem kuur gegeven. Maar dat kan ik wel doenn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door teamheike01
#3167202
Nou schiet mij maar lek ik snap er helemaal niets meer van.
De diaree die er elke 2 tot 3 weken was is met het afkoelen van het weer gewoon verdwenen.

Kan het weer invloed hebben op de ontlasting?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door