Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#3167084
Wie kan me helpen? Zo n anderhalve week vind ik af en toe een larfje in Kyran zijn etensbak, natuurlijk geen foto gemaakt steeds....Zo gor!!!
Ik snap niet waar het vandaan komt, het is er steeds maar 1, is zo'n cm lang. Kan dit uit zijn bek komen???Hij eet KVV met Bardagjes, al het eten komt uit de vriezer.
Wie o wie weet het?
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3167091
Word na het eten de bak goed afgewassen ?
Ik geef al aantal jaar kvv en barf en nog nooit een made ( in dit geval lijkt me dit het meest waarschijnlijk ) of worm in een van de bakken gevonden , zelfs niet zomers met 30 graden
Door Lizzy
#3167331
Maar zijn het nog levende larfjes?

Hoe zien ze eruit, die larfjes? Zijn het vliegenlarfjes of zijn het meer dit soort larfjes?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3167340
Lizzy schreef: Maar zijn het nog levende larfjes?

Hoe zien ze eruit, die larfjes? Zijn het vliegenlarfjes of zijn het meer dit soort larfjes?

Afbeelding
Aan deze dingen zat ik ook te denken.
Door ellenned
#3167348
Deze zijn ook tamelijk gor  ::):Nee ze zijn niet zo roze, ze zijn beetje grijzig en dun en een cm groot. Ik kan er zelf geen plaatjes over vinden heb al veel gegoogeld, vandaar mijn vraag hier. Snap er niets van. Oja ze leven en bewegen zich voort zoals een worm
Laatst gewijzigd door ellenned op wo 04 nov 2015, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3167352
Komt er niet iets van buiten mee? Ik vind levend uit bevroren voer en dan soms eentje wat vreemd klinken als het om maden of interieurwormen zou moeten gaan.
Door Sylvi@
#3167353
Kan het een zilvervisje zijn? Die zijn grijzig en dun, maar niet echt larve achtig.
Door ellenned
#3167354
Nee het is geen zilvervisje. Ik hoop maar dat het een soort van in zijn vacht zit of zo, ik ben eigenlijk bang dat het uit zijn bek komt, maar dat denken jullie dus niet?
Ook alleen maar in zijn bak, niet bij de ander, maar dat is zo n veelvraat die eet ze gewoon op ben ik bang... :P
Door ellenned
#3167884
En daar zijn ze weer... Iemand, vanmorgen speciaal etensbak niet afgewassen, tot net zat er niets in en ineens lopen ze dr weer.... Brrrrr???AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door ellenned op vr 06 nov 2015, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bosliefje
#3167901
Larven in wonden, vaak bij schapen of konijnen, soms bij hond of kat, meestal in de zomer. Er horen erge vieze plaatjes bij. Dan zou "iemand" een wond moeten hebben waar vliegen eitjes in hebben gelegd. Het kan langer onzichtbaar blijven onder de vacht.
Maar dan is het vreemd dat je ze alleen in de voerbak tegen komt.
Laatst gewijzigd door Bosliefje op vr 06 nov 2015, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ellenned
#3167903
Oh gatverdamme!! Ik ga als ik thuis ben googelen en m helemaal nakijken, wat een smerig idee
Door Bosliefje
#3167905
Ja, heel vies. Het is zo vreemd dat je levende maden (want iets anders kan het volgens mij niet zijn) vindt en dan nog alleen in de voerbak.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door