Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#3166407
hannabelgje schreef: Als ik die in de groentenmix wil doen. Hoe verwerk ik die dan?
Met handschoenen aan! Dat lijkt me stap 1  :biggrin2:

Suzanne
Door hannabelgje
#3166408
Yep goed plan inderdaad. En na het plukken? Eerst de brand eruit of kun je ze dan meteen verwerken?
Gebruikersavatar
Door Irta
#3166409
Hier worden ze altijd zonder handschoenen geplukt. Niet door mij zelf overigens, dat komt niet goed :biggrin2: Maar de "haartjes" schijnen naar boven te wijzen, dus met de haartje mee plukken scheelt al veel ;) Hier snijden we ze gewoon heel fijn samen met wat ander bladgroen (zoals paardenbloemblad), en daarna nog ff soort van vijzelen met fijngehakte knoflook en wat kurkuma. De honden zijn er gek op! Ik neem aan dat je het ook wel in een keukenmachine kunt doen, maar zelf zou ik ze toch eerst wel voor snijden, anders heb je denk ik kans dat er grote stukken in blijven zitten....
Gebruikersavatar
Door Irta
#3166412
wij plukken alleen de topjes en evt andere blaadjes (hangt er vanaf hoeveel er staat), alhoewel het volgens mij heus geen kwaad kan om ook stukken stengel te doen. Maar ik heb hier een hond die ze zelf ook wel eens plukt, en dat zijn dan duidelijk alleen de blaadjes ;)
Door hannabelgje
#3166436
Mijn halve tuin staat vol met brandnetels. Er zijn er dus genoeg. Ik zal ook een deel drogen voor de cavia's en konijn. Maar voor de groentenmix zal ik dan alleen de toppen doen.
Door Mandarijn
#3166476
Bij de grond afdoen, in een trosje ophangen en laten drogen. Kun je ze van de winter aan de kippen geven. Die zullen er van smullen.  ;)
Dan heeft naast Zoë de rest er ook plezier van!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door