Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lizmeliz
#3157443
Oke ik denk dat ik nu wel een goed lijstje heb.
Het enigste wat ik nu nog moet maken is een lijstje van hoeveel groente ik moet halen.
Ik moet bijna 4kg aan groente hebben per maand.
Ik had al een lijstje gekopieerd dat Lizzy ergens anders had geschreven zodat ik weet wat ik ongeveer moet halen.
Maar heb echt geen idee hoeveel ik van alles moet nemen zodat het een goeie mix wordt.
Gebruikersavatar
Door lizmeliz
#3157549
Ik kan trouwens ook bijvoorbeeld gemalen spiervlees van kangoeroe kopen hier in de buurt.
Zou ik zoiets ook kunnen doen om het spiervlees aan te vullen? Of is het beter niks gemalen te halen?
Door Lizzy
#3157565
[quote="lizmeliz"]
Het zijn 2 reuen! Maar om mee te beginnen is 20% toch wel oke? Ik kan dit altijd nog aanpassen.
Ik wil nu voor 1 maand bestellen, en dan na die maand kijken we hoe het verder is (of in ieder geval 3 weken aangezien ik dan alweer moet bestellen)

Ik wil bij dogmeat gaan bestellen.
Ik heb nu konijnkarkas en eendenrug erin gezet als vervanging van de nekken.
Nog wel 1kg kippennekjes erbij gedaan.
Ook heb ik de kippenhartjes omgewisseld voor eendenhartjes.

Ze hebben ook kwartelkarkas, maar daar zitten dan toch ook weer organen in?

Als ik dan 17kg aan vleesbot moet hebben, hoeveel kg zou ik van elk moeten halen om een goed mixje te houden?
Ik heb nu dan konijnkarkar, kippenrugstukjes, eendenrug en dan kippen nekken.
[/quote]

Als ze beide geen verleden hebben met uraatgruisproblemen, kun je inderdaad 20% aanhouden.
Gebruikersavatar
Door lizmeliz
#3157815
[quote="Lizzy"]
Hoi Melissa, welkom op Barfplaats. Wat gaaf dat je Dalmatiers hebt! Ik heb er ook vier :). Heb je reuen of teven of beide? Voor reuen kan 20% orgaanvlees aan de hoge kant zijn, dus dat is wel iets dat je even aan moet kijken. Ik kan je daarover meer vertellen, maar laat ik eerst je reactie maar even afwachten :)
Ja hoor, dit ziet er prima uit. Ik zou ook niet vaker dan 1 keer per week ongeveer die nekken voeren. Of ze zelfs helemaal laten vallen. Ik vind het ook niet echt geschikt Dalmatier vleesbot. Het is echt hap-slik-weg.

Als je bij je adresje ook konijnkarkas en kwartel en parelhoen kunt bestellen: dat is ook allemaal heel geschikt.
[/quote]

Ik kom er net achter dat jij familie hebt! Ze komen allebei bij Namara's vandaan. Een is een zoon van Rosa en Ozzie (van den of dukes proud), en de ander een zoon van Melon en Billy.
Door Lizzy
#3160722
[quote="lizmeliz"]
Ik kom er net achter dat jij familie hebt! Ze komen allebei bij Namara's vandaan. Een is een zoon van Rosa en Ozzie (van den of dukes proud), en de ander een zoon van Melon en Billy.
[/quote]

Ik zie deze nu pas :-[

Wat leuk joh! Ja, mijn Linga komt van Namara's en zij is een dochter van Dakota x Ezra. Roos, Ozz, Mel en Bil ken ik natuurlijk ook!

Ik heb één Dalmaat die van kennel Caprilli's/Millview's komt (dat is Biscuit, moeder van mijn twee smurfjes) en de twee smurfjes van kennel Siamsa (die zijn door mezelf gefokt :biggrin2:).

Jaaaa, daar kun je nog wel voor een paar maandjes voer in kwijt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door lizmeliz
#3164756
Oke we zijn nu even verder, en moet eind volgende week al van bestellen.
Murphy zijn poep is soms een beetje korrelig, dus ik denk dat ik het aantal % vleesbot moet verlagen bij hem. 5%? En wat zou ik in de plaats van moeten geven?

Ze genieten ervan! Voer lekker in de douche, makkelijker schoon te maken haha.
https://vimeo.com/143553479
https://vimeo.com/143553703


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Ruisje
#3164765
[quote="lizmeliz"]
Oke we zijn nu even verder, en moet eind volgende week al van bestellen.
Murphy zijn poep is soms een beetje korrelig, dus ik denk dat ik het aantal % vleesbot moet verlagen bij hem. 5%? En wat zou ik in de plaats van moeten geven?

...
[/quote]
Ja, je kunt dan beter 40% vleesbot gaan geven ipv 45%. Hij krijgt dan 5% meer spiervlees. ;)
Gebruikersavatar
Door lizmeliz
#3166354
Sinds het laatste bericht is het weer veranderd, is minder korrelig. Moest hij er gewoon aan wennen? Ik moet morgen weer bestellen dus twijfel wat ik moet doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door lizmeliz
#3166560
Vandaag was het ook mooi egaal, misschien een beetje te donker, maar geen verkeerde kleur. Kwam er ook goed uit.
Dus ik denk dat ik hetzelfde aan hou, eventueel iets meer van beide halen zodat ik kan spelen ermee.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door