Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#3166258
Hoi,
Tristan mag niet barfen ivm darmproblemen. Op dit moment voer ik hem kvv, meer bepaald Smuldier Vlees-compleet. Met supplementen blijft zijn ontlasting goed. Hij mag, zo was het oordeel van de DA geen botten eten, dat kan bij hem verstopping geven en dat moeten we onder geen voorwaarde hebben.

Ik geef hem dus een kvv zonder gemalen bot.

Ik heb geprobeerd af te wisselen met Carnibest light, wat heel weinig bot bevat. Ook daar bleef de ontlasting goed op.

Ga mij niet vertellen dat er betere kvv's zijn dan Smuldier ;-) dat weet ik ;-)
Maar, nood breekt wet.

Ik heb hem al een keer een kipnekje gevoerd met daarbij wat orgaan en de gebruikelijke supplementen. Ging ook goed.

Zijn standaardvoer wil ik beslist op kvv houden; ik kan me niet veroorloven dat dat mis gaat.
Maar, ik gun dat kind natuurlijk best een fanta, dus ik ben wel aan het nadenken.

Stel dat ik hem een eendagskuiken geef. Daar zit bot in maar ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat dat een probleem gaat geven. Kunnen jullie daarin meegaan?
Een kwarteltje (het hele dier dus) is al weer 1 stap verder. Zouden jullie dat erop wagen, wetende dat mij eigenlijk is afgeraden bot te geven?

Een kleine vis.. hoe zit het daar met de hardheid van de graat? Ik heb nog een paar haringen liggen... als ik dan een kleine uitzoek, hoe zouden jullie dan de hardheid van zo'n graat inschatten?
Afbeelding

Ik zoek een beetje naar "meer dan beginnersbot" ;-)  (extreem zachte botten dus) die ik hem af en toe ter afwisseling kan geven. Of, eventueel met wat extra pens.

Ik weet wat de normale beginnersbotten zijn, maar ik zoek eigenlijk iets wat nog zachter is. Ik vind het geven van eendagskuikens niet fijn ;-) maar als hij ze wel eet wil ik daaroverheen stappen voor een enkele keer.

Suzanne
#3166282
Is jou da pro-vers? Weet hij echt hoe het werkt met rauw voeren, of is het een da cattegorie 'oei, botten, levensgevaarlijk!'

Waarom zou hij verstopt raken van een goede, fijngemalen kvv met vleesbot als calciumbron?
#3166287
Kuikentjes kan je zeker geven, Ik geef deze aan mijn ratten en zelfs zij verteren dit heel erg goed!
Sardientjes, spiering, capelin en sprotjes zijn erg zacht.

Maar kvv met bot erin kan je gewoon geven hoor ??? . Puppyvarianten zijn zeer fijn gemalen, die kan je ook met bot geven. Is net smeerworst.
#3166299
Hope schreef: Is jou da pro-vers? Weet hij echt hoe het werkt met rauw voeren, of is het een da cattegorie 'oei, botten, levensgevaarlijk!'

Waarom zou hij verstopt raken van een goede, fijngemalen kvv met vleesbot als calciumbron?
Ja mijn DA staat normaliter achter vers voer maar in geval van Tristan niet. Hij heeft een medisch probleem met de darmen (de hond, niet de DA)  ;-)

Suzanne
#3166300
Tamara schreef: Kuikentjes kan je zeker geven, Ik geef deze aan mijn ratten en zelfs zij verteren dit heel erg goed!
Sardientjes, spiering, capelin en sprotjes zijn erg zacht.

Maar kvv met bot erin kan je gewoon geven hoor ??? . Puppyvarianten zijn zeer fijn gemalen, die kan je ook met bot geven. Is net smeerworst.
Ah, daar zeg je zo wat, puppyvariant kan ik evt naar kijken.
Een kvv met bot werd mij ook afgeraden in verband met deze specifieke problemen dus ik ben er zeer terughoudend in.

Ik vond Carnibest light al een stap.

Suzanne
#3166320
Suzanne schreef: Ah, daar zeg je zo wat, puppyvariant kan ik evt naar kijken.
Een kvv met bot werd mij ook afgeraden in verband met deze specifieke problemen dus ik ben er zeer terughoudend in.

Ik vond Carnibest light al een stap.

Suzanne


Dan zou ik ook geen barf geven, ook geen kuikentjes. Die botten zijn dan wel zeer zacht, maar kunnen toch langs de darmen schuren.
Ik zou dan toch kiezen voor puppyvarianten van verschillende merken, afwisselend met alleen vlees/orgaan varianten. En af en toe een goed gemixte visvariant. En gemixte groente natuurlijk.

Wat puppy merken die ik ff heb opgezocht:

Carnibest Natuurvoer Puppy
Kivo Puppy Compleet
Lotgering Totaalvoer pup
Darf puppy
Naturis puppy premium

en Alaska zalm zou fijn gemalen zijn..
Laatst gewijzigd door Tamara op za 31 okt 2015, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door