Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3166164
Link moet een korf om tijdelijk buiten vanwege zijn allergie... nu schuurt hij telkens met dat ding langs muren, bomen, grond, ect. Meneer heeft nu een flinke schuurplek op zijn neus.

Ik heb het al schoongedept met water, maar wat nu? Wat smeer ik erop? Mijn eerste idee was (afgezien van de hydrocortiderm, wat ik ietwat rigoreus vind) calendula zalf. Maar mag ik dat op een hond zijn neus smeren (zit bovenop trouwens, dus hij kan het er niet aflikken). Of heeft iemand betere tips?
Door petralita
#3166165
Ik heb geen tips voor je, maar wat betreft de korf, ik zou zeggen dat het of 1 is die niet goed zit, of er zitten scherpe stukken aan.
Hier ook een hond die nu bijna fulltime met korf moet lopen, geen problemen, terwijl de oude korven altijd een probleem waren.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3166167
Ja, ik zou ook in eerste instantie de korf heel grondig bekijken. Hier de ervaring dat er alleen geschuurd wordt als er iets met de korf is. Zit er iets aan, vreemd luchtje, iets wat irriteert?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3166169
Zo te zien zit hij strak tegen de neus. Dat accepteren ze hier ook niet. Er moet overal ruimte zitten.
Vooral voor bij de neus! Zo belemmert het volgens mij ook zijn ademhaling.
Laatst gewijzigd door doranto op za 31 okt 2015, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3166170
Doranto schreef: Zo te zien zit hij strak tegen de neus. Dat accepteren ze hier ook niet. Er moet overal ruimte zitten.
Vooral voor bij de neus! Zo belemmert het volgens mij ook zijn ademhaling.
En dan zit hij dus niet vast he! Dus, hij is te klein. Ik breng hem terug, want dat meisje zei nog nadat ik zei : Ehh, moet hij niet iets groter? "Nee want dan steekt hij in zijn ogen deze is perfect"  :-[
Gebruikersavatar
Door doranto
#3166171
Qwea schreef: En dan zit hij dus niet vast he! Dus, hij is te klein. Ik breng hem terug, want dat meisje zei nog nadat ik zei : Ehh, moet hij niet iets groter? "Nee want dan steekt hij in zijn ogen deze is perfect"  :-[
Inderdaad veel te klein dus. Moet echt vooral voor bij de neus véél meer ruimte tussen zitten. Hij mag voor de neus niet raken.
Maar kun je het niet wat losser zetten? Dan komt hij ook verder naar voren.

edit: Oh, zie net dat je schreef dat hij nog niet eens vast zit. pffff. Ja, dan zou ik hem inderdaad omruilen.
Laatst gewijzigd door doranto op za 31 okt 2015, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3166184
Maar deze korf is totaal ongeschikt om hem te belemmeren buiten te eten. Ik heb deze ook voor Oscar en hij kan er vrij eenvoudig dingen mee van de grond snaaien. Dat is ook de reden dat ik deze nou juist heb, omdat ik, als hij hem om heeft wil kunnen blijven voeren.

Jij hebt zoiets nodig, let op: mét dubbele voorkant!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3166192
Doranto schreef: Inderdaad veel te klein dus. Moet echt vooral voor bij de neus véél meer ruimte tussen zitten. Hij mag voor de neus niet raken.
Maar kun je het niet wat losser zetten? Dan komt hij ook verder naar voren.

edit: Oh, zie net dat je schreef dat hij nog niet eens vast zit. pffff. Ja, dan zou ik hem inderdaad omruilen.
Had hem dus idd niet eens vast. Heb hem er opgezet en gezegd dat hij moest blijven zitten :P
Kaela schreef: Maar deze korf is totaal ongeschikt om hem te belemmeren buiten te eten. Ik heb deze ook voor Oscar en hij kan er vrij eenvoudig dingen mee van de grond snaaien. Dat is ook de reden dat ik deze nou juist heb, omdat ik, als hij hem om heeft wil kunnen blijven voeren.

Jij hebt zoiets nodig, let op: mét dubbele voorkant!

Afbeelding
Aha! Oke, ik ga hem straks terug brengen.

Thnx! Heb je ook nog tips voor de wond?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3166193
Op die schuurplek zou ik een verzachtend zalfje smeren. Calendula of honingzalf oid. Mocht die zonder krof blijven schuren, dan eventueel toch die hydrocortiderm.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3166194
Angelique schreef: Op die schuurplek zou ik een verzachtend zalfje smeren. Calendula of honingzalf oid. Mocht die zonder krof blijven schuren, dan eventueel toch die hydrocortiderm.
Calendula heb ik! \O/
Door petralita
#3166447
Ik weet niet hoe smal de kop van jou hond is, maar voor mijn groenendaeler heb ik deze 2.
http://www.top4dog.nl/product/greyhound ... vig-zwart/
deze is er ook met extra brede neusbescherming.
deze korven zijn niet soepel.

Verder deze zelfde versie alleen dan volledig open, ze hebben deze wel alleen staat niet op de foto. lichtgewicht race korf ook voor galgo versie
deze is heel soepel en zacht, je kan ook zo'n korf doen, die vormt zich meer mee (de bovenstaande is stug en doet dat niet).
je zou een stukje tape aan de voorkant kunnen doen als je wil voorkomen dat er wat wordt opgegeten.
edit: heb een gevonden: http://www.hondenspul.nl/a-41225704/win ... ghtweight/

De andere korven (die door anderen al genoemd zijn) zitten bij een groenendaeler helemaal niet goed, de snuit is te kort. En overigens bij de andere mix die ik in opvang had ook niet.
Laatst gewijzigd door petralita op zo 01 nov 2015, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door petralita
#3166457
Voor de beeld vorming ze even op de foto gezet. (niet de beste kwaliteit, maar dat kan mijn telefoon niet)
Ze kunnen er in hijgen, blaffen, drinken, etc. Ik ben fan, dit is voor tot nu toe het beste wat ik ooit ben tegen gekomen.

De stevige korf aan de voorkant dicht.
Afbeelding
Afbeelding

De lichtgewicht korf
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3166523
petralita schreef: Ik weet niet hoe smal de kop van jou hond is, maar voor mijn groenendaeler heb ik deze 2.
http://www.top4dog.nl/product/greyhound ... vig-zwart/
deze is er ook met extra brede neusbescherming.
deze korven zijn niet soepel.

Verder deze zelfde versie alleen dan volledig open, ze hebben deze wel alleen staat niet op de foto. lichtgewicht race korf ook voor galgo versie
deze is heel soepel en zacht, je kan ook zo'n korf doen, die vormt zich meer mee (de bovenstaande is stug en doet dat niet).
je zou een stukje tape aan de voorkant kunnen doen als je wil voorkomen dat er wat wordt opgegeten.
edit: heb een gevonden: http://www.hondenspul.nl/a-41225704/win ... ghtweight/

De andere korven (die door anderen al genoemd zijn) zitten bij een groenendaeler helemaal niet goed, de snuit is te kort. En overigens bij de andere mix die ik in opvang had ook niet.
"Van onze muilkorven heeft uw hond geen enkele last en ook een beloning in de vorm van bijv. hondenkoekjes kan hij gewoon aannemen en opeten, hiervoor hoeft het korfje niet af." Maar, dan kan hij er dus door eten. Dat moet juist niet :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door