Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3161939
Titel dekt niet helemaal de lading.

Laatste paar keren als ik Link barf heb gegeven (Zalmkoppen, karkas, reeribstuk), braakt hij het een klein poosje erna weer uit. Lijkt echt enkel bij bot te zijn. Zalm lijven blijven wel binnen. Maar stomme is, bullepees blijft ook keurig binnen. KVV ook geen enkel probleem.

Ik dacht eerst dat het te groot was, maar de reeribstuk waren helemaal geen grote stukken.

Dit is nu al een aantal weken zo. Dus ik geef hem maar geen karkas oid meer. Maar dat is natuurlijk symptoomvermijding. Ik wil weten waarom hij die bot weer uitbraakt.

Iemand enig idee?
Laatst gewijzigd door Qwea op do 03 mar 2016, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3161956
Over reeribstuk zijn de meningen verdeeld. Die kunnen soms te hard zijn.
Heb je al kipkarkas, parelhoenkarkas ok konijnenkarkas geprobeerd?
Dat is in ieder geval zachter vleesbot.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3161957
Lazy Garfield schreef: Over reeribstuk zijn de meningen verdeeld. Die kunnen soms te hard zijn.
Heb je al kipkarkas, parelhoenkarkas ok konijnenkarkas geprobeerd?
Dat is in ieder geval zachter vleesbot.
Jup! Kwartelkarkas, eendennekken. Hij lijkt het allemaal weer op te braken. Wat had ik nou laatst? ff denken. Ooh fazant karkas en konijnendelen.

Kon mooi opruimen  :(
Door Lizzy
#3161958
Het is mij onduidelijk waarom hij dat niet goed lijkt te verteren.... Heb je al eens geprobeerd de vleesbotten flink te meppen?
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3161979
Lizzy schreef: Het is mij onduidelijk waarom hij dat niet goed lijkt te verteren.... Heb je al eens geprobeerd de vleesbotten flink te meppen?
Nee!

Ik heb wel een hamer! Dus ik kan dat idd wel even gaan proberen. Even kijken, vandaag heeft hij een nieuwe rol kvv, dus morgen vroeg ook, morgen aaf ook, zaterdag avond kan ik dat gaan proberen!

Thnx voor de tip! Wordt vervolgd!  O0
Door Lizzy
#3161985
Qwea schreef: Nee!

Ik heb wel een hamer! Dus ik kan dat idd wel even gaan proberen. Even kijken, vandaag heeft hij een nieuwe rol kvv, dus morgen vroeg ook, morgen aaf ook, zaterdag avond kan ik dat gaan proberen!

Thnx voor de tip! Wordt vervolgd!  O0
Ja en voordat nou je keuken helemaal onder de karkas zit :biggrin2:, doe dit buiten :biggrin2:
Maar goed, ik ben benieuwd wat er dan gebeurd, als het goed gemept is.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3162297
Lizzy schreef: Ja en voordat nou je keuken helemaal onder de karkas zit :biggrin2:, doe dit buiten :biggrin2:
Maar goed, ik ben benieuwd wat er dan gebeurd, als het goed gemept is.
Goeie tip  ;D ;D

Ik ook. Hoop dat dat de truc doet iig.
Door Lizzy
#3162320
Ja, ik deed dat vroeger ook altijd. Maar tegenwoordig ben ik wat huiverig voor het plastic dat er mogelijk in het vlees terecht komt :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3163189
Lizzy schreef: Ja, ik deed dat vroeger ook altijd. Maar tegenwoordig ben ik wat huiverig voor het plastic dat er mogelijk in het vlees terecht komt :-\
Ik ook, maar even een theedoek erover helpt ook  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3166073
Dusssss.... niet bot gerelateerd, wel kots gerelateerd. Meneer krijgt een roosje bloemkool (echt, 1 lullig roosje) en 12 min later gaat hij over zijn nek en gooit hij het eruit.

Dus, ik kan iig de conclusie trekken dat bloemkool niet goed valt?

Bot heb ik nog steeds niet geprobeerd. Ik heb wel kalfspoten in de vriezer liggen... en die wil ik best eens proberen te geven morgen? Ik zou alleen heel verbaasd zijn als hij ze er niet uitgooit.
Door Lizzy
#3166118
Qwea schreef: Dusssss.... niet bot gerelateerd, wel kots gerelateerd. Meneer krijgt een roosje bloemkool (echt, 1 lullig roosje) en 12 min later gaat hij over zijn nek en gooit hij het eruit.

Dus, ik kan iig de conclusie trekken dat bloemkool niet goed valt?

Bot heb ik nog steeds niet geprobeerd. Ik heb wel kalfspoten in de vriezer liggen... en die wil ik best eens proberen te geven morgen? Ik zou alleen heel verbaasd zijn als hij ze er niet uitgooit.
Kalfspoten zijn sowieso totaal ongeschikt dus die kunnen in de kliko. Misschien doe je er goed aan dit document door te worstelen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html

Als ik mijn honden een ongekookt stuk groenten geef, kotsen een aantal daarvan het ook weer direct uit. Was het goed gaar, de bloemkool.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3166142
Heel eerlijk gezegd snap ik het om een andere reden niet, namelijk dat je een hond met zoveel jeuk verschillende dingen gaat voeren...
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3166168
Lizzy schreef: Kalfspoten zijn sowieso totaal ongeschikt dus die kunnen in de kliko. Misschien doe je er goed aan dit document door te worstelen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html

Als ik mijn honden een ongekookt stuk groenten geef, kotsen een aantal daarvan het ook weer direct uit. Was het goed gaar, de bloemkool.
Ik ga dat artikel doorlezen.

Ja, bloemkool was gaar want het kwam van mij eigen bord. Te lang gekookt mijn inziens zelfs want als je er naar keek flikkerde het uit elkaar :P
Hope schreef: Heel eerlijk gezegd snap ik het om een andere reden niet, namelijk dat je een hond met zoveel jeuk verschillende dingen gaat voeren...
Hij krijgt niet zoveel verschillende dingen. Ik hou 2 weken het normale patroon aan wat hij anders ook krijgt maar dan met korf om buiten. Het zet toch geen zoden aan de dijk om als een gek nu alles uit zijn voeding te schrappen. Heb je straks wellicht eindelijk geen jeuk meer, weet je nog niet wat het triggert.
Door Lizzy
#3166175
Dat is vrij uitzonderlijk. Wat het betekent weet ik niet. Volgende keer weer een stronkje proberen en dan even fijnprakken? Of geen bloemkool meer geven, noodzakelijk is het niet :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door