Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3165866
Helemaal verheugd haal ik de bestelling op voor Frodo met daarbij de konijnenkoppen voor wat broodnodige afwisseling aan gevleesd bot. En ja natuurlijk. ...daar zitten nog tandjes in.....(joh)
Wellicht niet de meest snuggere vraag van de dag, maar die hoef ik vast niet te trekken....toch? Maar goed tand is geen bot en wat doen die tandjes met de darmen van mijn hond? Aan de andere kant heb ik nog nooit een wolf gezien in tandarts-outfit. Frodo have fun morgen
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3165869
Hier worden de koppen ook helemaal opgegeten. Soms zitten die tandjes een beetje los en valt er 1 naast. Die laten ze dan wel liggen. Maar de rest wordt gewoon opgegeten. Ik zie daar ook nooit iets van terug in de ontlasting, dus zal ook wel helemaal verteerd worden.
Door smulpaap
#3165919
Ik had er hier eentje die de tandjes liet liggen  :biggrin2:

En ja als het koppen zijn zonder vacht dan zou ik zeker voldoende spiervlees geven , of pens
Pens pakt a.hw het bot goed in
En een kop in de vacht doet dat nog veel beter , daar gaat mijn voorkeur dus naar uit
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3165927
Ik ben een beetje huiverig voor het geven van iets met vacht of veren, gaat hij dan rondlopende kippen, cavia's, konijnen niet als optioneel zien om zijn tanden in te zetten? Nu negeert hij dit soort prooidieren namelijk.
Goed dat jullie me wijzen op het geven van extra vlees. Ik had dat heel anders ingeschat, was in de veronderstelling dat organen in het koppie samen met het netjes kauwe van frodo de klus wel zouden klaren. Extra spiervlees staat bij deze op het menu
Gebruikersavatar
Door Hope
#3165933
AnoukFrodo schreef: Ik ben een beetje huiverig voor het geven van iets met vacht of veren, gaat hij dan rondlopende kippen, cavia's, konijnen niet als optioneel zien om zijn tanden in te zetten? Nu negeert hij dit soort prooidieren namelijk.
Goed dat jullie me wijzen op het geven van extra vlees. Ik had dat heel anders ingeschat, was in de veronderstelling dat organen in het koppie samen met het netjes kauwe van frodo de klus wel zouden klaren. Extra spiervlees staat bij deze op het menu
Nelson heeft als pup hele kip gegeten, hele duif, kwartel en krijgt nu nog regelmatig heel konijn.
Hij laat onze konijnen gewoon met rust, kippen, vogels en andere dieren ook. Die leven namelijk en liggen niet in zijn voerbak en dan is het dus geen eten voor hem.
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3165935
Frodo rende de eerste keer bij vrienden loei enthousiast het kippenhok in, om aldaar op niet mis te verstane wijze er weer uit gejast te worden door de hond des huizes. Ik had het zelf niet beter kunnen aanpakken. Maar goed, als er hier dus een cavia komt is het reëel te verwachten dat we Frodo kunnen leren dat dat geen lopend bufet is, fijn
Door Martine-Tom
#3165940
Als ik bij mijn oppaskippen was zag Tom het idd als een lopend buffet....het legmeel wel te verstaan :biggrin2:
Loop de ren in, geef de kippen eten, draai me om, verzorg de duiven...huh waar is Tom...ik zoeken, staat ie tussen de kippen uit de ruif te snaaien  ;D
Door TomsBorders
#3166017
ik denk niet dat het eten jacht instinct aanwakkert, als je hond neiging heeft tot najagen dan deedt ie dat ook met brokken. het gaat om het feit dat het zo leuk beweegt dat er iets geactiveerd wordt in principe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door