Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3165489
Ik weet dat over runderknars het laatste woord nog niet gezegd is, maar ik vraag me af of het wanneer goed bevleesd en zeer buigzaam een acceptabel bot is om te voeren. Onlangs kreeg ik het mee bij Natural paws en wat ze daar verkopen is alles behalve hard en kaal. Zou het van een jong dier zijn dan, wat ze daar verkopen?
#3165581
pluk schreef: Ik hanteer 1 regel: kan ik het doorknippen met een normale snoeischaar. Nee? Dan voer ik het niet.
Ik ook. Plus regel 2: kan het gevaar opleveren bij inslikken of kan het in de bek klem komen te zitten. Zo ja, voer ik het ook niet.
#3165673
Als je via de zoekfunctie kijkt dan zul je lezen dat de meningen nogal verdeelt zijn t.av runderknars
Dus .... ik zou zeggen lees het door en bedenk  dan of je dit iets vind om te voeren aan je hond
Ik kan je verder niet helpen , ik heb geen ervaring in het voeren van knars
Toen ik me in ging lezen heb ik er wel over gelezen natuurlijk
Maar ik ben van mening dat er meer dan genoeg ander vleesbot is om wel te voeren
Ik ben misschien een enorme muts , maar ik neem geen risico
En dat gaat hier op die manier al vele jaren prima
#3165713
Ik krijg het idee dat de kwaliteit van runderknars ontzettend verschilt. Ik geef hoe dan ook niks meer dat keihard is. Als beginnersfout heb ik Frodo al eens laten kauwen op hertengewei met als resultaat een afgebroken voortandje. Daarnaast moet ik niet denken aan een verstopping. Dank voor de info allen
#3165725
AnoukFrodo schreef: Hope kan je regel 2 wat nader toelichten? In theorie kan alles toch vast blijven zitten als er niet voldoende gekauwd wordt? Kan je een voorbeeld geven?
1 rib bijvoorbeeld, die kan bij inslikken echt gevaarlijk zijn en daarom wordt ook altijd gezegd een heel rijtje ribben te geven. De hond van kennissen had eens een mergpijp gegeven (nooit doen!) en die kwam om de onderste kniptanden vast te zitten. De hond brak zijn kaak en allebei zijn kniptanden.
Vleugels van groter gevogelte knip ik in. Dat soort dingen.
#3165947
Even voor mijn rust.. er is toch een verschil tussen runder KNARS en runder STROT?

Ik heb voor Rowan al 2 x runderstrot gegeven en dat was volgens mij "zwaar bevleesd kraakbeen"; hij had er wel een flinke kluif aan ;-) maar ik vond dat vergelijkbaar met een zalmkop. Sterker nog, ik heb de indruk dat de zalmkop harder was qua bot dan de runderSTROT.

Suzanne
#3165975
Suzanne schreef: Even voor mijn rust.. er is toch een verschil tussen runder KNARS en runder STROT?

Ik heb voor Rowan al 2 x runderstrot gegeven en dat was volgens mij "zwaar bevleesd kraakbeen"; hij had er wel een flinke kluif aan ;-) maar ik vond dat vergelijkbaar met een zalmkop. Sterker nog, ik heb de indruk dat de zalmkop harder was qua bot dan de runderSTROT.

Suzanne


Ja hoor , het klopt wat je denkt . Strot is zacht kraakbeen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door