Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boris1973
#3165433
Goedemorgen,

Ik ben nieuw op dit forum, die me is aangeraden door mijn zus.
Sinds een aantal maanden ben ik de trotse eigenaar van een chocoladebruine Labrador genaamd Boris. Hij is nu 5.5. maand.
Afgelopen vrijdagavond zag ik ineens dat hij wat kreupel liep. Hij had die middag nogal ruig gespeeld tijdens het wandelen dus ik weet het daar een beetje aan.
Zaterdag en zondag heb ik hem op rust gehouden en zondag liep hij weer normaal. Maandag wilde ik het uitlaten weer opbouwen, maar toen zag ik op de terugweg dat hij weer kreupel liep (rechtervoorpoot).
Weer terug naar rust dus...en dinsdag was er niks meer te zien de hele dag. Gisteravond liet ik hem nog even uit voor we naar bed gingen, en ja hoor, meneer liep weer kreupel.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? De fokker dacht aan groeipijn. Alle tips en suggesties zijn welkom.
Maak me namelijk best wel zorgen omdat de Golden retriever die we hiervoor hadden zware artrose had...
Door smulpaap
#3165436
Hoi  :)

Een bezorgde baas dus .
Ik zou de pup voorlopig even aan de lijn uitlaten . Zodat hij geen gekke dingen uit kan halen .
En dat gedurende een week of twee . En dan eens bekijken hoe het dan gaat .
En in die periode even vaker naar buiten en steeds korte wandelingen maken
Spelen met andere honden zou ik ook even vermijden
En in huis ook even rustig aan doen qua spelen
Als er na die twee weken nog geen verbetering is dan lijkt het me verstandig om verder te bekijken wat te doen
Door Boris1973
#3165450
Bedankt voor je reactie!
Ik wilde vanavond naar het inloopspreekuur van de dierenarts gaan,omdat ik me zorgen maak...
Ik heb hem inderdaad sinds zaterdag alleen nog maar aangelijnd.En ook thuis probeer ik de rust te bewaren.(lukt niet altijd,hij rent graag in de tuin achter de kat aan ;-) )
Hij is wel gewoon blij en vrolijk en eet verder als een slootgraver.
Door Roef & Hidde
#3165453
labjespupjes die kreupel lopen daar zou ik zelf heel snel mee naar een dierenarts gaan!!
genoeg vehalen over kreupele labjes gehoort  :(
beter safe than sorry met dit soort dingen.
Door Lizzy
#3165459
Ik ging gelijk naar een dierenarts die orthopedisch goed onderlegd is. Ik ken teveel Labs waarbij de diagnose groeipijn werd gesteld maar wat LPC bleek. Het kan groeipijn zijn maar het kan van alles zijn.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3165462
Lizzy schreef: Ik ging gelijk naar een dierenarts die orthopedisch goed onderlegd is. Ik ken teveel Labs waarbij de diagnose groeipijn werd gesteld maar wat LPC bleek. Het kan groeipijn zijn maar het kan van alles zijn.
Dat zei ik ook al, althans, dat van de dierenarts (Zus van topicstarter hiero :P ). Heb het gisteren ook even aan tannetje gevraagd want was er toch, die adviseerde foto te maken. Daarop kon je groeipijn en evt elleboog aandoeningen zien. Ze zei ook dat als het groeipijnen waren, ze geen NSAID's zou voorschrijven, aangezien groeipijnen wel pijnlijk zijn, maar niet iets stuk kunnen maken.


In de plaats waar Boris1973 woont hebben we geen dierenarts die orthopedisch onderlegd is geloof ik. En alle dierenartsen daar smijten graag met NSAID's bij zoiets (helaas, ervaring :( )
Door Boris1973
#3165512
Dan vanavond sowieso maar naar de dierenarts. Degene waar we altijd heen gaan vind ik persoonlijk wel een goede.
Ik hoop dat het iets onschuldigs is....maak me er vreselijk druk om.
Van onze Golden werd destijds ook gezegd dat het groeipijn was. Ongeveer 4 jaar later kwam ik bij deze dierenarts terecht en die constateerde eigenlijk gelijk zware artrose. Ze vroeg toen of ik als pup nooit iets aan hem gemerkt had...slik....Dus heb nu een beetje een dejavu.
We voeren KVV en in plaats van 600 gram per dag ben ik teruggegaan naar 500 gram per dag.Aangevuld met fruit en groente.
Door Lizzy
#3165518
Het hoeft niks ergs te zijn hoor! En het kan ook nog steeds een beschadiging zijn van het ruwe spelen. Want daar zie je ook wel eens dat de pijn weg is en dan na even toch weer terug komt. Ik weet niet of je toevallig Traumeel in huis hebt, maar dat zou ik alvast sowieso gaan geven.

Waar ik dus niet in zou trappen is als je dierenarts op basis van een beetje voelen de diagnose "groeipijn" stelt. Dat zou ik echt  niet goed genoeg vinden en omdat het een jonge betreft (ook nog eens van dit ras) zou ik me liever 1 keer teveel naar een goede orthopeed door laten sturen dan op basis van een beetje voelen een diagnose laten stellen. En er NSAID in knikkeren en benchrust, zonder fatsoenlijke foto's (en daar mankeert het bij heel veel dierenartsen al aan, fatsoenlijke foto's met apparatuurtje goedkoop-uit-het-jaar-prik..... Nou, ik ben daar dus ook niet van.

Ik zou fruit even laten voor wat het is, in verband met de suikers die daar in zitten. Blauwe bessen, daar maak ik een uitzondering voor :biggrin2:. En verder weet ik niet welke KVV je voert? Ik zou nu wel even een merk kiezen die niet te vet is en waar niet teveel bot in zit. En dan kun je het inderdaad prima in mindering brengen met 100 gram en daarvoor in de plaats groenten geven, dat is uitstekend.

Ik zou er ook een goede visolie bij gaan geven. Want visolie heeft een ontstekingsremmende werking door de omega 3 vetzuren.

Sterkte vanavond. Laat je het even weten hoe het gegaan is? Wanhoop niet teveel he, voor het zelfde geldt is er niks spannends aan de hand! Honden lopen wel eens kreupel!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3165525
Hier ervaring met een pup van 5,5 maand die ook ging kreupelen en bleek aan beide voorpoten LPC te hebben (de ene kant waar hij kreupelde erger dan de kant waar hij goed liep)
Bij Daan was het ook niet altijd, maar ik vertrouwde het niet, dus na 2 weken aangelijnd uitlaten en rust toch een orthopeed opgezocht en foto's laten maken.

De gemiddelde orthopeed geeft trouwens eerst ook advies om rust te houden en aangelijnd uitlaten, dus dat kun je al voor zijn
Bij foto's kun je iedergeval groeipijnen (wat dit ook kan zijn !!) zien

Sterkte, en hou ons op de hoogte

Ps, mocht je vragen hebben over LPC of iets, je kunt altijd een pb sturen, helaas genoeg ervaring hiermee (incl de operatie en revalidatie)
Door teamheike01
#3165565
Loopt hij steeds met de zelfde poot mank?

Helaas heb ik genoeg ervaring met ed bij een kruizing lab/golden. Met daar bij behorende operatie en revalidatie. Helaas geen geslaagde operatie voor mijn hond.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Tamara
#3165578
Misty onze golden retriever die nu 5 jaar is had voor haar 1e jaar ook last van vaak kreupel lopen. Meerdere keren per week zelfs.
We zijn toen naar 3 verschillende dierenartsen geweest, 2 zeiden opereren, 1 zei doe dat niet, nooit gedaan en gelukkig maar.
Ze had een half jaar later tot nu geen last meer gehad. We zijn ook nooit meer naar die 2 dierenartsen geweest ::) .
Door Boris1973
#3165612
Bedankt voor het meedenken en reageren iedereen!
Ik heb toch een dierenarts gevonden die orthopedisch onderlegd is. Morgenmiddag hebben we een afspraak bij haar.
Traumeel...sorry...wat is dat? Nooit van gehoord...hihi. En waar koop ik dat?
Visolie is dat in vloeibare of tabletvorm en waar koop ik dat en welk merk?
Ik voer verschillende soorten KVV...dit is mij aanbevolen.
Onze Boris is errug gek op fruit trouwens ;-)
Hij is eigenlijk niet te dik,vind ik. Dus dan zou het fruit toch niet zo erg moeten zijn?
Ik wissel wel af met fruit...
Duim maar voor ons morgenmiddag...pfff...ben nu al nerveus...
Door Boris1973
#3165616
Sorry...zie nu de vraag pas of het steeds dezelfde voorpoot is...
Ik vind het zelf sowieso lastig inschatten welke poot het is. Mijn man zei vrijdag de linkervoorpoot. Maar maandag liep ie rechts steeds kreupel...
Door smulpaap
#3165622
Ik heb hier een link voor je . Daar kan je Traumeel bestellen
En ze verkopen er ook visolie
Ik gebruik zelf de Doils -Joint . Dat is de sterkste variant .
En dus vooral geschikt voor problemen zoals artrose , manken enz
Het is gemakkelijk te doseren middels een spuitje
Solgar is ook een goede visolie

Sterkte morgenmiddag !  :-*

http://www.medpets.nl/traumeel/1624/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door