Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3165055
Ik vroeg mij af, als een hond jarenlang brok eet (profine) en door ziekte over gaat op Renske of je dan ontgiftingsverschijnselen kan waarnemen?

Het gaat om een franse bull, bejaard. Heeft chronische oorontsteking, en inmiddels de ene kwaal na de anderen. Waaronder dus een vieze neus, taai slijm. Smetplekken tussen de rimpels worden behoorlijk erg. Baarmoeder is jaren terug verwijderd. Toch komt er weer vuiligheid uit.
Ook kampt ze met steeds terugkerende blaasontstekingen en zitten er enorm veel ab kuren in inmiddels. En laat ze de urine lopen tijdens slapen.

De oorontsteking is weg trouwens.

Ze gaat best hard achteruit, baasjes overwegen om misschien iets met homeopathie op te gaan zoeken. Echter de laatste keer bij de dierenarts is ze helemaal out geweest en vinden baasjes als de dierenarts het niet meer verantwoord om ergens heen te gaan met haar.

Ze heeft na dit voorval 2 maal een rol KVV gegeten, echter vindt de eigenaar het  'smerig' en eet ze nu dus Renske.
En ik vroeg me zelf af, is het nog raadzaam om over te gaan op vers vlees, stel dat ze dit toch zouden willen?
Of is dat toch niet zo slim met een kwakkelende oude dame?

Iemand hier die het herkend, misschien een goede weg weet om te proberen?
#3165077
Die brokken zijn niet dusdanig goor en die Renske is niet dusdanig geweldig dat ik dit onder ontgiften zou durven schuiven. Nee, ik denk het eigenlijk niet. Ik denk dat dit hondje eerder last heeft van een slechte darmflora door alle antibiotica. Is de urine wel eens op kweek gezet? Want dat is wel zeer belangrijk bij een steeds terugkerende blaasontsteking! Misschien wordt de hond behandeld met de verkeerde AB. Dat ze urine laat lopen hoeft niet van een blaasontsteking te komen. Dat kan ook door de castratie komen in combinatie met de leeftijd.

Als de eigenaar het goor vindt om KVV te voeren, dan houdt dat een beetje op vrees ik. Maar verder denk ik dat ze er goed aan doen om naar een goede holistisch dierenarts te gaan. En te gaan werken aan een verbetering van de darmflora (en dus weerstand) met probiotica. Verder dus een kweek van de urine, zodra ze weer blaasontsteking heeft. En ik denk dat er wel dingen gegeven moeten worden om de weerstand verder op te krikken. Ik denk dan aan kurkuma (zie de bibliotheek medisch), echinacea extra forte, probiotica (eerder genoemd).
#3165106
Ik ga met Lizzy mee .
Ik denk dat de brokken , en dat inmiddels jaren lang inmiddels hun tol bereikt hebben 
En dat het ouder wordende lichaam dat allemaal niet zo goed meer aan kan
Dan zou het dus kunnen dat het lichaam dat gaat uiten , met de kwalen die je benoemd
Ik vind het eerlijk gezegd nogal gemakkelijk en wat kort door de bocht dat de D.A nu zegt ""ga maar nergens meer heen ""
Een beetje DA met verantwoordelijkheidsgevoel zou dan op huisbezoek komen , toch ?
Een dergelijk hondje wat zo achteruit gaat ...... Krijgt dat hondje maar geen zorg meer dan ?
Ik zou dus ook een holist op gaan zoeken
En ja , wat de voeding betreft . Als de mensen dat niet willen dan houd dat op
#3165117
Toch nog even over dat ""out "" gaan bij de DA
Dat is niet zo heel erg gek , met een bejaarde kortsnuit
Op die leeftijd gaat de hart/longfunctie ook achteruit . En misschien de doorbloeding in de hersenen ook wel
Als daar ook (teveel ) opwinding /stress bijkomt dan heb je dat zo aan de hand
Ik neem aan dat de DA dit ook weet , en de baasjes .
Een oude Bull kan ook out gaan van teveel pijn en/of ongemak
Dit ras staat er nu eenmaal om bekend zeer hard te zijn
Een rustige wachtkamer zou al heel veel uit kunnen maken bv
Erheen , en gelijk naar binnen . En dus elke vorm van opwinding voorkomen  ;)
#3165243
Ik heb de info doorgegeven ;)

Overigens denk ik dat de beste man best aan huis wil komen, echter bepaalde onderzoeken kunnen alleen op de praktijk. En niet alle artsen doen dit, dus stel je wilt ergens heen die wat verder weg is, denk ik dat dat een lastig iets wordt.

En het is een taaie tante, dat is zeker waar!
Maar ook snel over enthousiast, een auto ritje vindt ze erg leuk, maar wordt dan ook hyper.
Dus de angst voor zo'n aanval zit er gewoon heel erg in, en dat is wel begrijpelijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door