Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pup
#316119
Nee hoor....ik niet maar anderen wel.
Heb in 3 dagen tijd al 3 discussies gehad over het geven van het juiste voer aan een pup van 9 weken oud en ouder.
Dierenarts: brokken zijn beter, zeker voor het 1ste jaar van een hond. Beter uitgebalanceerd, met name wat betreft Calcium en Fosfor.
Haar assistente: brokken daar zit alles in voor de pup. Ik kwam met het verhaal van de oorsprong van de hond en de voeding (rauw dus). Nee.....zei de assistente, dat gaat niet meer op: de hond is nu huishond, das heel anders. ???
Voedingsdeskundige: versvlees voeding is niet compleet :o

Nu ben ik niet uitgebreid een discussie aangegaan met geen van drieen. Maar wil dat nog wel gaan doen. Ik wil natuurlijk goed beslagen ten ijs komen.
Vraagje: is de hoeveelheid (het percentage) cacium en fosfor per kg KVV anders dan per kg brok?
Gebruikersavatar
Door chooky
#316124
[quote="pup"]
Nee hoor....ik niet maar anderen wel.
Heb in 3 dagen tijd al 3 discussies gehad over het geven van het juiste voer aan een pup van 9 weken oud en ouder.
Dierenarts: brokken zijn beter, zeker voor het 1ste jaar van een hond. Beter uitgebalanceerd, met name wat betreft Calcium en Fosfor.
Haar assistente: brokken daar zit alles in voor de pup. Ik kwam met het verhaal van de oorsprong van de hond en de voeding (rauw dus). Nee.....zei de assistente, dat gaat niet meer op: de hond is nu huishond, das heel anders. ???
Voedingsdeskundige: versvlees voeding is niet compleet :o

Nu ben ik niet uitgebreid een discussie aangegaan met geen van drieen. Maar wil dat nog wel gaan doen. Ik wil natuurlijk goed beslagen ten ijs komen.
Vraagje: is de hoeveelheid (het percentage) cacium en fosfor per kg KVV anders dan per kg brok?

[/quote]
Nee hoor,
Als het goed is niet.
wat wel zo is, is dat afhankelijk van het merk wat je geeft, zowel de calcium als de fosfor van natuurlijke oorsprong en in hun natuurlijke staat zijn. Dus makkelijker op te nemen en ook weer uit te plassen als er te veel in zou zitten.
Door pup
#316136
Ik geef CB Natuurvoer. Ga ook Kip/rijst en Lam/rijst geven. Mijn pup is er dol op :P
Door Lizzy
#316152
Ze zouden willen dat de Ca/F verhouding in brokken zo goed en zo gezond zouden zijn als in CB. En zo goed opneembaar EN uitscheidbaar als in CB!

Tjonge jonge.... Ja sorry hoor (kun jij niks aan doen) maar WEER een stel mensen die totaal geen verstand hebben van voeding, geen flets idee hebben van wat versvlees is (denken dat je ze alleen biefstuk geeft) en de kok hebben horen fluiten en niet weten waar de lepel hangt.... Ik word hier zooo moe van!

Met alle respect voor je DA, misschien moet je je DA eens vragen zich eerst in deze voeding te verdiepen alvorens er dit soort domme dingen over te zeggen. Hoewel ik overigens weinig noodzaak zie in het discussieren met een DA of zijn assistente over voeding.
Door Nelly
#316166
dat wilde ik net al zeggen Lizzy, ik doe de moeite niet eens meer. Hoef maar naar m'n honden te kijken en weet genoeg.
Door pup
#316180
ach ja....dat was eigenlijk ook de reden waarom ik niet in discussie ging. Is te vermoeiend. Ik ben op meerdere forums actief en lees overal dat KVV en BARF veeeeel betere voeding is dan brokken. En iedereen spreekt uit eigen ervaring, dat is toch al genoeg. En dan nog niet eens te spreken over de smaak, dat zie je toch aan je hond(en) hoe die hun neus ophaalt voor de "lekkere voedzame gezonde" brok.
Ik maakte me gewoon een beetje sappel over het feit dat deze mensen toch eigenlijk beter zouden moeten weten.
Door diana
#316243
dat heb ik allemaal al opgegeven
al kan ik het niet laten om in de dierenzaak wanneer ik mensen zie kijken bij de puppenbrokken te zeggen
kijk eens op barfplaats.nl
hahaa in de hoop dat ze dat ook doen
Door tieneke
#316477
Toen wij de nollebakmonsters verleden week in het nieuwe pension afleverden vroeg de eigenaresse meteen waarom wij versvlees gaven ::) ::)
Heel haar wandrek stond vol met gezonde tussendoortjes die te koop waren :-X
Hiervoor pakte zij uit een grote pot een brokgevalletje en toen ze dit aan de nollers wilde geven zei ik dat ze dat absoluut niet mochten eten,dit vond ze niet geslaagd uiteraard...
Ik vraag toch ook niet waarom zij die smerige brokken-troep aan HAAR honden geeft....muts >:(
Laat de mensen lekker hun kleppo houden als ze er toch niet in geinteresseerd zijn..toch?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#316482
[quote="tieneke"]
Toen wij de nollebakmonsters verleden week in het nieuwe pension afleverden vroeg de eigenaresse meteen waarom wij versvlees gaven ::) ::)
Heel haar wandrek stond vol met gezonde tussendoortjes die te koop waren :-X
Hiervoor pakte zij uit een grote pot een brokgevalletje en toen ze dit aan de nollers wilde geven zei ik dat ze dat absoluut niet mochten eten,dit vond ze niet geslaagd uiteraard...
Ik vraag toch ook niet waarom zij die smerige brokken-troep aan HAAR honden geeft....muts >:(
Laat de mensen lekker hun kleppo houden als ze er toch niet in geinteresseerd zijn..toch?

[/quote]

je had de vraag ook om kunnen draaien, jij kunt tenminste een onderbouwde mening geven waarom jouw honden vers eten krijgen, maar ik ben echt benieuwd naar haar onderbouwing waarom ze ervoor gekozen heeft haar honden op junkfood te zetten.
Door tieneke
#316486
[quote="sylvia"]
je had de vraag ook om kunnen draaien, jij kunt tenminste een onderbouwde mening geven waarom jouw honden vers eten krijgen, maar ik ben echt benieuwd naar haar onderbouwing waarom ze ervoor gekozen heeft haar honden op junkfood te zetten.
[/quote]
Op dat moment hadden wij ook geen zin in dat gezeur,ze gaan het toch niet geven.....je zag het al toen je binnen kwam.
Alles was ongezonde troep in het wandrek,ze vroeg het ook op zo'n rare toon dat het gewoon smerige troep moest zijn rauw vlees.
Godzijdank heeft ze het wel gegeven,anders hadden we een ander pension moeten zoeken.
Door tieneke
#316487
Gisteren liepen we in de polder en ik zei tegen Jaco:Wat zijn ze toch goddelijk gespierd he, die Baffers van ons!
Ben met recht supertrots dat Tinus en Tara gezond en lekker mogen eten ;)
Door Lizzy
#316494
Goddelijk gespierd
Prachtige uitdrukking Tieneke! En 200% waar. Ik kan bijna altijd zien of een hond brokken eet of echt eet.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 08 mei 2005, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#316497
[quote="Lizzy"]de kok hebben horen fluiten en niet weten waar de lepel hangt[/quote]

??? ::)
Door tieneke
#316498
[quote="Lizzy"]
Prachtige uitdrukking Tieneke! En 200% waar. Ik kan bijna altijd zien of een hond brokken eet of echt eet.

[/quote]
Vaak zijn ze vadsig op de een of andere manier...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door