Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3164648
We komen net met Tous bij de DA vandaan.
Hij is sinds gisteren sloom, wil niet echt wandelen en veel drinken.
Vanmorgen de kracht niet om op te staan.

Bij de DA bleek hij 40.2 koorts te hebben. Ze hebben ab meegeven en wilde eigenlijk ontstekkingsremmers geven maar besloten dat niet te doen ivm de prednoral die hij krijgt.
Advies is koelen.

Tous ligt nu met 2 koel/vrieselementen in een handdoek tegen hem aan en ik heb een natte handdoek over hem heen gedaan. Thuis heeft tie net 39.9 graden koorts.

Iemand nog tips om te koelen?
Door Lizzy
#3164649
Oh Gatverdamme!

Natte handdoeken over hem heen leggen.

Hebben ze bloed geprikt?
Door zurca
#3164654
Nee ze hebben verder niets gedaan... Toen ze hoorde "insulinoom" had ik het idee dat ze dachten "einde oefening" :-X
Ik heb net contact gehad met onze complimentaair werkend DA en zij zei ook wat zonde dat ze geen bloed afgenomen hebben maar zo hop AB voorschrijven.
Dus we gaan morgen terug, bloed afnemen om te zien of er uberhaupt een ontstekingsbeeld te zien is. Nu eerst kijken of we de koorts omlaag kunnen krijgen.

En ik voel me zo stom dan...waarom laat ik me zo wegsturen?! Op dat moment was ik zo bang, ongerust en dan thuis bedenk ik me pas....  :-X :-\

Natte handdoek heeft tie over zich heen en die verfris ik elke keer....
Gebruikersavatar
Door Hope
#3164657
Hoe het bij honden precies werkt zou ik niet weten, maar bij paarden is het advies natte handdoeken achterhaald. Onder het water komt een filmlaag te liggen die de lichaamstemperatuur opslaat. Dus zeggen ze nu koelen met koelelementen zodat de huid droog blijft. Is dit niet voorhanden dan koelen met stromend water of afsponzen met koud water.

Ik ging onmiddelijk contact opnemen met een andere da. Al was het alleen voor mijn eigen gemoedsrust.
Door hannabelgje
#3164659
Ondanks de prednoral had ik toch iets van een nsaid gegeven in dit geval. Al is het maar om de koorts omlaag te krijgen. Hoewel koorts natuurlijk ook een functie heeft.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door zurca
#3164661
Ik lees inderdaad dat NSAID's niet goed gaan met prednoral maar dat Cortaphen wel zou kunnen.
Kent iemand dit middel?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3164662
Ik zou proberen om hem ook veel te laten drinken, ff boullion trekken ofzo en blijven koelen. Heb je misschien iemand in de omgeving die een koelband/jas maat Tous heeft?

Sterkte en beterschap.
Door tt-tjes
#3164664
Mijn zus kreeg van Brenda Ooms de tip bij gebrek aan alcohol de poten nat te maken met brandspiritus. Schijnt sneller te helpen dan te koelen met doeken. Alleen uitkijken dat hij het er niet aflikt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3164665
zurca schreef: Ik lees inderdaad dat NSAID's niet goed gaan met prednoral maar dat Cortaphen wel zou kunnen.
Kent iemand dit middel?
Wij geven dit aan Oscar als extra pijnstiller indien nodig. Het is niet meer overal verkrijgbaar, want uit de handel en de meeste dierenartsen hebben het niet meer op voorraad. Als je het nodig hebt, pb even.

Ik zou bij de minste twijfel ook een tweede arts naar hem laten kijken. Sterkte!
Door zurca
#3164713
Karin, dat is lief van je dank je!

Inmiddels is de koorts weggebleven, hij eet weer, is even buiten geweest voor een plas en poep, wou daarna zijn snoepje.
Temperatuur was om 16.30 37.8.
Drinken doet tie zelf al meer en als hij eten krijgt doe ik daar extra water door. (Hij eet meerdere kleine maaltijden per dag dus heeft al 3 keer extra water binnen gekregen)
Morgenochtend gaan we terug naar de DA om even zijn bloed te laten controleren!

Bedankt allemaal voor het meedenken :-*
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3164719
zurca schreef: Karin, dat is lief van je dank je!

Inmiddels is de koorts weggebleven, hij eet weer, is even buiten geweest voor een plas en poep, wou daarna zijn snoepje.
Temperatuur was om 16.30 37.8.
Drinken doet tie zelf al meer en als hij eten krijgt doe ik daar extra water door. (Hij eet meerdere kleine maaltijden per dag dus heeft al 3 keer extra water binnen gekregen)
Morgenochtend gaan we terug naar de DA om even zijn bloed te laten controleren!

Bedankt allemaal voor het meedenken :-*

Dan moet het nu niet verder zakken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door