Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3164392
Tijd vliegt voorbij. Daarmee komen de eerste feestdagen er ook weer aan.

Om oma te ontlasten hebben we vorig jaar afgesproken dat de feestdagen dit keer bij ons zijn, te beginnen met sinterklaas.
Normaal gourmetten we altijd, maar als ik heel eerlijk ben, ben ik er totaal op uitgekeken. :-X
Ik ben nu opzoek naar iets anders, maar het moet wel vlees georiënteerd zijn...
Er zijn een aantal die dol op gourmet of bbq zijn, daarom is het ook altijd gourmet.

Het mooiste is dat ik niet die avond de hele tijd in de keuken sta (voorbereiding vind ik niet erg).
Maar dat we gewoon wat bezig zijn aan tafel en ieder zijn ding kan doen, is ideaal.
Alleen dus geen gourmet of bbq of chinees.
Het zal wel iets moeten zijn met vlees, de kaasfondue de vorige keer was niet zo'n succes.
Zat wat richting lopend buffet te denken, maar hoe om te gaan met de carnivoren?

Wie oh wie heeft leuke ideeën?

edit: iedereen is volwassen
Laatst gewijzigd door petralita op za 24 okt 2015, 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#3164405
Gewoon fondue!!
Ieder jaar weer een feest.
Ruim van te voren het vlees (ossenhaas, kip varkenshaas etc) in stukjes snijden, rolletjes klaarmaken (gekruid rundergehakt omwikkeld met katenspek) enz. enz. en dan hoppa in de vriezer. Altijd wel ruimte voor de afgedekte schalen.
Vroegtijdig eruit halen en klaar is kees. De augurken snijden en sausjes klaarmaken is voorpret voor de kids.
Eet smakelijk.
#3164407
Lopend buffet met aardappelsla, stokbrood, groenten, en koude vis en vleesschotels ?

je kan gebakken of gestoomde zalm, gerookte forel,heilbot enz en koud varkensgebraad,kalfsgebraad rosbief, kippeboutjes en sausjes , eventueel vooraf gegaan door een soepje en ijstaart en gebak na.
#3164418
Tapas maken, met bijvb Spaanse gehaktballetjes de saus is heerlijk om brood in te dopen? Spaanse kip,stukjes manchego kaas, serrano ham,stukjes Mojo van varkenshaas, lekkerje stukjes Merluza (Heek),in knoflook gegrilde gamba's, lekker gevulde pepertjes (pimientos), inkvis ringen,enz
Laatst gewijzigd door Radja op za 24 okt 2015, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#3164456
Heerlijke lamsbout uit de oven?

Tapas met verschillende soorten vlees.
Even naar buiten en de BBQ aan en sateetjes maken bij je tapas buffet?

Klassieke kalkoen uit de oven?

Oh heerlijk een vleesbuffet, met lekkere groente gerechten en groene salades er bij.
Echte vleeseters willen graag cht vlees en niet afgescheept worden met vleessalades o.i.d.  :biggrin2:
#3164478
Tapas inderdaad (krijg er al zin in als ik er aan denk) of gewoon een lekker buffet maken, ossehaaspuntjes in champignonsaus, beenhammetje, kipsatetjes, diverse broodsoorten, wat dipjes, wat koude vis doet het bij ons ook altijd goed, en wat koudvleesbuffet zoals rosbief, rolladeplakken enz en natuurlijk wat lekkere salade.
#3164495
Met kerst vind ik klassieke kalkoen, en dan een joekel van 5 of 6 kilo wel spectaculair. Vulling maken, desnoods 2 soorten en in een springvorm bakken. Zelfgemaakte appelmoes, peertjes, cranberrycompote, groente. Ais vrijwel allemaal voor te bereiden.
Evt. Wat lichte hapjes als voorgerecht en een paar ijstaartjes, viennetta's, oid als toetje.
Kost vrij weinig tijd op de dag zelf.
Door BusKay
#3164538
Ons kerstmenu:

Hollandse garnalen op verse toast
---
Entrecote pepersaus
Andijvierolletjes
Tuinbonen
Aardappelkroketjes
---
Bavarois


Op de aardappelkroketjes na alles homemade..
Veel in de keuken? Goed voorbereid, niet echt...

Als je de vleesliefhebber echt het summum wil geven dan... Wagyu (alleen de Japanse)
Schrik niet van de kiloprijs...
Laatst gewijzigd door BusKay op za 24 okt 2015, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#3164751
verschillende salades, Virginia ham met honing/mosterdsaus(staat 3 uur in de oven maar geen omkijken naar) rollade, stokbrood, kruidenboter/alioli, pesto etc.eventueel nog wat kleine hapjes, zoals kippenpootjes, balletjes gehakt etc.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door