Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3164249
eelke schreef: Chineese pijnboompitten moet je toch sowieso niet willen omdat dat je smaak zo kan veranderen?
Ligt eraan, de een heeft nergens last van de ander heeft dagenlang metaalsmaak in zijn mond.
Overigens wordt in nl toch echt veel meer de chinese variant verkocht/aangeboden
Door Tanna
#3164296
Ik ben allergisch voor pijnboompitten - het zit hem al een beetje in de naam  :biggrin2: - dus aan mij ligt het in elk geval niet.
Door sella
#3164386
Mooi dat ik dus zonnebloempitten gebruik.
Pijnboompitten mwah dat doet slijmvlies zwellen.
Door Lizzy
#3164420
Ik wist dit ook niet, net twee dagen achter elkaar rode pesto gegeten! Volgende keer doe ik er wel walnoten doorheen, schijnt ook heel lekker te zijn.
Door Tanna
#3164426
Lizzy schreef: Ik wist dit ook niet, net twee dagen achter elkaar rode pesto gegeten! Volgende keer doe ik er wel walnoten doorheen, schijnt ook heel lekker te zijn.
Dat is het ook!
Door BusKay
#3164458
Lizzy schreef: Ik wist dit ook niet, net twee dagen achter elkaar rode pesto gegeten! Volgende keer doe ik er wel walnoten doorheen, schijnt ook heel lekker te zijn.
Scheelt ook in prijs. Pitjes € 35,-- en de nootjes € 16,--  per kg.
Door jasmijn
#3164580
ja weer een bevestiging dat je alleen weet als je iets zelf verbouwd dat het geen roofbouw is van de natuur  :-\

pijnboompitten vind ik sowieso niet zo heel lekker, dus die eet ik eigenlijk nooit.
Gebruikersavatar
Door pike
#3164596
Dat wist ik ook niet, dat ze op zo'n grote schaal uit de natuur geroofd worden. Dan ben ik blij dat ik voor de pesto altijd amandelen gebruik. Ik doe nog wel eens pijnboompitjes bij een salade, maar die vervang ik in de toekomst dan ook maar door andere noten of pitten. De herkomst staat nooit vermeld op de doosjes die ik koop.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3164626
Europese pitjes zien er anders uit, en zijn vaak nog duurder  ;) die zijn lang en smaller en hebben niet zo'n uitgesproken  bruine  punt
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door