Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Margot
#3164212
Ik weet niet of het hier goed staat.
Bijkomen van een angstig avontuur met Mohini (newfoundlanderteef van 50 kilo).
Mohini eet altijd als een gek en daarom maak ik haar botwerk al wat kleiner.
Ze wil een zalmkop met 2x kraken al bijna doorslikken
Maandag hadden ze zalmkarkas en er bleef een stuk steken.
Ze kreeg het niet weg met overgeven en ik kon er niet bij met mijn hand.
Plotseling klapte ze op de grond en ademde niet meer,grote ogen en niks.
Dan weet je weer hoe sterk je kan zijn,ik heb haar aan de achterkant op getild,haar rug tegen mijn lijf en met mijn armen een flinke por gegeven en ja daar kwam het stuk zalm.
Ze hing eerst nog slap in mijn armen en toen begon ze gelukkig weer te ademen.
De schrik zit er bij ons beide nog goed in maar ze is er nog.
Ik ben zo blij dat ik hier op BP ooit heb gelezen wat je moet doen bij een hond die dreigt te stikken.
Zij krijgt nu alleen nog gemalen bot.
Ik barf met de meiden al ruim 8 jaar en sta er ook altijd bij.
Soms hoor ik dat mensen even iets anders gaan doen,maar blijf er bij binnen een paar minuten kan het gebeurt zijn
Door *loes*
#3164214
Wat een enorme schrik!!  en wat geweldig dat je adequaat kon handelen, gelukkig goed afgelopen , en wat je zegt nooit weg gaan als honden eten  :-* :-* :-*
Door Leontine
#3164216
Goed gehandeld!! Knap hoor. Fijn dat het goed afgelopen is.

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
Door Lizzy
#3164217
Zo dan, dat is schrikken :o! Fijn dat de heimlich je zo goed bij stond en je snel kon handelen!
Door lianneke
#3164220
Goed gedaan. Ik heb de greep in gedachten al duizend keer geoefend maar gelukkig nog nooit hoeven toepassen.
Snap dat je je rot geschrokken bent!
Door Tanna
#3164222
Oh, wat een schrik. En heel alert gehandeld, knap hoor!
Onze hond heeft twee keer problemen met een stuk lamsstaart gehad. De eerste keer heeft mijn man haar gered - ook volgens de instructies op Barfplaats - en de tweede keer waren we al onderweg naar de dierenarts, met een hond die wanhopig bezig was de blokkade kwijt te raken, wij kregen het niet voor elkaar. Toen we haast bij de dierenarts waren kon ze het stukje ineens doorslikken, pffffff! Sinds die tijd krijgt ze geen lamsstaart meer en eet ze al het botwerk uit mijn hand, daar voelen we ons allebei veiliger bij. En toen ik jaren geleden in het ziekenhuis lag heeft ze die dagen alleen maar vlees mogen eten, dat vond ik veiliger.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3164226
Jeetje wat een schrik! Gelukkig was je goed alert, raakte je niet in paniek en kon je goed handelen.

Ik blijf er ook altijd bij, ga nooit weg.
Door Summerditches
#3164228
Angstzweet hier..ik geef nauwelijks nog ongemalen maar soms voor de tandjes en de bezigheidstherapie doe ik het nog wel..ik zou dan zo bang zijn dat ik ook die greep niet goed zou weten wat knap..voor mijn beleving ter hoogte van welk deel van het lichaam heb je die enorm por gegeven
Door Anne in Zweden
#3164231
Oef, dat is schrikken! En Heimlich op een newfie uitvoeren - wauw! Maar wat je zegt, soms is een mens door angst en paniek sterker dan hij zelf vermoedde. Blij dat het goed is afgelopen!
Gebruikersavatar
Door Margot
#3164251
Summerditches schreef: Angstzweet hier..ik geef nauwelijks nog ongemalen maar soms voor de tandjes en de bezigheidstherapie doe ik het nog wel..ik zou dan zo bang zijn dat ik ook die greep niet goed zou weten wat knap..voor mijn beleving ter hoogte van welk deel van het lichaam heb je die enorm por gegeven
Tussen de ribben en de achterpoten.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3164291
Oooh! Dan sta je te trillen op je benen!
Ik had het vanmorgen nog met Lola en een stuk eend, slokopje kreeg het niet uitgespuugd en kreeg weer een blauwe tong, dus ook de heimlich gedaan en gelukkig lag het zo op de grond, maar die van mij weegt maar 29 kilo....

Ik zit echt ernstig te twijfelen of ik het voor haar moet gaan malen...
Door sella
#3164305
Ik blijf er ook altijd bij.
Shay is een keer bijna gestikt in een stuk kip wat hij dacht in te kunnen slikken zonder kauwen.
Kon er niet bij, hij kreeg het er niet uit. Hij begon te tollen en heb hem aan zijn achterpoten opgepakt en op zijn kop gehangen.  Plop daar ging het stuk.
Nu zou ik dat volwassen gewicht ook niet meer rond kunnen zwieren. Ik hoop het nooit weer te hoeven doen.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3164334
constance.blokzijl schreef: Oooh! Dan sta je te trillen op je benen!
Ik had het vanmorgen nog met Lola en een stuk eend, slokopje kreeg het niet uitgespuugd en kreeg weer een blauwe tong, dus ook de heimlich gedaan en gelukkig lag het zo op de grond, maar die van mij weegt maar 29 kilo....

Ik zit echt ernstig te twijfelen of ik het voor haar moet gaan malen...
Ik durf het met haar niet meer aan.
Voor de oudste maal ik het al een tijdje en nu dus voor haar ook.
Alleen de jongste krijgt nog heel botwerk maar die kauwt nog op een pilletje hihihihihi
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door