Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Zweedse kip
#3164196
Nou lees ik over jullie groentemixen....wow....dat eten de meeste mensen niet eens  :biggrin2:
Als ik de honden elke dag een andere groente geef , dat wat we zelf die dag eten.....is dat ook goed of niet volledig?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3164197
In een ideale wereld.....maak je een rauwe mix en eet je hond 'm ook nog op  :biggrin2:

Ik leef in een minder ideale wereld en geef de honden de groente die wij die dag ook eten. Gekookt of geblancheerd, maar maar zelden 2 soorten per dag ofzo. Gekookt vinden ze alles hier lekker, rauw is om tegen de muur aan te smeren viinden ze.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3164201
Angelique schreef: In een ideale wereld.....maak je een rauwe mix en eet je hond 'm ook nog op  :biggrin2:
Dat dus  :biggrin2:

Hier wordt groente gewoon met de pot meegegeten, althans voor zover het gegeten wordt  ::)
Voor de gevallen waarin wij wat eten dat Scott niet mag (bonen, prei, etc) heb ik altijd wel wat sperzieboontjes in de vriezer liggen.

En....... ik durf ook nog weleens een beetje rijst, pasta of aardappel te geven (zoutloos gekookt)  :biggrin2:
Door Jantina
#3164203
Ik beken ook, hier eten ze de groentjes met de pot mee. En een enkeling ook het fruit. Maar ik let er bijvoorbeeld wel op dat ik de groente zonder zout kook en als wij bijvoorbeeld broccoli eten dan snijd ik de stronk in plakjes en kok ik deze apart voor hun.
Door TomsBorders
#3164209
ik (lees mijn moeder als ik op bezoek ben) maak een mix met van alles en nog wat, rauw. Het wordt niet graag gegeten maar mix het altijd wat met griekse yoghurt, ei of honing oid.
zelf ben ik wat minder van de groente op brocoli na haha.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3164211
Ik maak sinds een tijdje groentemix en daar gaan meestal zo'n 5 soorten groente in.
In bakjes en dan in de vriezer en ze krijgen elke dag een schep mix door hun KVV heen.
Ze likken zelfs het bakje uit als het bijna leeg is, dus blijkbaar vinden ze het wel erg lekker.

Iggy denkt ook dat hij een konijn is en vind een wortel erg lekker om op te knagen.
Je kunt wel zien dat hij er dan eigenlijk niks van opneemt, want de volgende dag zitten er gewoon stukjes wortel in zijn ontlasting.

Er wordt hier altijd gezegd dat de honden beter te eten krijgen dan wijzelf.  ;D
Door TomsBorders
#3164263
KarenH schreef: Ik maak sinds een tijdje groentemix en daar gaan meestal zo'n 5 soorten groente in.
In bakjes en dan in de vriezer en ze krijgen elke dag een schep mix door hun KVV heen.
Ze likken zelfs het bakje uit als het bijna leeg is, dus blijkbaar vinden ze het wel erg lekker.

Iggy denkt ook dat hij een konijn is en vind een wortel erg lekker om op te knagen.
Je kunt wel zien dat hij er dan eigenlijk niks van opneemt, want de volgende dag zitten er gewoon stukjes wortel in zijn ontlasting.

Er wordt hier altijd gezegd dat de honden beter te eten krijgen dan wijzelf.  ;D
als je hem nog rooier wilt Karen, moet je gewoon Royal Canin geven hoor, Caroteen is niet rood genoeg :P
Gebruikersavatar
Door Zweedse kip
#3164287
Ok, bedankt voor t meedenken......dan maak ik me niet zo druk.
Ik heb wat gekookte groente puree in de vriezer en als ik groente voor ons kook, krijgen zij diezelfde groente ( zonder zout natuurlijk )

// Monique
Door inni
#3164290
Zweedse kip schreef: Ok, bedankt voor t meedenken......dan maak ik me niet zo druk.
Ik heb wat gekookte groente puree in de vriezer en als ik groente voor ons kook, krijgen zij diezelfde groente ( zonder zout natuurlijk )

// Monique
hier ook een voorraadje in d vriezer, gekookt, gepurreerd, en in ijsblokjesvorm ingevroren, iedere keer wat meer voor de tweevoeters meebrengen, apart koken voor de viervoeters en je hebt altijd een mix in huis al je wil, rauw gaat hier niet goed maar zodra er zoete aardappel bij zit gaan veel zaken wel.
Door Tamara
#3164603
Ik geef een rauwe groente mix waar ik voor 1 maand een mix maak.

Hier gaat komkommer, wortels, andijvie, witlof, pompoen, knoflook en courgette in.
Het wordt hier met smaak gegeten, maarja daar zijn het ook retrievers voor.  :biggrin2:
(Die vreten zelfs bevroren vlees, plastic, kant en klaar maaltijden, vliegjes, rattenpoep, caviapoep en vlasvezel bodembedekking  ::) )
Door jasmijn
#3164680
Haku is aan het veranderen in een vegetarische hond, die eet alle groenten in zijn geheel en rauw als hij de kans krijgt  ::)
Dus als ik sla sta te snijden staat hij altijd strak naar mijn voeten te kijken en als er iets valt dan is hij er als de kippen bij om het op te eten  :biggrin2:
Als ik hem de keuzen geef tussen een willekeurige groenten en zijn lievelings vlees dan eet hij eerst de groenten  ::)

Ik kook 2 keer per week een portie groeten voor hem wat flink groot is, hij eet het met smaak en haat het dat hij moet wachten op zijn eten om af te koelen  :biggrin2:
Dit bestaat meestal uit 4 a 5 verschillende groenten per keer, aangezien ik ook veel verschillende soorten groenten eet is het mooi afwisselend  ;)

Bij mijn vorige hond makten ik altijd een mix wat dan verstopt in vlees met yoghurt en ei wat met lange tande op gegeten werd  ::)
Als ik dadelijk verhuist ben wil ik haku's zijn groenten gaan stomen om minder vitamine verlies te hebben  :)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3164705
Ik maak per 4 weken een groentemix van 3 verschillende groentes (als ik Appie's eten weer aan het portioneren ben); probeer wel iedere x weer andere groentes te doen dan de x ervoor....... Vaak krijgt hij, als we aan het eten zijn, nog wat extra groente van wat we dan eten (en een stukje aardappel)......

Vorige week begon ie ineens te kwijlen bij het ruiken van aardbeien??????? Nou waren ze ook wel erg lekker en zoet  :D........
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door