Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3163686
Hoi allemaal, zonet ben ik van start gegaan met het trekken van lamsbouillon van botten die niet geschikt zijn voor Frodo. Ik heb echter drie repen apart gehouden omdat ze er toch wel heel erg mooi uitzien, zeer buigzaam, veel merg en vlees. Dikke jummie voor Frodo, maar ja, wel onherleidbaar want ik heb geen idee welk deel het precies is. Het lijkt mij over de lengte doorgesneden ruggengraat. Ik zou graag een foto plaatsen maar deze digibeet weet niet hoe....Als ik op foto bijvoegen klik, zie ik iets van [img] [img] maar geen mogelijkheid om een foto te selecteren uit mijn bestanden. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat doe, dan kunnen jullie een blik werpen op het bot. Mijn dank! 
Door Lizzy
#3163688
Je moet de foto eerst ergens op Internet zetten. Dan de URL in het topic zetten, de URL selecteren en dan op dit icoontje klikken:

Afbeelding

Ik durf zo ook niks over het vleesbot te zeggen eerlijk gezegd...
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3163734
Die 'vierkante blokjes' is dat merg? Want dan zitten we hier naar een wervelkolom te kijken.
(welke humaan niet gegeten mogen worden ivm BSE/scrapie/Jacob Creutzveld - ik zou dat niet aan mijn hond geven)
Door Lizzy
#3163735
Als dit echt heel zacht is (zoals je schrijft) en je hond eet netjes, dan zou je dit kunnen geven. Echt blij word ik er niet van, dat niet.
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3163756
Blij dat ik het hier even voorleg. Ik denk merg en bot, dikke fun voor de hond, maar jullie zijn duidelijk minder enthousiast. Het typische is dat het uit de Kenfood komt, een als ik hetgoed heb Turkse supermarkt, en verkocht wordt om soep van te trekken. Wat ik vind aan internetbronnen is dat scrapy niet bij honden voorkomt. Heeft iemand een bron waarin anders vermeld staat? Ik zou dat graag lezen. Ik wil absoluut na iets te enthousiast beginnen met barf mij goed inlezen en kijken wat wel en niet verstandig is
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3163775
AnoukFrodo schreef: Blij dat ik het hier even voorleg. Ik denk merg en bot, dikke fun voor de hond, maar jullie zijn duidelijk minder enthousiast. Het typische is dat het uit de Kenfood komt, een als ik hetgoed heb Turkse supermarkt, en verkocht wordt om soep van te trekken. Wat ik vind aan internetbronnen is dat scrapy niet bij honden voorkomt. Heeft iemand een bron waarin anders vermeld staat? Ik zou dat graag lezen. Ik wil absoluut na iets te enthousiast beginnen met barf mij goed inlezen en kijken wat wel en niet verstandig is
De reden om niet te geven is ook niet de mogelijke prionen besmetting (de kans daarop is sowieso al vrijwel 0,0). Honden lijken inderdaad weinig gevoelig voor prionen-ziekten (er is wel een enkele case-report, maar verwaarloosbare aantallen). Maar omdat het wervels zijn van een herkauwer en die in principe minder geschikt zijn als voedsel. Maar als ze heel zacht zijn kan het natuurlijk wel. Misschien ook bouillon van trekken? Dan hoef je ze in elk geval niet ongebruikt in de kliko te gooien.
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3163886
Nou de bouillon was inmiddels al klaar en aangezien het bot al zoveel hoofdbrekens had opgeleverd, is het alsnog in de kliko beland. Dank voor jullie input. Frodo knaagt de komende week maar even lekker op kwartel en kip en ik sprokkel lekker verder opzoek naar fijne hapjes voor meneer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door