Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Paul_Barte
#3163727
De jaarlijkse brief is weer binnen hoor.
Ik ga dus gewoon niet om die rotzooi in mijn lijf te laten spuiten.
Ze zitten er ieder jaar compleet naast wat betreft die vreselijke griep die ons te wachten staat.
Wat doen jullie???
Door Lizzy
#3163729
Absoluut NIET! Ik heb jarenlang semi-verplicht een griepprik van mijn werkgever gehad. En ik zat toen nog niet zo in het vaccinatie gebeuren. Jarenlang ieder jaar van november tot maart ziek zwak en misselijk geweest. Ik geen link leggen. Tot ik op een jaar zei "en nou doe ik niet meer mee met die verdomde prik". Nooit meer deze problemen gehad.
Door Mowgli
#3163731
Niet, het geeft geen volledige bescherming, ik ben gezond, als de griep komt, komt ie maar en inderdaad, ze zitten er altijd naast.
Ik woon in Berlijn, hier kan iedereen de griepprik halen, en wordt deze zelfs overal aanbevolen. Bij de dokters in de wachtkamers is veel reclame voor de griepprik te vinden.
Door Martine-Tom
#3163732
Eerste jaar griepprik bijna in het zh beland met koortsstuipen (40,7 gr).
Tweede jaar begonnen met een zware verkoudheid een paar dagen na de prik en maanden niet lekker geweest.
Derde jaar niet gegaan en sindsdien geen meer gehaald, ga al zeker 7 jaar niet meer, in die tijd 2 keer griep gehad en een paar keer zwaar verkouden...tja hoort erbij, voor mij geen prik meer.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3163733
nee, vind het niet nodig (zelfs mijn ouders nemen hem niet en zij zijn 77 jaar.. toch wel een doelgroep)
Door smulpaap
#3163742
Nee hoor . Daar begin ik niet meer aan . Lang geleden eens een prik gehad , maar steeds ziek .
Gebruikersavatar
Door Radja
#3163743
Absoluut niet,ondanks vele waarschuwingen dat ik het wel moet doen ivm astma en copd,weiger ik het te doen! Zoals je zegt,ze zitten er vaker naast met de voorspelde griep dan dat ze het juist hebben.
Door BlissSpirit
#3163745
Ook hier wordt er geen griep spuit ingeduwd. Via het werk moet ik hem halen, tenminste dat zien ze het liefst en ook qua gezondheid zit ik in de doelgroep, maar het gebeurd niet. Wordt er alleen maar ziek van ipv dat het bescherming biedt.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3163748
Vroeger kreeg ik hem ook ivm astma, en ik was altijd kwakkelig in de winter. Toen ik geen medicatie meer hoefde te gebruiken kreeg ik de griepprik ook niet meer, en voelde ik me veel beter!
Nu moet ik dat ding officieel weer halen, mijn huisarts wilde me ook weer medicijnen laten gebruiken voor astma omdat ik 2 jaar geleden een longontsteking heb gehad. Nu wil ik de medicijnen al niet( ik heb verder nergens last van dus waarom nog 40/50 jaar medicatie innemen) en de griepprik haal ik dus ook niet meer.
Door Lil
#3163760
Nee!

Jaren geleden hem vrijwillig van mijn toenmalige werkgever gehad. Nooit in mijn leven griep gehad: paar daagjes verkouden, bijholte-ontsteking of zo (en die heb ik niet meer gehad na verwijderen neusamandelen en amandelen), maar nooit griep. Totdat ik die stomme spuit kreeg; toen kreeg ik 3 dagen later dus de griep en was ik twee weken ziek en de hele winter verkouden.  :-\
Door cj
#3163793
Euhhhhh ja.....met het gevaar af het hele forum over me heen te krijgen.
Elk jaar hier hetzelfde topic.
Werk o.a. met heel zieke mensen, wil niet degene zijn die ze net de brug overschopt.
Saskia
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3163795
cj schreef: Euhhhhh ja.....met het gevaar af het hele forum over me heen te krijgen.
Elk jaar hier hetzelfde topic.
Werk o.a. met heel zieke mensen, wil niet degene zijn die ze net de brug overschopt.
Saskia
En waarom zou dat gebeuren?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door