Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3163646
Manlief en ik zijn op vakantie op Texel, met Nelson. Die vermaakt zich meer dan uitstekend op het strand en in het water.

Nu zijn we vandaag na de wandeling meteen naar de auto gegaan, Nelson droog gemaakt met een handdoek, naar het huisje terug en daar binnen liggen drogen.
Nelson heeft bronchitis en heeft al eens een longontsteking gegad. Stel nu, dat je vanaf het water nog een eind naar de auto moet, of je wil nog ergens wat drinken. Zouden jullie hem dan een (bad)jas aandoen?
Ik ben bang dat hij kou pakt. Ik was hem natuurlijk geregeld. Maar ik wil hem ook niet teveel verwennen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3163647
Als ik met waterrat P wat ga drinken aan zee in de winter dan neem ik haar badjas mee. Die krijgt ze dan aan omdat ze anders te koud wordt op een koude vloer met een nat lijf. Als ze moet lopen doet ze dat zonder badjas want dan houdt ze zichzelf wel warm denk ik.
Na een wandeling ligt ze bijna altijd in d'r badjas in d'r bench en dan is ze bij thuiskomst zo goed als droog :)
Maar ik ben misschien geen goeie vergelijking als je hondjes niet teveel wil verwennen  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pluk
#3163649
Ik geloof oprecht niet dat je een hond kunt verwennen door hem een badjas aan te doen :biggrin2:
Voor het naar de auto of verder lopen zou ik bij een hond van formaat Nelson geen badjas doen. Wat Marije zegt, dan houden ze zichzelf nog wel warm. Als je daarna nog ergens wil zitten, dan zou ik wel een badjas meenemen of liever nog iets om op te liggen ivm koude vloeren.
Door BusKay
#3163650
Zou de jas de kou niet juist vast of langer vast kunnen houden ?? De jas isoleert immers...

Ik heb het zelf ook als ik met of zonder sokken onder een deken ben. Met sokken blijven m'n voeten langer koud..
Laatst gewijzigd door BusKay op di 20 okt 2015, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3163651
Een gewone jas kan het verkeerde effect hebben. Met een badjas worden ze snel droog.

Ik sleep dus altijd mijn waterblazer mee op vakantie hahaha.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3163653
pluk schreef: Ik geloof oprecht niet dat je een hond kunt verwennen door hem een badjas aan te doen :biggrin2:
Voor het naar de auto of verder lopen zou ik bij een hond van formaat Nelson geen badjas doen. Wat Marije zegt, dan houden ze zichzelf nog wel warm. Als je daarna nog ergens wil zitten, dan zou ik wel een badjas meenemen of liever nog iets om op te liggen ivm koude vloeren.
De badjas heeft ook een flap over de buik dus daar liggen ze op  ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3163654
Lil schreef: Een gewone jas kan het verkeerde effect hebben. Met een badjas worden ze snel droog.

Ik sleep dus altijd mijn waterblazer mee op vakantie hahaha.
Ik ook  ;D
Maar het gaat mij om de tijd dat we nog niet terug in het huisje zijn.
Door miik
#3163655
Zolang mijn honden in beweging zijn geef ik ze niets aan.
Maar als ze moeten wachten, zeker als ze warm zijn na het trainen/zwemmen/wandelen en ze zijn nat, dan krijgen ze wat aan.
Door Elvira
#3163661
mijn honden hebben een badjas, dan zijn ze zo droog. Ik ken iemand die ze op maat maakt. Ik heb er van furdry maar die worden niet meer gemaakt. 30 euro voor een golden retriever.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3163663
MarijeEnBoomer schreef: De badjas heeft ook een flap over de buik dus daar liggen ze op  ;)
Geloof niet dat zo'n flapje nou heel veel doet voor een natte hond die op een koude vloer gaat liggen Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3163666
Ikzelf pas pas hulpmiddelen toe als het nodig is. Ben van mening dat het lichaam van de hond veel zelf reguleerd, en 'lui' wordt als je het voor ze doet. Een lab heeft daarnaast ook een ondervacht toch? Dan zijn ze van nature beter beschermd, dus hebben ze het in huis om zich tegen de kou te beschermen.
Ok nu heeft Nelson de bronchitis, snap hem, dan zou je idd voor het stil liggen wel een badjas kunnen doen, voor lopen lijkt me sterk dat een lab het nodig heeft.
En een badjas scheelt veel. Bij waterwerk zwom kaio voor het eerst met zwemvest ( dat is idd tegenwoordig nodig, zo lang mogelijk niet gedaan) en heeft dit jaar ook een badjas gekregen. Hij had het wel koud na het zwemmen en ook kreeg ie last van zijn gewrichten zolang het nog niet warm was. Dus hij heeft een badjas gekregen, en ja dat scheelt toch enorm veel. Dus ook die flap aan de onderkant doet veel  ;)
Dus als je denkt dat Nelson er een nodig heeft voor wanneer ie stil ligt na het zwemmen, is het geen overbodige uitgave.
Ik heb ook het furdry model laten maken, moet je wel op de stof letten als je er een laat maken, niet van badstof, dat wordt zwaar, moet van -hoe heet dat ook alweer? -- oo gewoon microvezel handdoek oid.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3163667
pluk schreef: Geloof niet dat zo'n flapje nou heel veel doet voor een natte hond die op een koude vloer gaat liggen Afbeelding
Queen B is zeer gevoelig voor kou op d'r darmen en als die een keer wild te water gaat en ze krijgt d'r badjas aan merk ik wel degelijk verschil. Je moet de natte badjas natuurlijk niet te lang aanhouden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3163671
Ik zou hem ook, zodra hij stil komt te liggen, iets aandoen.

Oscar heeft last van kou op zijn botten én een bloedhekel aan jasjes. Maar zodra hij met kou stil moet staan of liggen, gooi ik hem iets om. Naar mijn idee helpt dat heel goed. Ik vind het ook wel moeilijk om in te schatten wanneer wel en wanneer niet, dus ik heb een beetje de stelregel dat als ik handschoenen aan wil, hij niet meer zonder jasje stil mag liggen.

En verwennen. Ach ja, je hond ziek laten worden of pijn laten krijgen is geen optie, dus ik heb niet het idee dat het verwennen is.
Door Jantina
#3163675
Maar een Lab wordt van zwemmen toch niet door en door nat? Of is zijn 'vet'laag er door het vele wassen af? Het zijn toch echte waterhonden die een isolerende ondervacht hebben? Ik zou misschien eerder voor een badlaken op de grond gaan waar hij dan op kan liggen als je wat wilt drinken. Ik zou ook denken dat zo'n natte lap om zijn lijf eerder kwaad dan goed doet.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3163682
Flow krijgt na het zwemmen ook een badjas aan in de auto. s zomers vind ik dat niet echt nodig al beschermt het wel de auto tegen vuil en nattigheid, maar zeker in de herfst en winter wel. Zit ze toch stil en ik heb geen zin in onnodige stramme of koude spieren. De badjas heeft een hoge kraag en de kop drogen we af met een handdoek.

Thuis gaat ze onder de waterblazer, badjasje is alleen voor in de auto.


Max (labrador) had een echte winterjas, ook voor na het zwemmen maar ook omdat hij veel maag/darmproblemen had en we die buik s winters wilden beschermen. Voot hem werkte dat heel goed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door