Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3163557
Milou is nu anderhalve maand bij ons. Omdat ze haar hele vorige leven op het kale beton heeft geleefd, heeft ze een hele lelijke ligplek op het diepste punt van haar borstkas. Het lijken vooral verstopte porien (zwarte puntjes) en er zitten een paar rode verdikkingen in. De laatste 2 weken heb ik gesmeerd met Sanex Atopicare en de zwarte puntjes lijken langzaam iets minder te worden. In de weken daarvoor is plek constant van vorm gebleven (ondanks dat ze alleen nog maar op de bank ligt, en nooit meer op de vloer), dus ik heb zeker het idee dat de sanex verbetering geeft.
Maar die verdikte plekken zijn onveranderd.
Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat dit op termijn nog beter worden?
Ik had stiekum gehoopt dat het sneller zou verdwijnen.

1e foto: voor de sanex
Afbeelding

2e foto: na 2 weken smeren
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Irta
#3163602
Nou, als het al zo veel verbeterd is in zo'n relatief korte tijd gaat dat vast nog veel beter worden. Ik zou hier al heel blij mee zijn, eerlijk gezegd ;) Gaat super, toch!? O0
Door Chouka
#3163604
Als dat na zo korte tijd zoveel verbeterd is dan denk ik wel dat dat nog beter wordt.  Mijn vorige hond lag ook op de beton voor hij in beslag genomen werd en die had dikke zwarte plekken op de gewrichten van zijn poten.  Die zijn wel iets kleiner geworden, maar nooit weg gegaan.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3163673
Het is ook niet zo dat ik me er zorgen over maak. De hond heeft er ook echt geen last van.
Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die een hond hebben (gehad) met vergelijkbare plekken, en of er een kans is dat dat helemaal verdwijnt. Of dat de huid dusdanig chronisch is veranderd dat dat niet meer weg gaat. Gewoon nieuwsgierig of dat kan.
Door Lil
#3163769
Ik denk dat dit verdikkingen niet weg gaan. Ziet uit als wild vlees/ littekens na verwondingen.
Dat zwarte en rode is zo goed verbeterd, dat zal heus nog veel verder of misschien wel helemaal wegtrekken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door