Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3163302
Wij hebben een kleine twee jaar geleden nieuwe matrassen gekocht. Vooraf hebben wij een aantal nachten met een bandje om geslapen. Die hield precies je lichaamstemperatuur bij, in welke houding je slaapt, hoe vaak je draait, etc etc. Op basis van die gegevens, ons wensen vwb hardheid en dingen als lengte en gewicht kregen wij matrassen van natuurlatex aangeraden. Wij hadden al een ouderwetse bedombouw met spiraalbodems en deze konden we opnieuw gebruiken. Spiraalbodems (zeker die van gerenomeerde merken) gaan namelijk veel langer mee dan matrassen. Eigenlijk had ik het helemaal voorzien op een compleet nieuwe boxspring maar dat ging dus niet door  :biggrin2:

Bij dezelfde zaak hebben we vervolgens hoofdkussens gekocht. Hiervoor konden we telkens een testkussen meenemen en een paar nachten proberen.

Wij zijn bij een beddenwinkel in Wateringen geweest.
#3163323
Heul herkenbaar :-X

Ik zit er al een jaar of 2 tegen aan te hikken maar ik moet ook echt een ander bed. En ja, het hangt er vanaf hoe 'gaar' je bent zeg maar. Mijn rug is gaar dus ik moet echt een goed bed/goed matras en ik ben gewoon bang dat Ikea het voor mij niet gaat worden. Zodra ik weer in de auto kan zitten, ga ik weer naar deze tent : https://www.healthfoam.com/
#3163355
Bed maakt geen ruk uit, bodem en matrassen des te meer..... Dus inderdaad goede matrassen kopen en welke dat dan zijn, dat is weer voor iedereen anders. Maakt het lastig.

Enne.... welkom bij de club-van-ouder-wordende-lijven. :biggrin2:

Edit: en aangezien Eddepet geen geweldig soepel lijf meer heeft en ook regelmatig in de kreukels zit/ligt hebben wij deze:

Matrassen met pocketvering
De oplossing voor mensen met rugproblemen.
20 cm hoog, 500 veren per m2, 5 zone verdeling met koudschuim afgedekt en afneembare stretchhoes.
4 jaar garantie.
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 19 okt 2015, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#3163360
Ik ben nog steeds erg blij met mijn waterbed. Heb het nu al weer een jaar of 6 en behalve af en toe ontluchten en bijvullen, ligt het nog als op de eerste dag.

Dit bed is 80% gestabiliseerd en met 2 aparte compartimenten waardoor je er dus ook geen last van hebt als je partner in of uit bed stapt.
En zeker in de winter is het zoooo heerlijk warm  :biggrin2:


Als ik voor iets anders zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk naar tempur of memory foam gaan kijken, maar dan praat je wel over een heel ander kostenplaatje....
#3163401
Lizzy schreef: Heul herkenbaar :-X

Ik zit er al een jaar of 2 tegen aan te hikken maar ik moet ook echt een ander bed. En ja, het hangt er vanaf hoe 'gaar' je bent zeg maar. Mijn rug is gaar dus ik moet echt een goed bed/goed matras en ik ben gewoon bang dat Ikea het voor mij niet gaat worden. Zodra ik weer in de auto kan zitten, ga ik weer naar deze tent : https://www.healthfoam.com/
+1
Wij hebben al twee jaar matrassen van Royal Health foam en zijn uiterst tevreden. Ook hier problemen met de rug, nek, schouders en armen. Ik lig nu ruim een week op een oude veel te zachte boxsping (ik snap niet hoe mijn vader hier op kan slapen) en sta met pijn op. Blij dat ik vanf morgenavond weer op mijn RHF-matras kan slapen.

Ik heb de matrassen ´blind´ besteld nadat ik bijna een uur met de eigenaar van de winkel heb getelefoneerd. In Duitsland kon ik dergelijke matrassen niet vinden (RHF is open over de herkomst van het schuim, en heeft ISO-certificering). Ik kreeg korting op de verzendkosten naar Duitsland (was anders 250,00 Euro) en kon de matrassen eventueel na de proeftijd de matrassen kostenloos omruilen. Maar dat was niet nodig :)
#3163405
Dank allemaal! Het wordt nog wel een heel project, geloof ik. En ik heb al zo veel geduld voor dit soort zoek-acties.  :-[
Ik denk dat de eerste stop in m'n vakantie maar eens de healthfoam-dude wordt. (Zullen we kwantumkorting bedingen, Lizzy?)
Bijkomende ellende is dat ik eigenlijk alle bedden oerlelijk vind. Gaat nergens over, I know - maar toch.  :-X
Pauline schreef: Enne.... welkom bij de club-van-ouder-wordende-lijven. :biggrin2:
:biggrin2: Jij extra bedankt, he?
#3163415
Daarom heb ik een waterbed op senioren-hoogte. Al 15 jaar.  :biggrin2:

Of een bed lekker ligt of niet, is -mijns inziens- heel erg persoonlijk. Ik kan dan hier wel zeggen dat je een waterbed moet nemen, maar Lizzy gaat dat ongetwijfeld niet beamen.  ;D



Dus: sterkte met de zoektocht, Sas.  :)
#3163426
-Annemarie- schreef: Daarom heb ik eenwaterbed op senioren-hoogte. Al 15 jaar.  :biggrin2:
20 jaar!!!!

Toen was ik nog maar 30, een jonge blom. En nog steeds kan ik niet met mijn benen aan de grond als ik uit bed wil. Maar Eddie heeft bij Nedspine les gehad hoe je goed uit bed moet stappen zonder je rug teveel te belasten. Dat probeer ik dan keurig uit te voeren, maar helaas... nog steeds minsten 20 cm tekort naar de grond.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door