Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3162772
Hoi allemaal,  kan iemand mij vertellen of lamspens te vergelijken is qua voedingswaarde en als ondersteuning van verteren van botten (zie vorig bericht) te vergelijken is met pens van koe?
Door Lizzy
#3162793
Hoewel de voedingsstofjes in lamspens echt anders zijn als in runderpens, is het voor de ondersteuning van verteren van bot net zo goed als pens van rund. Dus lekker geven!
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3162806
Beste Lizzy, dank voor je antwoord. nou ik heb er mooi vijf op de kop getikt. Nu zijn deze nog vuil, zo geven of eerst schoonmaken igv lam?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3162822
Lizzy schreef: Hoewel de voedingsstofjes in lamspens echt anders zijn als in runderpens, is het voor de ondersteuning van verteren van bot net zo goed als pens van rund. Dus lekker geven!
Wat is de beste pens dan?
Ik heb runderpens of geitenpens.
Door Lizzy
#3162823
Lazy Garfield schreef: Wat is de beste pens dan?
Ik heb runderpens of geitenpens.
Er is geen beste pens. Het is allemaal goed. En afwisseling is helemaal super!!

OK, biologische pens of pens van dieren die buiten hebben gelopen is beter dan pens van dieren die kuilgras en runder/schapen/geitenbrokken te eten hebben gekregen.
Door TomsBorders
#3162835
AnoukFrodo schreef: Beste Lizzy, dank voor je antwoord. nou ik heb er mooi vijf op de kop getikt. Nu zijn deze nog vuil, zo geven of eerst schoonmaken igv lam?
hoe vuiler hoe beter over het algemeen.

ik geef zelf altijd rund, lam en geiten pens.
Door Lizzy
#3162852
TomsBorders schreef: hoe vuiler hoe beter over het algemeen.

ik geef zelf altijd rund, lam en geiten pens.
Ja, in principe wel maar als zo'n rund runderbrokken heeft gegeten : laat dan maar.....
Door Mijati
#3162866
Lizzy schreef: Hoewel de voedingsstofjes in lamspens echt anders zijn als in runderpens, is het voor de ondersteuning van verteren van bot net zo goed als pens van rund. Dus lekker geven!
Als lamspens, geitenpens en runderpens van elkaar verschillen, is het dan een probleem als je je hond geen rund kan voeren? (ook de runderpens gaat hier niet goed)
Door Lizzy
#3162874
Mijati schreef: Als lamspens, geitenpens en runderpens van elkaar verschillen, is het dan een probleem als je je hond geen rund kan voeren? (ook de runderpens gaat hier niet goed)
Nee hoor! Want uiteindelijk gaat het er gewoon omdat je genoeg afwisseling in diersoorten in je menu hebt. Dus als je aan 3 of 4 penssoorten kunt komen is het leuk, maar als je er aan 1 kunt komen maar je voert wel genoeg diersoorten bij vleesbot, spiervlees en orgaan: is er niks aan de hand!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3162880
Lizzy schreef: Er is geen beste pens. Het is allemaal goed. En afwisseling is helemaal super!!

OK, biologische pens of pens van dieren die buiten hebben gelopen is beter dan pens van dieren die kuilgras en runder/schapen/geitenbrokken te eten hebben gekregen.
Tja daar kom ik dus nooit achter, koop schone pens per 2 kilo.  :)
Door Mijati
#3162906
Lizzy schreef: Nee hoor! Want uiteindelijk gaat het er gewoon omdat je genoeg afwisseling in diersoorten in je menu hebt. Dus als je aan 3 of 4 penssoorten kunt komen is het leuk, maar als je er aan 1 kunt komen maar je voert wel genoeg diersoorten bij vleesbot, spiervlees en orgaan: is er niks aan de hand!
Diersoorten genoeg, gelukkig. Maar we willen het toch allemaal goed doen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3163281
Lazy Garfield schreef: Tja daar kom ik dus nooit achter, koop schone pens per 2 kilo.  :)
Ga er maar gerust van uit dat alle "gewone" koeien brok krijgen bijgevoerd.

Ervan uitgaande dat pens zelf niet veel voedingswaarde heeft, maar dat de waarde van de pens vooral zit in de nog aanwezige bacterie?n die goed moeten zijn voor de darmflora, vind ik schone pens waardeloos. En als ik dan kan kiezen tussen nog ietwat vuile lamspens en runderpens die zo schoon is dat hij naar schoonmaak ruikt in plaats van naar koe, dan vind ik die lamspens toch veruit te prefereren. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door