Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3162722
De groente is op!

Dus ik ben nieuwe aan het maken. Wil iemand even meekijken en eventuele tips/ideetjes aandragen?

In de mix:

Bloemkool
Winterpeen
Appel
Gekookte ei
Sperziebonen
Beetje gember
Rode bieten

Ik zat nog te denken om er evt waterkers of radijs bij te doen. Mogen honden noten? En zo ja welke? En mis ik iets essentieels.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3162730
Ik doe er ook wel komkommer, venkel, andijvie, courgette, aubergine in.
Krijg hier altijd de opmerking dat de honden beter eten dan wij.

Misschien vreemde vraag, maar waarom doe je er een gekookt ei in?
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3162731
Ik heb 35 eieren (geen grapje ) over die morgen opmoeten. Dus ik dacht, ik gooi er 4 a 5 bij.

Sperziebonen waren verrot, dus die gaan er uit. Komkommer en venkel is wel goeie! Thnx!
Door TomsBorders
#3162733
hier wordt niet graag gegeten maar pastinaak wordt dan weer wel lekker gevonden.
jammer dat de eieren niet rauw zijn
noten zijn over het algemeen goed voor ze
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3162735
Ik heb ook genoeg rauwe eieren! Kan ik naast de 3 gekookte eieren er ook nog 2 rauw bij doen?

Welke noten kan ik erin doen? Ik heb toevallig een bakje met luxe noten mix.

Zit in:

Pinda's
Paranoten
Macademia
Amandelen
Walnoten

Arachideolie en zout :')
Gebruikersavatar
Door pluk
#3162746
Geen macademianoten! Die zijn giftig voor honden.

De andere noten kun je wel toevoegen, als ze rauw zijn tenminste. Dus ongebrand en ongezouten. Dus zo'n bakje mix zou ik lekker zelf opeten. :biggrin2:
Pinda's zijn geen noten. Deze zou ik ook niet toevoegen.
Door Hydra
#3162758
Persoonlijk zou ik de appel maar zeker de gekookte eieren eruit halen en vervangen door rauwe eieren. De schil kun je er ook wel gemalen doorheen doen.
In mijn mixen zit nog andijvie en witlof. Ook pers ik vaak een aantal tenen knoflook uit. :)
Door Lizzy
#3162790
Qwea schreef: Ik heb ook genoeg rauwe eieren! Kan ik naast de 3 gekookte eieren er ook nog 2 rauw bij doen?

Welke noten kan ik erin doen? Ik heb toevallig een bakje met luxe noten mix.

Zit in:

Pinda's
Paranoten
Macademia
Amandelen
Walnoten

Arachideolie en zout :')
Gelukkig ben je al gewaarschuwd voor de Macademias!

Maar dit zijn geroosterde noten en dus allemaal ongeschikt :). Pinda's zijn geen noten trouwens. Wij noemen ze aardgezwelletjes. Gezond zijn ze niet te noemen dus dat is ook een no no. Nootjes zo meteen lekker zelf op eten bij de borrel :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3162865
Lizzy schreef: Gelukkig ben je al gewaarschuwd voor de Macademias!

Maar dit zijn geroosterde noten en dus allemaal ongeschikt :). Pinda's zijn geen noten trouwens. Wij noemen ze aardgezwelletjes. Gezond zijn ze niet te noemen dus dat is ook een no no. Nootjes zo meteen lekker zelf op eten bij de borrel :biggrin2:
Ik heb dus ongebrande noten van de notenkraam nodig, check! Volgende week maar :P

Thnx!
Hydra schreef: Persoonlijk zou ik de appel maar zeker de gekookte eieren eruit halen en vervangen door rauwe eieren. De schil kun je er ook wel gemalen doorheen doen.
In mijn mixen zit nog andijvie en witlof. Ook pers ik vaak een aantal tenen knoflook uit. :)
Waarom appel eruit?

Rauwe ei, check!
Door Lizzy
#3163253
Ik gooi altijd appel in mijn groentenmix. Nou ja, altijd, al een flink aantal jaar. Fruit combineert in de regel niet goed met vlees, maar appel gaat kennelijk wel. Zou ik het niet aan een hond geven die last van huidgisten heeft, dat weer niet. Of die vaak darmproblemen heeft/veel scheten laat.
Gebruikersavatar
Door pike
#3163277
Als je van plan bent groentemix in te vriezen zou ik er geen rauw ei bij doen. Puur gevoelsmatig van mijn kant, maar volgens mij is rauw ei niet geschikt om in te vriezen. Ik geef een rauw ei gewoon bij de maaltijd. Nooit meer dan een tegelijk want anders raken ze aan de dunne.
Wat je oude eieren betreft: Of een ei nog goed is kan je even testen door het in een bakje met ruim water te leggen. Plopt het ei omhoog en komt drijven dan is het bedorven. Blijft het op de bodem liggen dan is het nog goed.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3163507
Ik zou dit dus helemaal niet doen!

Je hebt een jeukende hond met wellicht een allergie. Dan is zoveel groenten en ook nog ei gewoon niet slim.
Neem liever 1 soort en voeg elke 2 weken iets toe. En laat dat ei even zitten. Want straks ben je zoveel aan het voeren dat je geen idee meer hebt waar de jeuk vandaan komt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door