Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3162864
Vandaag heb ik Rox voor het eerst echt kennis laten maken met eendagskuikentjes. Ze krijgt zo'n 100 - 150 gram per keer KVV de eerste week dus vandaag een maaltijd vervangen door 4 eendagskuikens.
Eerst kwam de schat ze al naar mij brengen met een hoofd van "ik ben een retriever, en ik apporteer!", maar nadat ik haar een paar keer gezegd had dat het van haar was begon ze te eten.

Met kuiken 4 ging ze echter alle hoeken van de tuin af, en wilde ze hem eerst begraven in een randje zand langs de tegels, maar toen ik haar wegstuurde ging ze richting lavendel border en was ze echt bezig met een gat te graven om vervolgens daar het kuikentje in te laten vallen en liep toen weg ?

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dus help  :biggrin2:

Ik snap dat na een uurtje theorie en een uurtje puppy cursus veel te moe was om te eten, en dat ze daarom dat kuikentje wilde begraven, maar echt tof ga ik dit in de toekomst niet vinden denk ik  ;D

Iemand een idee hoe ik dit kan omturnen in gewoon opeten en/of laten staan ?

Ps, leverde dan wel weer leuke foto's op  8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Martine-Tom
#3162891
Zou ff kijken of ze het met andere dingen ook doet, Tom eet zn eten doorgaans gewoon braaf of, maar kuikens moet je begraven vind hij...bij voorkeur in het bed van het vrouwtje ::)
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3162897
Ken meerdere honden die hun eten begraven, maar daartoe behoort geen lab. Ik zou het niet toestaan. Mijn honden kunnen hun eten direct op hun plekje (bij mij) opeten, doen ze dat niet dan zou ik het eten afnemen (tot op heden, na meer dan 25 jaar labradors te hebben gehad, nog nooit voorgekomen  :))
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3162949
;D
Sorry.

Maar goede kans dat het komt omdat ze er niet helemaal wist wat ze ermee moest en ook nog eens een beetje erg moe was.
Vooralsnog zou ik me er na 1 keer nog niet druk over maken. En idd als ze het vaker doet in en omheinde omgeving, als bench oid of een kleine ruimte, bijkeuken bijv. te eten geven.
#3163159
Jacy heeft dit ook gedaan, voornamelijk al pup.. Binnen laten eten helpt (dan ligt het hooguit in zijn mand  ::) ) maar ik denk dat ze gewoon vol zat.. Komt wel weer goed als ze een groeispurtje krijgt en meer nodig gaat hebben  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door