Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3162499
dinky89 schreef: Ik zou er wel rekening mee houden dat veel IP-camera's niet heel sterk beveiligd zijn en je niet de enige zal zijn die de beelden bekijkt.

Achtergrondinfo:
https://www.security.nl/posting/444917/ ... 7s+ontdekt
https://www.security.nl/posting/434782/ ... ve+onthuld
https://www.security.nl/posting/409247/ ... camera%27s
http://infosecuritymagazine.nl/2014/11/ ... gscameras/

Wel iets om in je achterhoofd te houden bij het gebruik van een IP-camera  ;)
Dat is over het algemeen als je de IP-camera aan laat sluiten op een cloud dienst. Als je een beetje nadenkt en wat kennis van zaken hebt, kan in principe niemand bij je camera, behalve jijzelf. En ja... Fabrieksinstellingen is natuurlijk ook fabriekswachtwoord. En dat is het eerste wat je wijzigt.

Ik heb er hier ook een paar. Zal eens kijken, want die zitten alweer een tijdje in de doos...
Door eelke
#3162500
Ronald schreef: Dat is over het algemeen als je de IP-camera aan laat sluiten op een cloud dienst. Als je een beetje nadenkt en wat kennis van zaken hebt, kan in principe niemand bij je camera, behalve jijzelf. En ja... Fabrieksinstellingen is natuurlijk ook fabriekswachtwoord. En dat is het eerste wat je wijzigt.

Ik heb er hier ook een paar. Zal eens kijken, want die zitten alweer een tijdje in de doos...
Graag! :)
Gebruikersavatar
Door kira
#3162602
Wij hebben er ook een maar nadat Foppe door had dat we ontdekt hadden dat hij de dader was hielden ze op met dat wat niet mocht en sindsdien staat die ongebruikt. Was wel leuk te ontdekken dat iedereen rustig lag, puplief verveeld rond liep Foppe erachter aan hobbelde en duidelijk aangaf die kaars wil ik hebben daar ben ik te klein voor puplief de kaars pakte Foppe het overnam en kapot maakte. Hoezo Foppe is dom?
Door eelke
#3162643
[quote="kira"]
Wij hebben er ook een maar nadat Foppe door had dat we ontdekt hadden dat hij de dader was hielden ze op met dat wat niet mocht en sindsdien staat die ongebruikt. Was wel leuk te ontdekken dat iedereen rustig lag, puplief verveeld rond liep Foppe erachter aan hobbelde en duidelijk aangaf die kaars wil ik hebben daar ben ik te klein voor puplief de kaars pakte Foppe het overnam en kapot maakte. Hoezo Foppe is dom?
[/quote]

Kijk, dat zou wel mooi meegenomen zijn  :biggrin2:

Welke hebben jullie allemaal precies, en wat kostte ie?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3162679
Afbeelding

Ik heb deze. Voor € 90,-
App op iPhone en iPad kostte € 5,-

edit: toevoeging - ik gebruik hem veel en heb nooit meer dan mijn standaard abonnement voor iPhone hoeven betalen. Nou weet ik niet precies hoeveel Mb er in m'n abonnement zitten, maar volgens mij valt het dataverkeer wel mee.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op za 17 okt 2015, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#3162683
Wij hebben er 3. Twee voor buiten, 1 voor binnen.
Het VREET MB'S
Welk merk de onze is geen idee. Die van binnen kunnen we via de telefoon besturen. Ook hebben we 2 weg geluid. . hebben apart e-mail adres, waarheen alle bewegingen worden gestuurd (in foto's) en na een x aantal tijd worden de eerste foto's weer gewist. Zijn nu v bezig met een home domotica. Waaraan we de camera's gaan koppelen. Zodat we kunnen zeggen wanneer we thuis zijn en wanneer niet.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3162688
[quote="Nadia"]
Wij hebben er 3. Twee voor buiten, 1 voor binnen.
Het VREET MB'S
Welk merk de onze is geen idee. Die van binnen kunnen we via de telefoon besturen. Ook hebben we 2 weg geluid. . hebben apart e-mail adres, waarheen alle bewegingen worden gestuurd (in foto's) en na een x aantal tijd worden de eerste foto's weer gewist. Zijn nu v bezig met een home domotica. Waaraan we de camera's gaan koppelen. Zodat we kunnen zeggen wanneer we thuis zijn en wanneer niet.
[/quote]

Als je er 3 vol continue online hebt staan, kan ik me voorstellen dat het Mb's vreet. Die van mij staat binnen, en stuurt volgens mij alleen data als ik inlog op het ding. Ik heb de verbinding dan ook alleen openstaan als ik kijk. En dat laat ik op m'n telefoon niet continue draaien.
Als ik verbinding maak ben ik buiten wifi bereik en nogmaals: ik heb nooit extra Mb dataverkeer hoeven betalen.

Oh, by the way: het ding is inderdaad infrarood. Bepaalt automatisch of hij dat nodig heeft of niet. Mogelijkheid tot 2-weg audio en remote bestuurbaar. Audio heb ik nooit gebruikt, Wodka is zo doof als een kanarie.  ::)
Door Nadia
#3162694
Ik kijk eigenlijk nooit via mijn telefoon op de camera. We zijn begonnen met 1 binnen. En dat vreet al behoorlijk aan je data.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3162697
[quote="Nadia"]
Ik kijk eigenlijk nooit via mijn telefoon op de camera. We zijn begonnen met 1 binnen. En dat vreet al behoorlijk aan je data.
[/quote]

Euh ja, je hoort mij niet beweren dat het géén data kost. Wat ik wilde zeggen is dat het dataverkeer duidelijk afhankelijk is van hóe je het ding gebruikt, of wilt gebruiken.
Uiteraard is 3 camera's vol continue "open" meer belastend voor je data dan op 1 camera af en toe connectie maken om te checken.

Het is maar wat je wilt en nodig denkt te hebben.

Ik heb ook de bewegingssensor en de automatische foto-optie niet aanstaan. Voegt voor mij niets toe.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door