Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3162474
Hier ook niets, behalve dan de kleine, die krijgt vitamine D als het slecht weer is. Voel ik me een tijdje wat minder dan wil ik wel eens een supplement gebruiken. Maar ik let er altijd wel erg op dat we veel fruit en groente eten.
En bij ziekte ook: is het iets met de buik/maag dan zoute chips en echte cola. Is het een verkoudheid/griepje dan Supradyn Complex Forte bruistabletten. Beide een tip van een vriendin die huisarts is en het helpt altijd als een trein!
Door Lil
#3162475
Irish schreef: 1 a 2x daags tablet van 1000mcg. Is mijn blaas heeeeel erg blij mee :)
Ja, dan gebruik je het als 'geneesmiddel'. Heeft een kat van mij nog jaaaaaaaaren een leuk leven op gehad (terwijl zonder vit. c de struviet echt niet te harden was voor haar).
#3162476
In combi met cranberry 3x 1000mg per dag bij blaasontsteking.
Als het na een dag of 4 niet sterk verminderd is dan haal ik bij de HA een AB kuur.
Als ik ernstige ziektes zou krijgen, dan zou k me wel structureel op de vit, kruiden en groenten en fruit storten.
De boeken van David Servan Schreiber zijn in dat opzicht erg informatief. En niet alleen voor zieken.
Door Lil
#3162482
Irish schreef: Ik neem het preventief :)
Ja, vandaar 'geneesmiddel' tussen aanhalingstekens. Ik heb een collegaatje ook zover gekregen. Zij heeft normaal 3x per jaar een hele heftige blaasontsteking. Eentje waarvan ze echt goed ziek is en ze heeft nu voor haar doen al heel lang geen gehad. Dus ja je neemt preventief, maar ik noem dat dan geneesmiddel hihi.
#3162509
Nul!

Ik eet 2 a 3 x per dag groente en iedere dag ook fruit en zo lang ik niet ziek wordt, zie ik geen reden meer om allerlei supplementen te slikken.
Ik drink veel water, probeer zoveel mogelijk biologisch te eten en ik voel me er niets slechter mee sinds ik het zo doe.
#3162512
Borke schreef: Nul!

Ik eet 2 a 3 x per dag groente en iedere dag ook fruit en zo lang ik niet ziek wordt, zie ik geen reden meer om allerlei supplementen te slikken.
Ik drink veel water, probeer zoveel mogelijk biologisch te eten en ik voel me er niets slechter mee sinds ik het zo doe.
Hoeveel vit. c krijg je daarmee binnen, heb je enig idee? (ik niet)
#3162516
In het artikel staat oa dit:
Mensen maken zelf geen ascorbinezuur aan. Chemicus Linus Pauling (1901-1994) was ervan overtuigd dat we tenminste drie gram (3000 milligram) per dag nodig hebben. Zelf was hij met 18 gram een echte grootverbruiker. Hij baseerde die nog altijd controversiële opvatting op de observatie dat de meeste dieren dagelijks het menselijke equivalent van tussen de 5 en 13 gram aanmaken en een veelvoud daarvan wanneer hun organisme door ziektekiemen wordt bedreigd of anderszins stress ondervindt. Hij noemde de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (internationaal variërend van 60 tot 200 milligram) ‘in strijd met de logica en funest voor de volksgezondheid’.

“Geen dierenverzorger die het in zijn hoofd haalt om gorillas de vierenhalve gram vitamine C per dag die ze in het wild bij elkaar plukken te onthouden,” zei Pauling. “Ze weten dat ze anders ziek worden en dat kost geld. Hoe kunnen we zo naief zijn te denken dat wij mensen genoeg hebben aan de 60 milligram waarmee je acute scheurbuik voorkomt.” Het antwoord van de gezondheidsautoriteiten: zodra we meer dan 60 milligram per dag binnenkrijgen, plassen we het uit. Het bloed en andere weefsels zijn dan verzadigd en nog meer slikken levert slechts een dure plas op.
----------------

Voor mensen wordt gezegd dat ze per dag 75mlgr nodig hebben. De max hoeveelheid zou 2000 mlgr zijn. Terwijl een aap 4,5 gram krijgt. Hoe zien jullie dat verschil?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door