Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Zweedse kip
#3162068
Hallo allemaal, ik ben Een nieuw lid en zal mij ff  oorstellen

Ik heet Monique(49) , ben getrouwd met Theo (51)en we wonen in Zweden sinds 2006. 1 dochter van 25 die ook in Zweden woont en een zoon van 29 die in NL is gebleven.

In NL voerden we onze honden met kvv. Hierin Zweden is het eindelijk een beetje aan het opkomen.en zoals zoveel dingen hier : duur
Sinds een maand ben ik toch weer aan t voeren met vers ipv brok.
Dit omdat ik nu vlees en pens kan kopen bij een slachterij. Zweden heeft zoveel regeltjes, moe word je ervan , en daarom is t errugmoeilijk om echt te barfen.
Vooral vleesbotten zijn moeilijk te verkrijgen. Straks in t jachtseizoen hoop ik via bevriende jagers aan meer vlees en bot te komen.
Wat ik ook niks vind , is het feit dat ze hier gewoon varkensvlees voeren of verwerkn. Hier geen aujesky of salmonella......zegt men, maar er werd wel een kat getest op salmonella.....
( jaja Zweden heeft  een beetje boter op het hoofd.....
Door hamada
#3162088
Welkom op BP.
Het valt idd op als we in Zweden zijn dat KVV beter verkrijgbaar is dan voorheen.
De prijs vind ik vaak vergelijkbaar met de duurdere nederlandse soorten. Maar met 4 honden en 5 katten wordt het natuurlijk wel prijzig. Wij zijn er max 4 weken met twee kleine hondjes, cavaliers.
Wel weten we ook vleesboerderijen waar vlees van eigen slacht wordt verkocht. Mogelijk dat daar ook wel barf spullen te koop zijn.
Gebruikersavatar
Door Zweedse kip
#3162143
hamada schreef: Welkom op BP.
Het valt idd op als we in Zweden zijn dat KVV beter verkrijgbaar is dan voorheen.
De prijs vind ik vaak vergelijkbaar met de duurdere nederlandse soorten. Maar met 4 honden en 5 katten wordt het natuurlijk wel prijzig. Wij zijn er max 4 weken met twee kleine hondjes, cavaliers.
Wel weten we ook vleesboerderijen waar vlees van eigen slacht wordt verkocht. Mogelijk dat daar ook wel barf spullen te koop zijn.
Ja, het wordt eindelijk wat beter verkrijgbaar.....maar je moet goed opletten wat de ingredienten zijn.
Veel merken is gewoon veredeld blikvoer  :-\  zit veel graan ed in.
En zoals gezegd...varkensvlees.
Gebruikersavatar
Door Zweedse kip
#3162147
hannabelgje schreef: Welkom hier. Heb je ook feauteau's? Afbeelding
Tis weer ff helden dat ik actief was op een forum, dus moet ff weer mijn photobucket accountje uit t stof halen om fotootjs te kunnen plaatsen hier....dus word aan gewerkt  :P
Door Anne in Zweden
#3162244
Jippie, alweer een bp-lid uit Zweden! We kunnen straks een heuse barfplaats-franchise openen in Zweden! ;D

Welkom hier! Meteen maar met de deur in huis vallen dan maar: waar in Zweden woon je?! Zoals gezegd vertrekken er steeds meer bp'ers die kant op. Misschien kunnen we met ons allen een keer een vrachtwagen vol barf laten komen! :D
Gebruikersavatar
Door pike
#3162276
Welkom  :D
Bij het lezen van jouw forumnaam moest ik gelijk denken aan de Swedish Chef en zijn Chicken in the pot  :biggrin2:  Wie kent hem nog?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door