Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3161418
Maci heeft een bult in zijn oorschelp, geen idee hoe lang hij er precies  zit. Hij krabde zich een ongeluk voordat ie de apoquel kreeg en echt overal, nu met apoquel valt het op dat ie alleen aan dat oor krabde, en er zit dus een verdikking in. Is ons niet eerder opgevallen aangezien krabben iets te normaal was.  :-[ 
Maar goed kan van alles zijn, hopelijk niks ernstigs, maar gezien het gekrab wellicht een bloedoor. En tijdens de vakantie heeft ie tussen de deur gezten met zijn oor. Maar vlg mij krabde hij vantevoren met apoquel af en toe nog en dan alleen aan de kant van dat oor.
Het is ong 2 cm, nu vandaag omdat ie flink krabde wat groter ( denk ik is moeilijk voelen)  is niks te zien alleen te voelen wat ie echt niet leuk vindt.
Wat zijn de mogelijkheden? Zie nl vaak operatie staan, en als ik een ding niet wil bij hem is narcose. Vanwege zijn allergien en vanwege zijn meerdere keren moeten bijspuiten na een roesje  :-X
Zie ook leegzuigen maar dat dat best vaak niet goed gaat.
En verder nog homeopathie. Iemand ervaring ermee?
Door Martine-Tom
#3161441
Toevallig is mn pleegkat er net vanaf, de plek is open gemaakt (we dachten een pusoor) en dat is 3 dagen gedaan, omdat er idd wat pus mee kwam kreeg ie ab, honingzalf op de wond, en traumeel, dat schijnt goed te werken bij bloedoren. We zijn nu 6 dagen verder en de bult is weg :)
Door smulpaap
#3161492
Amber heeft het aan beide oren gehad . Ik heb Arnica en Hamamelis ingezet
Het heeft een week of vier geduurd en toen was het genezen
Op een gegeven moment kwam er een soort van sneetje waar vocht uitkwam
Daar heb ik heel , heel dun honingzalf opgedaan om infectie te voorkomen
En het deed ook wel iets tegen de jeuk

Ik heb wel bij de DA laten checken of er geen oorontsteking speelde
Ik denk dat je je wel voor kan stellen wat er kan gebeuren als er ook een oorontsteking gaande is als het oor al dik en opgezet is
Dat moet je dus niet hebben
Wat ook belangrijk is , is de gehoorgang goed in de gaten houden , die mag natuurlijk niet geheel afgesloten raken
Het hangt er dus ook wel vanaf waar de verdikking precies zit
Bij Amber was dat gelukkig gunstig , in het bovenste gedeelte van haar oor

En mijn DA zei : In de 25 jaar dat ik DA ben ben ik inmiddels van opereren afgestapt
Het zijn zeer pijnlijke operaties en heel vaak komt het toch weer terug
Leegzuigen idem . Vaak loopt het oor toch weer vol
Vaak is men bang voor lelijke oren , maar bij Amber is het dat ik weet dat ze het heeft gehad
Een ander zou het niet zien

Verder goed opletten dat er niet gekrabd of geschuurd wordt , lompe acties idem
Ik had voor Amber een brede haarband en tijdens de nachten sokjes erbij aan
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3161527
OK ga ik mijn voorraad traumeel zoeken.

Arcina en hamelis, waren die uitwendig of inwendig?

Ik denk wel dat ik er een DA naar laat kijken maar eerst even de opties weten en pas als ml weer thuis is. ALs ie alleen mee moet wil ie niet in de auto, bang dat ie naar de DA moet :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3161716
nikèdog2000 schreef: klant van mij heeft bij haar hond Arnicazalf voor kinderen erop gesmeerd
en het bloed oor is over
Arnica werkt gewoon super bij een bloedoor. Enig "nadeel" van zalf kan zijn dat het weer triggert tot klapperen en dat de plek vaak heel erg gevoelig kan zijn. Maar dat is een kwestie van uitproberen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3161874
De vacht is ook altijd een probleem met zalf. Binnenkant oor zou nog kunnen heeft ie minder haar.
Op zich klappert hij nu niet al te vaak en krabben valt ook mee, soms plots heel hevig.
Bult is nog steeds ong even groot.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3162690
Van die arnica druppels en hamamelis kan ik daar ook de mensen variant van pakken?
DIe kan ik vandaag nog misschien ergens krijgen.

DA zei bloedoor of kleine kans op abces.
En hij had het wel over opereren, een verschrompeld oor zou ook pijn doen?
Door Hydra
#3162698
Tja, geen ervaring met een effectieve behandeling van een bloedoor hier. Bij mijn vorige hond bleek zijn onschuldige bloedoor een kwaadaardige tumor te zijn...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3162709
Kaio schreef: Van die arnica druppels en hamamelis kan ik daar ook de mensen variant van pakken?
DIe kan ik vandaag nog misschien ergens krijgen.

DA zei bloedoor of kleine kans op abces.
En hij had het wel over opereren, een verschrompeld oor zou ook pijn doen?
Je kan ook de mensenvariant gebeuiken, daar zit geen verschil in. Welke potentie je moet hebben...geen idee  :-\

Bloedoor kan eerst wat door blijven lopen, dus dan wordt die groter en is ook wat hard, iig niet zo dat je 'm in kan drukken zonder woef pijn te doen. Met een paar dagen moet die dan weer kleiner en soepeler worden. Gebeurd dat alles niet binnen....zeg een week/veertiendagen, dan zou ik nogmaals laten kijken.

Opereren is pijnlijk en alle schrompeloren die ik gezien heb zijn ontstaan na een operatie. Hier nu in door de jaren heen 5x een bloedoor gehad, de 1ste is toen leeggezogen, de anderen zijn na wat tlc overgegaan en zijn nooit vwrschrompeld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door