Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Coops
#3160786
Hoi iedereen, radeloos zijn wij. We hebben sinds ongeveer 4 maanden een pup van een 'goede' erkende fokker.  Een Border Collie. Niet onze eerste. Vanaf dag 1 hadden wij al door, door overmatig drinkgedrag(liters!) dat deze pup wat mankeerde.

Wat zijn de symptomen?
-snel over de 'rooie', je kan niet met haar gaan wandelen zonder dat ze over de rooie gaat. Maakt niet uit hoe de situatie is. We hebben nog niet 1 enigszins leuke/normale wandeling gehad.
-alles eten wat ze tegenkomt, ook voorwerpen
-veel drinken, veel plassen * soms wel 5 keer in een kwartier
-veel poepen, gele poep tot 9 keer per dag. Grote hopen.
-slecht verteren
-bacteriele overgroei in darmen
-bench vervuilen
-poep eten, haar eigen maar ook van anderen
-veel met de bovenkant van haar rug tegen bv je schoen aanschuren
-lichte bloedarmoede(geen b12 tekort)
-snel moe
-heel soms overgeven

Hopelijk heb ik hiermee alles opgenoemd. Ze kan niet een paar uur zonder zorg. Ieder uur moet zij plassen. Eerst dronk zij liters!, sinds kvv niet meer.  Dit geven we nog maar twee dagen.
We lopen al bij een internist, zij komt er tot nu toe niet uit terwijl zij toch erg goed bekend staat.

Ivm de bacteriele overgroei is zij nu aan een kuur Metrabac. We moesten hierbij haar voeren met kip en rijst, aardappels enz. Na 1 dag al, lag ze er als dood bij. We hebben rodi glutenvrij gehaald en hier is ze heel snel van opgeknapt.
Ze drinkt al minder, maar plast nu weer meerdere malen per uur. Het is geen suiker ziekte, en geen blaasontsteking.
Ze groeit goed, en ziet er gezond uit. Dat is zij echter allesbehalve  :'(

De fokker heeft ons totaal laten vallen, toen we na 2 dagen lieten weten dat er iets niet in orde was. Erkende fokker, aangesloten bij alles en ingeschreven bij de kvk. Dat vinden wij wel erg, aangezien we enorme kosten aan deze hond hebben.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3160788
Och jee!

Neem anders ook contact op met de rasvereniging. Wellicht dat zij je nog iets zinnigs kunnen melden?

Wat een afschuwelijk drama zeg! Ik ging haar wel meteen goede kvv geven, liefst verschillende merken. Rodi lijkt me ook niet echt de allerbeste kwaliteit. Ik ging naar bijvoorbeeld Alaska kijken.
Heeft de pup koorts? Is er al bloed geprikt?
Door Coops
#3160792
Ze loopt al bij 1 van Nederlandse beste internisten. Bloedtest is al gedaan, er wordt er waarschijnlijk nog 1 gedaan voor de alvleesklier.

De rasvereniging heb ik gemaild. Je kan ze schijnbaar niet bellen, echter niks terug gehad. Ik weet wel dat deze fokker daar hoog bij zit.
Door Coops
#3160795
Ze heeft overigens geen koorts, en we hebben rodi genomen omdat we zo snel niks anders konden vinden.
Het leuke van deze grap is dat we een zieke hond hebben gekocht voor €800 ongeveer, enorm veel kosten hebben gehad en nu ons spaargeld aan het opmaken zijn. Echter nog niks geen verbetering, of een idee wat er ad hand is.
De internist zegt wel dat deze hond flink ziek is, maar tast tot nu toe in het duister. 
Door Lizzy
#3160811
Ik zou om te beginnen maar eens 7 dagen per week KVV gaan geven. Zonder gluten. Liefst een totaal graanvrij, ook geen rijst.

Maar verder denk ik eerlijk gezegd dat dit ongeschikt is voor zelf medicatie.... Ik zou naar een goede holistisch dierenarts gaan. Het zou me zomaar niet verbazen dat je hond een voedsel allergie heeft, de darmen niet in orde zijn enzovoorts. Ik denk dat je daar het beste uit komt met een holistisch dierenarts die naar het hondje in z'n geheel kijkt.
Erkende fokker, aangesloten bij alles en ingeschreven bij de kvk. Dat vinden wij wel erg, aangezien we enorme kosten aan deze hond hebben.
Wat is in hemelsnaam een erkende fokker? Aangesloten bij wat? Ingeschreven bij de KvK? Dat klinkt mij niet in de oren als een hobbymatige fokker maar beroepsmatig?
Gebruikersavatar
Door chery
#3160853
Inderdaad ingeschreven bij KvK? Heb je al contact gehad met de fokker? Met eigenaren van nestgenoten of daar ook problemen zijn? Verder in ieder geval goede kvv zonder granen geven.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3160858
chery schreef: Inderdaad ingeschreven bij KvK? Heb je al contact gehad met de fokker? Met eigenaren van nestgenoten of daar ook problemen zijn? Verder in ieder geval goede kvv zonder granen geven.
Het antwoord staat er al ;)
Coops schreef: De fokker heeft ons totaal laten vallen, toen we na 2 dagen lieten weten dat er iets niet in orde was. Erkende fokker, aangesloten bij alles en ingeschreven bij de kvk. Dat vinden wij wel erg, aangezien we enorme kosten aan deze hond hebben.
Coops schreef: De rasvereniging heb ik gemaild. Je kan ze schijnbaar niet bellen, echter niks terug gehad. Ik weet wel dat deze fokker daar hoog bij zit.
Laatst gewijzigd door Irta op zo 11 okt 2015, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mijati
#3160870
Coops schreef:
De fokker heeft ons totaal laten vallen, toen we na 2 dagen lieten weten dat er iets niet in orde was. Erkende fokker, aangesloten bij alles en ingeschreven bij de kvk. Dat vinden wij wel erg, aangezien we enorme kosten aan deze hond hebben.
Je kunt de fokker aansprakelijk stellen, als het dier al ziek is bij de aankoop en dat verzwegen is. Daarnaast geld voor honden een wettelijke garantie, dit komt omdat voor de wet een hond een goed is. Ik zou dus even je rechtsbijstand raadplegen, wat je rechten zijn en hoe je de fokker aansprakelijk moet stellen.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3160927
Coops schreef: Ze loopt al bij 1 van Nederlandse beste internisten. Bloedtest is al gedaan, er wordt er waarschijnlijk nog 1 gedaan voor de alvleesklier.
Ik zou zeker heel snel de test voor de alvleesklier laten doen.
Van deze symtomen gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen.

Wat zijn de symptomen?

-alles eten wat ze tegenkomt, ook voorwerpen
-veel drinken, veel plassen * soms wel 5 keer in een kwartier
-veel poepen, gele poep tot 9 keer per dag. Grote hopen.
-slecht verteren
-bacteriele overgroei in darmen
-poep eten, haar eigen maar ook van anderen
-lichte bloedarmoede(geen b12 tekort)
-snel moe
-heel soms overgeven
[/quote]
Door Cathy
#3160936
Coops schreef: Ze heeft overigens geen koorts, en we hebben rodi genomen omdat we zo snel niks anders konden vinden.
Het leuke van deze grap is dat we een zieke hond hebben gekocht voor €800 ongeveer, enorm veel kosten hebben gehad en nu ons spaargeld aan het opmaken zijn. Echter nog niks geen verbetering, of een idee wat er ad hand is.
De internist zegt wel dat deze hond flink ziek is, maar tast tot nu toe in het duister.
Is de fokker lid van de BC club ? en zijn de pups gefokt volgens de BC club ? wat bedoel je hier mee , je weet toch wat je pup kost ?
Door Coops
#3160992
Goedemorgen,

Over de fokker kan ik niet teveel zeggen. Wij zijn bezig met een zaak tegen hen te beginnen, omdat zij een ziek hondje hebben verkocht. Ze zitten in een onderdeel vh bestuur van de bordercollie vereniging zoals ik het begrijp. Ze fokken volgens de regels en ze hebben zich ingeschreven bij kvk. Ze lopen shows met hun eigen honden.
Als je bij zo'n fokker een hondje koopt dan zou je toch denken dat je minimaal een fatsoenlijk respons krijgt als je hen wat vraagt. Maar nee, helemaal niks. Ze hebben wel andere dingen gedaan, maar ik mag hier nu denk ik niks over zeggen.

Maar Margot, wat jij zegt is dus ook mijn vermoeden! Ik heb me suf gezocht en ben ook hierop uit gekomen. Ik denk dat die bloedtest gedaan zou moeten worden.
Ze knapt nu enorm op van het kvv. Het is bijna ongelooflijk!! Haar ontlasting is keurig. Ik ben benieuwd hoe vaak, gisteren 1x in de morgen. Ze is veel fitter, niet meer zo geramd op water en ze kan haar bench schoon houden!!!
Ik heb de internist gebeld en gemaild,  en wacht nu op een antwoord terug.
Door Coops
#3161012
En toen ging het helemaal mis. Ze piept de boel bij elkaar, kan haar plas geen moment ophouden. Zodra ze gronken heeft moet alles eruit. Dan gaat ze weer piepen en zo gaan we door. Het is niet om aan te zien. Ze kan ook bijna niks meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door