Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3160676
Hai, iets geks ontdekt bij Gina. Ze heeft een rond gaatje van ong. 5 mm midden in de plooi tussen de tepelstreng in. Nou kan ik me herinneren dat ze vorige week in ene piepte en haar staart tussen de poten deed toen ze over het strandje liep. Ik ga straks met uitlaten kijken wat dat geweest kan zijn. Weet de plek nog.
Eerst kwam er wat pus uit, maar ik heb het pas een paar dagen later ontdekt natuurlijk.
Nu is het gewoon een schoon wondje, ik spoel het met gekookt water met zuiveringszout. Je kijkt zo naar binnen. Verder niet rood of gezwollen. Ik weet natuurlijk alleen niet in hoeverre ze "gespietst" is. Ze doet verder normaal, merk er niets aan.
Zal ik het maar gewoon aankijken?
Gr. Ingrid
Door smulpaap
#3160716
hannabelgje schreef: Op haar buik liet ik er toch even naar kijken. Gaatjes vind ik eng.


Ik ook
Gebruikersavatar
Door Hope
#3160746
Weet je wat het punt is? Je weet niet of er iets in gestoken is geweest, niet hoe lang en dik dat was en van welk material. Je weet ook de richting niet.

Wat als er een houtsplinter is achtergebleven? Of er iets van een buikvlies of ander kwetsbaar weefsel geraakt is.
Ik ging daar toch eventjes mee naar de da. En misschien is dat voor niets, maar dat is nog altijd beter dan te laat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door