Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Moos
#315956
Weet niet of hij hier goed staat, maar ik zet het hier maar even neer.

Saar is nu precies 4.5 maand, en krijgt vanaf dat ze 10 weken was drie keer per dag eten. 's ochtends een halve Rodi plak, 's middags een hele, en 's avonds weer een halve.

Vanaf wanneer kan je ook alweer over gaan op twee keer per dag? Ze zou dan twee keer 1 plak krijgen, en aangezien ze nu ook al 's middags 1 plak krijgt weet ik dat ze 1 plak per keer ook makkelijk aan kan.
Door geer
#315960
Ik merkte aan Sophie vrij snel dat ze minder goed begon te eten... Ze sloeg met gemak een (of soms twee) maaltijden over, vanaf toen ben ik haar minder gaan geven. Nu is ze 10 mnd en komt het regelmatig voor dat ze een maaltijd overslaat, dan eet ze dus maar een keer.
Het kan ook zijn dat je merkt dat Saartje juist hongerig wordt, doordat ze relatief kleine hoeveelheden per maaltijd krijgt. Ook dan zou ik, mits ze alles goed verteert, overgaan op 2 maaltijden...
Door Moos
#315962
[quote="geer"]
Ik merkte aan Sophie vrij snel dat ze minder goed begon te eten... Ze sloeg met gemak een (of soms twee) maaltijden over, vanaf toen ben ik haar minder gaan geven. Nu is ze 10 mnd en komt het regelmatig voor dat ze een maaltijd overslaat, dan eet ze dus maar een keer.
Het kan ook zijn dat je merkt dat Saartje juist hongerig wordt, doordat ze relatief kleine hoeveelheden per maaltijd krijgt. Ook dan zou ik, mits ze alles goed verteert, overgaan op 2 maaltijden...
[/quote]

Saar wordt de laatste tijd inderdaad erg hongerig 's middags. Ik zat me al af te vragen of dat zou komen doordat ze 's ochtends dus maar een prutbeetje krijgt, en dan echt hongerig is totdat ze 's middags wel een hele plak krijgt.
's avonds heeft ze dan ook niet zo'n honger meer, dus met een hele plak op voelt ze zich duidelijk voldaner. Misschien dat twee keer een hele plak haar ook een voldaner gevoel geven.
Door gonny
#315967
[quote="Moos"]
Saar wordt de laatste tijd inderdaad erg hongerig 's middags. Ik zat me al af te vragen of dat zou komen doordat ze 's ochtends dus maar een prutbeetje krijgt, en dan echt hongerig is totdat ze 's middags wel een hele plak krijgt.
's avonds heeft ze dan ook niet zo'n honger meer, dus met een hele plak op voelt ze zich duidelijk voldaner. Misschien dat twee keer een hele plak haar ook een voldaner gevoel geven.
[/quote]ik zou t gewoon gaan proberen!! ;)
Door geer
#316029
Ligt het ook niet een beetje aan de grootte van de hond? Ik kan me zo voorstellen dat een hond die nog heeeel hard moet groeien, een grotere behoefte heeft aan 'gelijkmatig over de dag verdeelde brandstof' ::) dan een hondje van een kleiner ras...
Door geer
#316048
[quote="Lizzy"]
Ik las juist bij de Teckel dat tie tot 8 maanden 3 maaltijden per dag moet hebben...?
[/quote]

Van wie? ;D
Ik weet het niet hoor, toen wij Ted kregen was ze 7 maanden en heb ik er eigenlijk qua voer nooit bij stilgestaan dat ze misschien meer nodig had... En bij Sophie merkte ik juist dat ze slechter ging eten naarmate ze vaker op een dag kreeg... Die is nu 10 maanden en staat al geruime tijd op 2 keer per dag...
Door Moos
#316053
[quote="geer"]
Ligt het ook niet een beetje aan de grootte van de hond? Ik kan me zo voorstellen dat een hond die nog heeeel hard moet groeien, een grotere behoefte heeft aan 'gelijkmatig over de dag verdeelde brandstof' ::) dan een hondje van een kleiner ras...
[/quote]

Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Saartje is met 8-9 maanden al min of meer volgroeid. Een Duitse Dog van de leeftijd moet nog een heel end groeien.
Kan je dan generaliseren dat elk ras op 8-9 maanden naar 3 maaltijden kan, of niet? Saar is namelijk met een maand of 4-5 denk ik in dezelfde 'groeifase' aangeland als een Duitse Dog met 8 maanden.
Door debby
#316058
denk dat je ook gewoon moet kijken naar je eigen hond.
wij hebben een stafford ook niet groot, maar hoef echt nog niet met 2 maaltijden aan te komen. ( mevr eet ook erg veel ::))
Door Moos
#316076
[quote="debby"]
denk dat je ook gewoon moet kijken naar je eigen hond.
wij hebben een stafford ook niet groot, maar hoef echt nog niet met 2 maaltijden aan te komen. ( mevr eet ook erg veel ::))
[/quote]

Maar een stafford is natuurlijk ook wel weer een behoorlijke slag groter dan Saar ;)
Door Nelly
#316101
Andor is nu ca. 7 1/2 mnd en eet nog steeds 3 x per dag. Merk wel dat hij niet meer zo erg schrokt als in het begin, maar blijf toch nog ff 3x per dag voeren, ook al omdat hij na het eten altijd ff heel wild gaat spelen. Zou dat doodeng vinden als-ie dan zo'n berg voer in z'n maag heeft :-X
Door pippie
#316127
Barfje is nu ruim vier maanden, eet twee keer per dag en daar doet ze het goed op. Maakt denk ik wel wat uit dat ze uit het buitenland komt waar ze heel slecht te eten heeft gehad :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door