Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Paul_Barte
#3158674
Ik weet niet of het eerder op BP heeft gestaan maar dat zal best wel maar mijn DA heeft de eerste hond dit jaar al aan het infuus liggen. Hij hoopt dat hij deze hond nog kan redden omdat de baasjes er vroeg bij waren dit keer.

Eikels bevatten tannine (looizuur) en is zwaar giftig. Buikpijn, diarree, braken, verlammingsverschijnselen, nierfalen en vervolgens de dood. LET dus goed op.
#3158747
Radja schreef: Is het niet zo dat de verse,groene eikels giftig zijn ivm looizuur?
Dat dacht ik ook. Moyra eet regelmatig de bruine, heeft er nooit last van. Nou eet ze er ook geen 20, maar één of twee terwijl ik sta te kletsen gaan er zo in.

Maar voor de zekerheid kun je ze natuurlijk beter geen eikels laten eten.  :)
#3159193
Dali heeft zojuist nog staan kotsen (3x) omdat hij tijdens het tussen-de-middagrondje van 12.00 weer eens eikels heeft gesnackt  >:(. Hij zit weliswaar aan de korte lijn en als ik het zie moet ie ze uitspugen, maar blijkbaar heeft hij ongemerkt weer vanalles binnen gekregen. Tja, met 4 honden kan je niet alles in de gaten houden, en zo'n kortpotige stofzuiger is sowieso al lastig te zien of hij alleen snuffelt of ook snaait. Maar goed, er is een hoopje fijngekauwde eikels uitgekomen; hopelijk heeft hij er wat van geleerd (maar dat zal wel niet).
Door charmed
#3160045
als ze de eikel niet doorbijten is er niets aan de hand, dan komt ie er ineens weer uit.

Prudence had bij de wagenrenk al een kastanje te pakken, die vond ie toch vies, toen de hele tijd met de tong naar buiten te duwen.. Yuk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door