Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3160032
Link heeft allergie.. Mijten. Nu las ik het boek "dogs would life longer if...." Waar bijna precies zijn verhaal in staat. Lang verhaal kort: ik wil van de sporimune en de desensibilisatie injectief af indien mogelijk. Dus ik wil het qua dierenarts even over een andere boeg gooien.

Mijn vraag:

Heb ik dan een Tannetje Koning nodig of een Erwin van Gijtenbeek?

Erwin zit dichterbij maar dat boeit me niet zo. Gaat erom wie de meeste kennis in huis heeft :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3160068
Jaaaaa, goed zo! Ik denk echt dat het je gaat lukken, zonder desensibilisatie. Nelson is ook super allergisch en nu klachtenvrij.

Maar heel eerlijk... Ik geloof dat Nelson het allermeest geholpen is geweest doordat ik naar veel verschillende mensen ben geweest en overal mijn kennis heb opgedaan. Met alleen Chineese kruiden was hij er niet geweest, met alleen voedingssuplementen als kurkuma ook niet. Het is wen combinatie van heel veel factoren.
En dus: ga lezen. Lees over luchtvochtigheid, over antihistamine, over huisstofmijt (denk aan het longfonds) en zoek op die manier uit wat voor jullie van toepassing is.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3160104
Hope schreef: Jaaaaa, goed zo! Ik denk echt dat het je gaat lukken, zonder desensibilisatie. Nelson is ook super allergisch en nu klachtenvrij.

Maar heel eerlijk... Ik geloof dat Nelson het allermeest geholpen is geweest doordat ik naar veel verschillende mensen ben geweest en overal mijn kennis heb opgedaan. Met alleen Chineese kruiden was hij er niet geweest, met alleen voedingssuplementen als kurkuma ook niet. Het is wen combinatie van heel veel factoren.
En dus: ga lezen. Lees over luchtvochtigheid, over antihistamine, over huisstofmijt (denk aan het longfonds) en zoek op die manier uit wat voor jullie van toepassing is.

Jaaaa was ik zeker van plan! Alleen zou ondersteuning van 1 vd 2 genoemde DA's daar welkom in zijn.

Erwin doet KPNI? En tannetje weer andere dingen... Dus ik vraag me af waar ik het bestenzit. Heb beide gebeld... Nu nog keuze maken.

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3160127
Hope schreef: Ik hou van simpel, dus ik ging persoonlijk naar Tannetje
Aight!

Die heeft pas 27-10 plek maar belt me als ze een uitvaller heeft. Ik heb je btw een privebericht gestuurd over de neemboom olie :)
#3160136
Een behandeling moet aanslaan natuurlijk
Dus ja , bij wie van de twee artsen dat gaat lukken ?
En ik ben het in deze wel met Hope eens , je oor ten luisteren leggen bij verschillende mensen is denk ik nooit verkeert
Doel is uiteindelijk toch , om er samen voor te gaan . En wat jouw het meeste aanspreekt .

Erwin is mijn DA . Maar ik heb geen honden met bv allergie en/of chronische aandoeningen .
Erwin is wel een DA die de dingen goed uitlegt , hij is eerlijk en bij twijfel werd ik direct doorgestuurd
Hij is ook erg eerlijk als het verhaal niet zo mooi meer is
Dat kan je dan als eigenaar op dat moment wat rauw op je dak vallen
Maar wat mij betreft liever zo , dan is de situatie zoals die is
Wat niet betekend dat je dan maar moet aanmodderen , nee . Dan is hij er voor je
Al is het midden in de nacht
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3160947
smulpaap schreef: Een behandeling moet aanslaan natuurlijk
Dus ja , bij wie van de twee artsen dat gaat lukken ?
Ja dat weet je vooraf natuurlijk helaas nooit :)
En ik ben het in deze wel met Hope eens , je oor ten luisteren leggen bij verschillende mensen is denk ik nooit verkeert
Doel is uiteindelijk toch , om er samen voor te gaan . En wat jouw het meeste aanspreekt .
Agree, maar ik vind het wat overbodig om ze bv allebei te gaan bezoeken. Want dan ga je tegen het advies waarschijnlijk van de 1 inwerken.
Erwin is mijn DA . Maar ik heb geen honden met bv allergie en/of chronische aandoeningen .
Erwin is wel een DA die de dingen goed uitlegt , hij is eerlijk en bij twijfel werd ik direct doorgestuurd
Hij is ook erg eerlijk als het verhaal niet zo mooi meer is
Dat kan je dan als eigenaar op dat moment wat rauw op je dak vallen
Maar wat mij betreft liever zo , dan is de situatie zoals die is
Wat niet betekend dat je dan maar moet aanmodderen , nee . Dan is hij er voor je
Al is het midden in de nacht
Ik heb Erwin 1x gehad met Baloe (mijn vorige hond). Ik moet eerlijk zeggen, ik geloof niet in alternatieve geneeswijzen... maar wat ik geloof doet er natuurlijk niet zo erg toe. Ik ben wel van mening dat je bepaalde aandoeningen kan behandelen met een goed eetpatroon en eventuele voedingssupplementen. Dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden.

Ik weet alleen dus niet of dat ook voor een mijten allergie zou gelden. Maar goed, dat is dus iets wat we moeten kijken.

Ik heb Link van de sporimune afgehaald nadat ik hier] had gelezen wat voor troep het is. Grote nadeel : Hij krabt weer als een gek.

Nou zou ik woensdag naar Erwin kunnen en pas 27ste naar Tannetje :o
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3160948
tt-tjes schreef: Misschien Anneke Schellingerhout dan een idee. Ik geloof dat zij ook met chinese kruiden e.d. werkt. Zij zit in Heemskerk.
Daar heb ik 0.0 ervaring mee (niet dat ik dat met tannetje wel heb, maar daar heb ik dingen van gelezen). :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door