Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door [email protected]
#3159913
Wij zijn overgestapt van smuldier naar lotgering. Nu is het voor ons nog even wennen aan hoe dat allemaal werkt, MAAR 1 vraag heb ik al wel: de laatste keer heb ik o.a. ook zeeforel besteld. Toen de chauffeur het kwam afleveren, was de zeeforel al half ontdooid. Telefonisch geïnformeerd bij Lotgering. Mij werd verteld dat het helemaal geen probleem was, dat ik ze gewoon weer in de vriezer kon gooien. Ik heb daar mijn bedenkingen bij. Terecht? Marga
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3159921
Het is niet de weg vind ik. Maar goed, bij die leverancier geen uitzondering. Als de vis echt goed vers was zal het voor de hond niet echt veel uitmaken. Maar vis is best behoorrlijk bedervelijk, dus ik zou 'm wel goed besnuffelen als je hem wilt gaan voeren.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3159925
[quote="Angelique"]
Het is niet de weg vind ik. Maar goed, bij die leverancier geen uitzondering. Als de vis echt goed vers was zal het voor de hond niet echt veel uitmaken. Maar vis is best behoorrlijk bedervelijk, dus ik zou 'm wel goed besnuffelen als je hem wilt gaan voeren.
[/quote]

Dat ze nog steeds niet met koelwagens rijden of het vlees verpakken in tempex boxen is onbegrijpelijk!
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3159934
Dat is standaard bij Lotgering , vervoeren in ongekoelde wagen en geen vrieswagen , de wagens zijn alleen geïsoleerd vertelde een chauffeur me ooit . Ook vertelde hij me dat de middag ervoor de wagens voor de volgende dag worden geladen. Als het dus buiten niet vriest komt alles ondooit of grotendeels ontdooit aan . Ik nam het niet aan en gaf het mee terug , en daar gaat het gewoon weer de vriezer in
Door malinois.
#3159937
[quote="Sigbrid"]
Dat is standaard bij Lotgering , vervoeren in ongekoelde wagen en geen vrieswagen , de wagens zijn alleen geïsoleerd vertelde een chauffeur me ooit . Ook vertelde hij me dat de middag ervoor de wagens voor de volgende dag worden geladen. Als het dus buiten niet vriest komt alles ondooit of grotendeels ontdooit aan . Ik nam het niet aan en gaf het mee terug , en daar gaat het gewoon weer de vriezer in
[/quote]

Nou dat is niet waar. Ik bestel al ruim 4 jaar 6 kratten of meer per maand en ben over t algemeen een van de laatste adressen op de route en alles komt diepgevroren aan. Nog nooit iets ontdooid gehad en met zo'n afname maandelijks had dat dan toch zeker weleens moeten gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3159939
Dan woon je vast vlakbij of je hebt steeds mazzel , hier was het bijna altijd ontdooit , ook s morgens al . Ik voer het niet meer , en zelfs al ik ergens bestel bij iemand die gewoon komt met zn stationwagen uit ongeveer dezelfde regio is het keihard bevroren ( en dat heb ik nooit gehad bij Lotgering ) en wat de chauffeur mij hier zelf vertelde zal heus wel kloppen
Door malinois.
#3159940
Nou niet dus want dan moet ik t toch ook ontdooid krijgen? En nee ik woon niet dichtbij ik kan om 9.00 uur bellen hoe laat hij komt die dag en dan is hij al onderweg en meestal is dat eind van de middag pas en staat er bijna niks meer in de bus.
Ik geloof dus ook niet dat ik mazzel heb met zo'n grote bestelling en dan ook met die regelmaat... ik heb echt geen 4 jaar mazzel hoor elke maand.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3159942
Dan had ik en vele anderen schijnbaar altijd pech , ook goed .
Was idd voldoende reden om het niet meer te willen voeren,  ondooide zooi werd net zo hard weer ingevroren daar en alsnog verkocht , wat nogal een stinkende  bende kvv opleverde . En als ik diepries bestel verwacht ik het bevroren en niet inmiddels ontdooit om dan 10 kratten lekkende pakjes in de vriezer te gooien ( die dan 1 klomp werden )
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3159945
[quote="Sigbrid"]
Dan had ik en vele anderen schijnbaar altijd pech , ook goed .
Was idd voldoende reden om het niet meer te willen voeren,  ondooide zooi werd net zo hard weer ingevroren daar en alsnog verkocht , wat nogal een stinkende  bende kvv opleverde . En als ik diepries bestel verwacht ik het bevroren en niet inmiddels ontdooit om dan 10 kratten lekkende pakjes in de vriezer te gooien ( die dan 1 klomp werden )
[/quote]

Is weer de oude discussie over Lotgering!!
Ik bestelde het ook eens, maar sinds ik Barf hoef ik die rotzooi niet meer!
Door malinois.
#3159948
[quote="Sigbrid"]
Dan had ik en vele anderen schijnbaar altijd pech , ook goed .
Was idd voldoende reden om het niet meer te willen voeren,  ondooide zooi werd net zo hard weer ingevroren daar en alsnog verkocht , wat nogal een stinkende  bende kvv opleverde . En als ik diepries bestel verwacht ik het bevroren en niet inmiddels ontdooit om dan 10 kratten lekkende pakjes in de vriezer te gooien ( die dan 1 klomp werden )
[/quote]
Ja dat denk ik wel idd. En als ik t niet ontdooid krijg ga ik daar niet over liegen.
En daarnaast hoe lang voer je t al niet meer?
Maar goed geloof wat je wil geloven. Ik geloof wat ik dagelijks zie, in mn handen heb en ruik en wat ik maandelijks in mn vriezer verhuis en dat is prima voer. Net als de andere kvv merken die ik voer.
Laatst gewijzigd door malinois. op do 08 okt 2015, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3159958
[quote="malinois."]
Ja dat denk ik wel idd. En als ik t niet ontdooid krijg ga ik daar niet over liegen.
En daarnaast hoe lang voer je t al niet meer?
Maar goed geloof wat je wil geloven. Ik geloof wat ik dagelijks zie, in mn handen heb en ruik en wat ik maandelijks in mn vriezer verhuis en dat is prima voer. Net als de andere kvv merken die ik voer.
[/quote]
Ik geloof wat ik zelf heb gezien en meegemaakt , ik ga dus niet af op wat anderen vinden . Na de zoveelste bagger levering januari 2014 heb ik voorgoed afscheid genomen van lotgering na het 2 jaar gevoerd te hebben ( naast andere merken die ik er bij nam toen de kwaliteit  achteruit ging en ook niet weer beter werd)
Door madrike
#3159959
mmm, niet om vervelend te zijn maar de topicstarter beschrijft toch echt een situatie in het hier en nu!!!
Als iemand anders dit probleem niet herkend doet dat wat mij betreft totaal niet ter zake.....

De vraag was of het normaal/acceptabel is dat een leverancier van diepvriesvlees zijn producten half ontdooid aflevert.
Daar kan wat mij betreft maar een antwoord op zijn; nee dat is niet acceptabel!
Een hondenmaag kan veel verdragen maar bij elk ontdooiproces start ook de bacteriegroei op.
De kans op een hoger aantal bacteriën in het vlees wordt dus simpelweg groter naarmate het vlees vaker ontdooid is.
Bij mij gaat half ontdooid vlees dan ook altijd gewoon mee terug naar de leverancier.
Door malinois.
#3159960
Nou prima toch ik doe dat ook en wat ik maandelijks geleverd krijg is perfect dus ik zou niet weten waarom ik zou moeten zeggen dat t niet goed is als t dat wel is. Ik voer een ander merk niet meer omdat t enorm stinkt elke keer als ik t uit de verpakking haal dus ik snap best dat iets niet meer gevoerd wordt. Maar verhaaltjes van chauffeurs geloof ik niet zo zeker niet omdat er al eentje al jaren een eigen kvv handeltje bleek te hebben daarnaast en er heel veel vakantiewerkers zijn die je maar 1 keer ziet
Door malinois.
#3159961
[quote="madrike"]
mmm, niet om vervelend te zijn maar de topicstarter beschrijft toch echt een situatie in het hier en nu!!!
Als iemand anders dit probleem niet herkend doet dat wat mij betreft totaal niet ter zake.....

De vraag was of het normaal/acceptabel is dat een leverancier van diepvriesvlees zijn producten half ontdooid aflevert.
Daar kan wat mij betreft maar een antwoord op zijn; nee dat is niet acceptabel!
Een hondenmaag kan veel verdragen maar bij elk ontdooiproces start ook de bacteriegroei op.
De kans op een hoger aantal bacteriën in het vlees wordt dus simpelweg groter naarmate het vlees vaker ontdooid is.
Bij mij gaat half ontdooid vlees dan ook altijd gewoon mee terug naar de leverancier.
[/quote]
Dat zou ik dus ook doen. Leverancier bellen en op laten halen en omruilen.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3159964
[quote="malinois."]
Nou prima toch ik doe dat ook en wat ik maandelijks geleverd krijg is perfect dus ik zou niet weten waarom ik zou moeten zeggen dat t niet goed is als t dat wel is. Ik voer een ander merk niet meer omdat t enorm stinkt elke keer als ik t uit de verpakking haal dus ik snap best dat iets niet meer gevoerd wordt. Maar verhaaltjes van chauffeurs geloof ik niet zo zeker niet omdat er al eentje al jaren een eigen kvv handeltje bleek te hebben daarnaast en er heel veel vakantiewerkers zijn die je maar 1 keer ziet
[/quote]
Hier kwam vrijwel altijd dezelfde en nee niet die jij nu bedoelt . Al is alles goed bevroren als die wat brengt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door