Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3159741
Anderhalve week geleden bezochten wij het asiel van Animalia in Ohrid (Macedonië). We hadden een speciale missie, want we gingen namens Angel's Choice een rolstoel voor Tomce afleveren. Tomce is een reu met een verlamde achterhand. Als de andere honden aan het spelen waren, zat Tomce buiten aan de ketting. Hij hupste dan wat heen en weer op z'n kontje. Och, wat wilde hij graag meedoen. Vandaag was het grote moment aangebroken dat hij met de rest van de roedel op pad kon.

Maar eerst moesten Frank en Vladimir de rolstoel in elkaar zetten. Een studie op zich, want er zat geen handleiding bij. Vervolgens was het uitvogelen hoe de rolstoel precies moest worden aangebracht, terwijl Vildana een ongeduldige Tomce in bedwang hield.

Afbeelding

Eindelijk was het dan zo ver, de rolstoel was bevestigd. Vildana lokte Tomce met wat lekkers.

Afbeelding

Tomce deed een paar stapjes vooruit, kreeg door dat hij vaart kon maken, ging harder, en harder en zoef, Tomce ging er als een speer vandoor! Hij racete het terrein over, de poort uit, gevolgd door de andere honden die hem luid blaffend vergezelden. Run, buddy, run! Daar denderde hij het veld op waar een schapenkudde stond. Consternatie alom. Verbluft renden wij er achteraan. Tomce, Tomce, TOOOOMMMCCE! Gelukkig kreeg Vildana hem weer te pakken en kon zij Tomce aan de riem terugleiden naar het asiel. Wauw, wat een kippevelmoment!

Afbeelding

We waren niet op tijd om de eerste doldrieste rit van Tomce vast te leggen, maar dit is het filmpje waarin hij helemaal moe maar voldaan wordt teruggebracht:


Voor deze kanjer zoekt Angel's Choice trouwens nog een eigen baasje. Tomce komt met zijn eigen vervoer :-) .
#3159835
Oohhh..ontroerend mooi! Wat een kanjers zijn jullie en Tomce!
( een van onze honden heeft DM en is raakt ook steeds verlamder aan de achterpoten, rolstoel is in de maak en ik hoop dat hij net als Tomce blij gaat krossen) hopelijk ook snel  een fijn thuis voor Tomce. :-*
#3160717
Diego schreef: Oohhh..ontroerend mooi! Wat een kanjers zijn jullie en Tomce!
( een van onze honden heeft DM en is raakt ook steeds verlamder aan de achterpoten, rolstoel is in de maak en ik hoop dat hij net als Tomce blij gaat krossen) hopelijk ook snel  een fijn thuis voor Tomce. :-*
Ik was verbaasd hoe snel hij het oppikte en hoe stabiel de rolstoel is. Het is daar een heel oneffen terrein en ik vreesde dat Tomce met rolstoel en al zou omslaan, maar mijn angst was onterecht. Gaat ook vast lukken met jullie hond!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door