Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Danny
#3159727
Ik zou graag eens met hond naar een Waddeneiland willen.

Voor een weekje ofzo.
Wij zijn ooit, voor we honden hadden op Ameland geweest, vond ik erg leuk.

Wie kan me wat verschillen vertellen. Waar is het beter wandelen, strand bos?
Kosten overtocht?

Zit aan Terschelling te denken...maar misschien kunnen jullie wat tips geven.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Waar kan ik goed zoeken naar een huisje?
Door Jantina
#3159729
Wij zijn net weer terug van Texel, heerlijk vinden wij het! Ik ben ook eens op Schiermonnikoog geweest, maar andere eilanden niet. Overtocht vanaf Den Helder is kort (20 min) en kost volgens mij 40 Euro (retour). We hebben eens een prima 'hondenhuisje' gehad (particulier huisje waar onze 4 honden mee mochten, met omheinde tuin) maar hadden er nu weer gekozen om naar Landal de Sluftervallei te gaan en 2 honden mee te nemen en de rest te laten logeren. Enerzijds vanwege mijn zoontje van 2 die een speeltuin, vertier, zwembad enz wel leuk vond en anderzijds vind ik de ligging van het park geweldig, heerlijk rustig, en geniet ik wel van dat vers gehaalde croissantje 's ochtends  :P.
We hebben heel veel particuliere huisjes bekeken de laatste jaren, maar dat wat fatsoenlijk is (ik wil geen van haren vergeven smerig hondenhuis) en waar honden mee mogen is naar onze smaak weinig te vinden en als het al te vinden is, is de ligging slecht (zoals het ene fijne hondenhuisje dat we hadden). Ik vind namelijk wel dat je midden in de duinen of bos moet zitten, ik ga persoonlijk niet naar een eiland om nog voor iedere wandeling in de auto te stappen... Ook dit jaar weer een prachtig particulier huisje gezien, er stond bij inlichtingen bij de VVV, bij thuiskomst meteen gekeken maar helaas, geen honden welkom  :(.
Maar misschien zijn er hier wel mensen die wel het ideale huisje hebben gevonden hoor!
Door Antonia
#3159732
Terschelling is mijn favoriete eiland.Prachtige brede stranden, mooi duinengebied en bossen waar je heerlijk in kunt struinen.
Door Kinnie
#3159746
Ik ga overmorgen een weekend naar Texel, waddenpark Avanti.
Dit wordt de eerste keer naar een van de eilanden, dus nog geen ervaring... ;)
Ik ben erg benieuwd! Wil al zo lang eens naar Texel
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3159753
Wij zijn net terug van TS.
Vandaar ook al die beren spam van laatst  :biggrin2:
Er is bos, duinen en strand. Maar onzeberen wilden alleen maar strand  ::)
En er is heel veel stranden ook rustige stranden.
Kosten overtocht terschelling moet je bij reerij doeksen kijken, goedkoop met auto is het niet
Door Suzanne
#3159757
Ik ben een fan van Texel; je bent er "zo", de overtocht is betaalbaar, en het is een heerlijk eiland. Cultuur, dorpjes, winkelen, maar ook meer dan genoeg natuur!

Terschelling vind ik feitelijk mooier, maar.. de overtocht is echt behoorlijk duur!

Suzanne
Door BusKay
#3159769
We zijn 2 x naar Ameland geweest en hebben via http://www.bungalowverhuurameland.nl/ (appartement) aldaar gehuurd. Prima accommodatie en genoten van strand / bos en leuke wandelroutes. Ameland vonden we hondvriendelijk  en er was voldoende te beleven...
Door marina
#3159829
Texel !! Paar weken geleden geweest (zonder hond), wat een super hondvriendelijk eiland is dat! 
Vorige jaar op Ameland geweest, maar een absolute voorkeur voor Texel. Ik wil heel snel weer (met hond :D)!
Door Parelridder
#3159849
Wandelmogelijkheden in bos en duinen worden sterk bepaald door het seizoen waarin je gaat én de wijze waarop de boswachter de SBB regels hanteert (buiten broedseizoen worden losloopregels soms soepeler gehanteerd). Als je liever aan het strand loopt, kun je op div. sites de regels per eiland vinen. Ik zou zelf even de vvv er over bellen, zodat je zéker weet dat die info nog up te date is. Dwz, ik neem aan dat je een eiland zoekt waar ze veel vrij mag lopen?
Ik wandel erg graag in de duinen (alle bosgebied daar is in de duinen) dat vind ik zelf gewoon erg mooi. En ik geniet er erg van te zien hoe de honden (zo ver ze mogen) konijnenspoortjes uitwerken en fazanten opstoten of samen ademloos naar reeen kijken. De honden vinden het super om daarnaast ook geregeld naar zee te gaan.
Door Danny
#3159859
Dank jullie wel!
Ik ga hier en daar eens neuzen!

Ja Ludmilla, ik vind het strand ook wel lekker maar wil ook graag lekker in de duinen en bos kunnen lopen!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3159990
Volgens mij is Terschelling de enige van de eilanden met fatsoenlijk bos?

Texel heeft naar mijn weten goedkoopste overtocht, Terschelling vind ik mooiste eiland ;-)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door