Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3143096
Tsja, of het hier thuis hoort weet ik niet, maar ik doe even een gok.
Tijdje terug postte ik hier al of men ervaring had met het sterriliseren van een reu. We zochten een oplossing voor onze Bas, die niet meer reageerde op het GNRH implantaat en niet in tact tussen onze 4 meiden kan leven...
Nu hebben we Saartje tijdens haar loopsheid gelukkig goed gescheiden kunnen houden, dit was meer dan 2 weken nodig. Op een gegeven moment konden ze weer samen wandelen, was er ons inziens geen interesse meer en toch, pats, ze zaten gekoppeld in de bijkeuken na een split second uit het oog verliezen na het huis komen van de wandeling. Erg geschrokken direct de keuze gemaakt om a. Bas te laten castreren en b. Saar te behandelen met Alizin. We hebben Bas er goed doorheen kunnen loodsen ondanks al zijn kwalen en hij is helemaal happy gelukkig. Maar onze Saar.... zij is werkelijk niet te genieten en heel fel naar de andere meiden, vooral naar Lizzy (oudste Teckel). Het komt dagelijks tot een heftige confrontatie en daar zijn wij helemaal niet aan gewend en het zit me niet lekker  :-\. Zou dit komen door de castratie van Bas, dat de verhoudingen anders zijn komen te liggen? In dat geval hebben we denk ik een probleem want Bas is toch echt blijvend gecastreerd... Of zou ze nog last hebben van de Alizin?
Door Lizzy
#3143126
Ik denk dat het komt door de Alizin:

Bijwerkingen zoals anorexie (25 %), agitatie (23 %), depressie (21 %), braken (2 %) en diarree (13 %) zijn waargenomen tijdens veldonderzoek.

En mijn ervaring met dit soort kl*te medicijnen is dat het even duurt voordat dit uit het lichaam is.
Door Jantina
#3143162
Nou laten we hopen dat dat het is. Hoe rot ook, maar dan komt ze er wel weer uit. Ze hebben vorige week ook een hele gekke week gehad met tijdelijk het zieke hondje in huis natuurlijk ook. Misschien een ontgiftingskuurtje inzetten?
Basje is zeker positief, hoewel ik het afschuwelijk vond om hem na 7 jaar toch te laten helpen.  :(
Door Lizzy
#3143165
Jantina schreef: Nou laten we hopen dat dat het is. Hoe rot ook, maar dan komt ze er wel weer uit. Ze hebben vorige week ook een hele gekke week gehad met tijdelijk het zieke hondje in huis natuurlijk ook. Misschien een ontgiftingskuurtje inzetten?
Basje is zeker positief, hoewel ik het afschuwelijk vond om hem na 7 jaar toch te laten helpen. :(
Nou precies, je hebt nogal een gekke tijd achter de rug ja. En ja, honden zijn zooo gevoelig! Als je de Alizin niet meer geeft, kun je zeker wel gaan ontgiften. Het lijkt mij niet zo'n gek idee.
Door Jantina
#3159659
Maar even een update. Morgen met Saar toch maar naar de holistisch DA. Beest is nog steeds hormonaal volledig van het padje. Ze is zo vreselijk onrustig, heel kort lontje nog altijd. En ineens vorige week dikke uiers en de melk liep eruit. Klopt helemaal niks van. Ik wil mijn Saartje gewoon heel, heel graag weer terug, stom spul  >:(.
Door Lizzy
#3159661
Jantina schreef: Maar even een update. Morgen met Saar toch maar naar de holistisch DA. Beest is nog steeds hormonaal volledig van het padje. Ze is zo vreselijk onrustig, heel kort lontje nog altijd. En ineens vorige week dikke uiers en de melk liep eruit. Klopt helemaal niks van. Ik wil mijn Saartje gewoon heel, heel graag weer terug, stom spul >:(.
Wat een kl*tezooi :'(. Mijn ervaring met dit soort middelen (dat ingrijp op...) is echt heel ruim slecht. Bisq was ook totaal van het padje na die melkgiftstopper. Ik hoop dat ze haar snel weer op de rails krijgen :-*
Door Erna
#3160046
Jantina schreef: Maar even een update. Morgen met Saar toch maar naar de holistisch DA. Beest is nog steeds hormonaal volledig van het padje. Ze is zo vreselijk onrustig, heel kort lontje nog altijd. En ineens vorige week dikke uiers en de melk liep eruit. Klopt helemaal niks van. Ik wil mijn Saartje gewoon heel, heel graag weer terug, stom spul >:(.
Het schijnzwanger zijn lijkt mij wel te kloppen met de tijd hoor Jantina. Begin augustus de ongewenste dekking dus als je nu de weken verder telt dan komt je uit op de periode dat ze zou moeten werpen en dus ook de schijndracht.

Wat betreft de Alizin...dat is echt rotspul waarvan ze over de emmer kunnen raken. De laatste keer dat wij een ongewenste dekking hadden hebben we op advies van de da een echo laten maken op 20 dagen en naar aanleiding daarvan besloten om geen alizin te spuiten. Je kunt alizin tot 6 weken dracht spuiten en als je een da hebt die goed echo's kunt maken in een vroeg stadium dan kun je voorkomen om alizin te gebruiken. Ik wist dat ook niet tot voor kort.
Door Jantina
#3160093
Nee ik zou dit ook never nooit meer iemand adviseren. Mijn DA had er duidelijk geen ervaring mee...
De holistisch DA zag dit ook als een superschijndracht, ze lijkt van binnen mooi schoon in ieder geval, ook de eierstokken lijken netjes. Een homeopatische cocktail mee gekregen om haar weer een beetje op de rit te krijgen. Ben benieuwd wat het gaat doen.
Door Jantina
#3165431
Saartje reageert gelukkig heel goed op de homeopatische pilletjes. Het vechten is niet meer voor gekomen en ze is weer veel vrolijker! Een hele fijne verandering  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door