Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Godric
#3159507
Maand of 6 geleden voor hond 1 een Barfmenu gemaakt (ook hier op forum geplaatst). Nu heb ik nog 1 hond dat is nogal een hond met een behoorlijke lastige smaak (zeg maar gerust hoofdpijnproject).
Maar ik denk dat ik nu wel de meeste dingen heb gevonden die zij eet (soms beetje gegeven).
Ik geef ze 1 ijsblokje (groente prut) per dag en dit doe ik dan met gemalen pens/gemalen orgaan dan eet ze dit wel.
Nu wil gewoon gaan barfen met mevrouw maar dan kan ik der Karkas en Spiervlees geven. Maar de organen/pens moet gemalen geven worden. Heeft dat geen verschil (buiten dat het bijna vloeibaar is lol)?
Door Mijati
#3159535
orgaanvlees en pens is ook gewoon ongemalen verkrijgbaar. Is de reden dat je dat gemalen wilt geven om zo de groente te verdoezelen, dan zou ik ervoor kiezen om gekookte groente te geven, die je dan weer niet hoeft te pureren.
Door Tamara
#3159612
Als in de gemalen kvv alleen organen zit (nier/hart/lever/pens) dan kan dat gewoon gegeven worden.
Ik geef ook barf en af en toe levert de leverancier gemalen hert kvv i.p.v. barf. dit geef ik ook gewoon door elkaar.
Door Godric
#3159634
Mijati schreef: orgaanvlees en pens is ook gewoon ongemalen verkrijgbaar. Is de reden dat je dat gemalen wilt geven om zo de groente te verdoezelen, dan zou ik ervoor kiezen om gekookte groente te geven, die je dan weer niet hoeft te pureren.
Groente is om de Pens en de Organen te verdoezelen. Groente zijn geen probleem bij haar. Pens en orgaan ongemalen wel.
Tamara schreef: Als in de gemalen kvv alleen organen zit (nier/hart/lever/pens) dan kan dat gewoon gegeven worden.
Ik geef ook barf en af en toe levert de leverancier gemalen hert kvv i.p.v. barf. dit geef ik ook gewoon door elkaar.
Wild hoef ik haar totaal niet voor te schotelen. Dat mot ze echt niet. Ging mij meer op de pens en orgaan als dat gewoon gemalen kan gegeven worden en de rest is barf dan is het geen probleem want spiervlees en vleesbot eet ze wel.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3159636
Godric schreef: Groente is om de Pens en de Organen te verdoezelen. Groente zijn geen probleem bij haar. Pens en orgaan ongemalen wel.
Wild hoef ik haar totaal niet voor te schotelen. Dat mot ze echt niet. Ging mij meer op de pens en orgaan als dat gewoon gemalen kan gegeven worden en de rest is barf dan is het geen probleem want spiervlees en vleesbot eet ze wel.
Tja ongemalen heeft de voorkeur, maar als de hond wel spiervlees en vleesbot eet, dan maakte ik er geen punt van het orgaan gemalen te geven.
De hond krijgt dan toch alles in de juiste verhoudingen binnen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3159704
Ik maal dat ook geregeld, dan niet de pens, maar wel de overige organen. Puur omdat gemalen alles gegeten wordt en ongemalem gaan we uitzoeken.  Tuurlijk zou ongemalen leuker zijn, maar nood breekt wetten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door